Henriks producer Blog (Elektronisk)

Medlemmernes egne blogs om musik, teknik og hverdag.
Forumregler
Kun 1 blog pr. bruger.
Nyt svar
Medlemsavatar
Freund
Medlem
Indlæg: 1519
Sted: Fyn

Re: Henriks producer Blog (Elektronisk)

Indlæg af Freund »

Rahbek78 skrev:Er lige blevet kontaktet vedr. mit IdaAida remix, og det bliver tilsyneladende udgivet nu her. Troede løbet var kørt her et halvt år efter. Der kan man bare se.

Cool nok. Så var Holgers mastering ikke helt spildt alligevel. :)
tillykke :thumbup:
[b][color=#40FF00]Det er bedre at fortryde noget man HAR gjort...........[/color][/b]

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Rahbek78 skrev:Er lige blevet kontaktet vedr. mit IdaAida remix, og det bliver tilsyneladende udgivet nu her. Troede løbet var kørt her et halvt år efter. Der kan man bare se.

Cool nok. Så var Holgers mastering ikke helt spildt alligevel. :)
Super fedt da. :)

Medlemsavatar
Rahbek78
Medlem
Indlæg: 1061
Sted: Esbjerg - Denmark

Indlæg af Rahbek78 »

Lille update: IdaAida remixet blev udgivet i Januar. :) - Der kan man bare se.

Og så er jeg faktisk igang med endnu et "Beach N Boogie" remix af en dansk sang. Det er ikke den dybe tallerken jeg opfinder, men jeg prøver virkelig på at hive lidt på de elementer der allerede er lagt til grund for et BnB remix. Dvs. jeg prøver på at skabe en BnB identitet om vil.
Opskriften er rimelig simpel. Det skal lugte lidt af sol og sommer, og må gerne ha lidt rødder i det som jeg forstår ved god Dance musik. Så når jeg sidder der og vipper med hovedet foran computeren tænker jeg ikke så meget på hvordan Breum/Kato/Hampenberg og Svenstrup & Co. lyder lige her og nu, men prøver mere på at tænke tilbage på Dance musikken fra starten af 90erne og helt frem til nu.
Det ka måske være medvirkende til at mine remixes ikke lyder helt "tidssvarende". Men de skulle så dog gerne lyde en smule originale om man vil - Beach N Boogie agtige.

Så der er et par punkter der skal overholdes når det skal være et BnB remix.

1. Sprøde beats og fed bassline
2. Sol og sommer
3. Gerne meget vokal
4. Party stemning. Dvs. ikke super dystert

Så alt i alt skal mine BnB remixes være en form for skulderklap til al den dejlige Dance musik jeg har hørt de sidste 20 år. Specielt 90er Dance.

Og sjovt nok så føler jeg at jeg har mere "spillerum" når jeg sidder og laver BnB ting ifht. mine Trance ting, hvor jeg synes vejen til målet er mere smal og ensrettet.

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37634
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Glæder mig til at høre det

Medlemsavatar
Rahbek78
Medlem
Indlæg: 1061
Sted: Esbjerg - Denmark

Indlæg af Rahbek78 »

Så er der smæk på drengen!

Mega fedt track!


Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Foretrækker hans mere melodiske, men glæder mig nu nok alligevel lidt til at gå amok til den søndag morgen.. :-D

Medlemsavatar
Rahbek78
Medlem
Indlæg: 1061
Sted: Esbjerg - Denmark

Indlæg af Rahbek78 »

Så er det da vist sengetid. Har været igang med mit nye Beach N Boogie remix hele aftenen, og jeg må da sige at jer er meget stolt af tracket som det er indtil videre. "Det er ik så ringe endda" - dejligt når man endelig får konstrueret noget fedt. :)

Men min computer gør nogle sjove ting. Det ene tidspunkt stod den og kværnede noget så gevaldigt på harddisken, så det hele blev noget sløv. Cubase crashede dog ikke. Og så her til sidst, så var mit arrange window frosset, men jeg kunne godt komme til mixeren osv. Meget underligt. Det var nok fordi den synes det var sengetid. :)

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

HADER bare når der er bøvl med computeren og man sidder og beder til at man kan få gemt sit arrangement. :/

Medlemsavatar
Rahbek78
Medlem
Indlæg: 1061
Sted: Esbjerg - Denmark

Indlæg af Rahbek78 »

Se sådan skal en MySpace side ski da se ud:

http://www.myspace.com/dimivegas

Fed!

Medlemsavatar
Rahbek78
Medlem
Indlæg: 1061
Sted: Esbjerg - Denmark

Indlæg af Rahbek78 »

Så er næste "Beach N Boogie" remix snart klar til udgivelse. Blev færdig med mixet i mandags. Og er egentlig ganske godt tilfreds.

Jeg kan jo takke Holger og lydmaskinen for at have skabt denne BnB identitet. For uden den Anna David RMX konk. var BnB nok aldrig opstået.
Og det er faktisk en ret speciel følelse at ha fundet "sin egen stil". Dvs. jeg ved hvad jeg vil med BnB tingene, modsat mine årlange trance ting jeg har gået og bikset med. Så skulle det være progressive, så skulle det være noget andet osv. osv. Med BnB har jeg faktisk fundet frem til noget som jeg føler er det "rette element".
Og ret beset, så er BnB jo egentlig meget inspireret af Trance, det ka bare ikke undgås. Men som jeg ser det, så er det Trance taget ned på Dance niveau. Hvilket jo så igen giver nogle muligheder.
For jeg ville da bestemt ikke have noget imod at lave noget alá det Tiesto har lavet med Turboweekend. Jeg synes virkelig det er et stærkt remix. Ret simplet, men meget effektfuldt.

Nå... :) Det næste BnB remix er iøvrigt af dette nummer:



EDIT: Nå ja... Det ku faktisk være super-fedt at arbejde med en mandelig vokal næste gang. Det må der arbejdes lidt på.

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Hvordan har du skaffet remixjobbet? Og tillykke. :)

Medlemsavatar
Rahbek78
Medlem
Indlæg: 1061
Sted: Esbjerg - Denmark

Indlæg af Rahbek78 »

Christoffer I. N. skrev:Hvordan har du skaffet remixjobbet? Og tillykke. :)
Tak... Via Cocoon music, som jeg lavede mit IdaAida remix for. Eller dvs. at IdaAida remixet var en bootleg, som de jo så synes godt om.

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Rahbek78 skrev:Så er der smæk på drengen!

Mega fedt track!

Endelig udgivet d. 1/6 på Fraction records, og jeg sidder og har mit første wav-lyt på den nu. Tyas er bare så vild en producer. :-D

Medlemsavatar
Rahbek78
Medlem
Indlæg: 1061
Sted: Esbjerg - Denmark

Indlæg af Rahbek78 »

Christoffer I. N. skrev:
Rahbek78 skrev:Så er der smæk på drengen!

Mega fedt track!

Endelig udgivet d. 1/6 på Fraction records, og jeg sidder og har mit første wav-lyt på den nu. Tyas er bare så vild en producer. :-D
Rent teknisk er jeg fuldstændig skudt i dette nummer, og har kun hørt det i diverse podcasts osv. Der er sindsyg lækker low-end i dette track. Og så er jeg en sucker for denne fede square-lead lyd. Re-Ward/W&W har gjort denne sound ret populær. Og jeg har endda selv prøvet på at lave den da jeg var igang med et remix, jeg så alddrig blev færdig med. Men nu har jeg da skabelonen, så det jeg overvejer at lave et lille tech-trance nummer med det jeg har indtil videre.

Du ka da lige prøve at høre lidt her - har lige lavet et lille arrangemenet med det jeg havde: http://www.sendspace.com/file/vcio8s

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Synes nu mere generelt det er High Contrast som pladeselskab der har gjort den der distortede saw-lyd populær. Jeg siger dig, hollænderne rykker helt vildt på den stil til Trance Energy. :)

Men ja, som du nævner, bass'en er ultra-kontrolleret og med ultra meget smæk på på lige netop det tyas remix. Han er dog generelt rigtig god. :)


Lyttede lige dit preview, og ja, lyden er der rigtigt nok. Har du lavet synthen med Virus TI? Jeg tror kun jeg behøver 3-5 minutter med min TI'er og så er der Jochen Miller-synth for alle pengene. :) Ihvertfald i grove træk.

Medlemsavatar
Rahbek78
Medlem
Indlæg: 1061
Sted: Esbjerg - Denmark

Indlæg af Rahbek78 »

Christoffer I. N. skrev:Synes nu mere generelt det er High Contrast som pladeselskab der har gjort den der distortede saw-lyd populær. Jeg siger dig, hollænderne rykker helt vildt på den stil til Trance Energy. :)

Men ja, som du nævner, bass'en er ultra-kontrolleret og med ultra meget smæk på på lige netop det tyas remix. Han er dog generelt rigtig god. :)


Lyttede lige dit preview, og ja, lyden er der rigtigt nok. Har du lavet synthen med Virus TI? Jeg tror kun jeg behøver 3-5 minutter med min TI'er og så er der Jochen Miller-synth for alle pengene. :) Ihvertfald i grove træk.
Sean Tyas tar man aldrig fejl af nej...

Min "super square" som jeg kalder den 8-) , er lavet på min No.1 goto synth - Sylenth1.

Ka du ellers li lyden(de) af/i det lille preview? Det er sgu næsten synd at lade alt det arbejde gå til spilde. For jeg synes selv jeg har et rigtig godt valg af synth/beats med mere i denne skabelon.

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Med "lyden" mente jeg egenligt det hele. Stilen er ramt fint. Evt. noget mere fyld, og så ville jeg nok foretrække mere våd lyd på din super-square.. :)

Medlemsavatar
Rahbek78
Medlem
Indlæg: 1061
Sted: Esbjerg - Denmark

Indlæg af Rahbek78 »

Hvor er det smukt og ondt på samme tid... :-D


Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Æv, havde håbet den lækre stemning var indpakket i noget chill/breaks eller dnb, og knap så meget dubstep. Nå, men super fed stemning med den klokke og det hele. :)

Medlemsavatar
Rahbek78
Medlem
Indlæg: 1061
Sted: Esbjerg - Denmark

Indlæg af Rahbek78 »

Very gooood!


Medlemsavatar
Rahbek78
Medlem
Indlæg: 1061
Sted: Esbjerg - Denmark

Indlæg af Rahbek78 »

Ret fedt nummer... God energi... Spidsede ører da jeg hørte det i en af mine ugentlige podcasts...


Medlemsavatar
Rahbek78
Medlem
Indlæg: 1061
Sted: Esbjerg - Denmark

Indlæg af Rahbek78 »

Så fik man da lige lavet endnu et Beach N Boogie remix. Denne gang for Aba & Simonsen. Nu må vi se om de ka li det. Det er blevet tilpas trancet, og tilpas cheezy. Total happy uplifting melo i klimaks. :-D

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Rahbek78 skrev:Så fik man da lige lavet endnu et Beach N Boogie remix. Denne gang for Aba & Simonsen. Nu må vi se om de ka li det. Det er blevet tilpas trancet, og tilpas cheezy. Total happy uplifting melo i klimaks. :-D
Glæder mig til at høre det.. :)

Medlemsavatar
Rahbek78
Medlem
Indlæg: 1061
Sted: Esbjerg - Denmark

Indlæg af Rahbek78 »

@ Smider det op så snart der er sagt OK.

BTW. Det her er simpelthen det smukkeste stykke trance jeg har hørt i lang tid. Ihvertfald noget af det mest uplifting! Det lyder simpelthen bare smukt!


Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Den fortjener da vist måske et genlyt. Original og JVD mixet blev sorteret fra da jeg lyttede den på Beatport. :)

Nyt svar