Henriks producer Blog (Elektronisk)

Medlemmernes egne blogs om musik, teknik og hverdag.
Forumregler
Kun 1 blog pr. bruger.
Nyt svar
Medlemsavatar
Rahbek78
Medlem
Indlæg: 1061
Sted: Esbjerg - Denmark

Henriks producer Blog (Elektronisk)

Indlæg af Rahbek78 »

Hej Allesammen

Det her var da en glimrende idé! - Som jeg da straks må benytte mig af... hehe :)

First things first:

Henrik´s producer BLOG (Oplev verden gennem Henrik´s øjne) :)

Denne blog vil primært komme til at omhandle elektronisk musik og produktion deraf, og hvilke erfaringer jeg har gjort mig gennem tiden. Det kan være ting som jeg er specielt glad for. Ting jeg støder på og gerne vil dele med andre, såsom programmer - tips til produktion - teknikken bag musikken (synths / samples... osv.) - historier fra den musik-verden jeg befinder mig i.

For at nævne DJs/producers som jeg PT. lytter til kan nævnes:

Armin Van Buuren
Tiesto
Sander Van Doorn
Tocadisco
Deadmau5
Gareth Emery
Nic Chagall
DJ Shah
Inpetto
Markus Schulz
Daniel Kandi (DK)
St. Rush (DK)
+ mange flere
(Jeg har en stor kærlighed til 90er dance musik, og ved en god portion derom...)

Studio setup:

Sequencer:
Cubase

PC m.m:
QuadCore PC
Tascam FW-1804 soundcard
AMT8 - Midi Interface

Monitors:
Genelec 8040A

HW Synths:
Virus TI
Virus B
Waldorf Micro Q
Waldorf Pulse
MOOG Voyager RME
Roland JP8080

VST + Plugs:
Ahh... Listen er for lang

- Næste projekt bliver at lave et REMIX af et BlueSwan (kendt fra LydMaskinen :) ) nummer... Men venter i øjeblikket på min MOOG Voyager RME. Og den vil jeg gerne lige ha flettet ind i dette remix... :)

Ellers så er der vel ikke så meget at sige andet end at jeg håber på at udvikle mit talent endnu mere. - Og håber at jeg snart kan finde mit ståsted i musik-universet... Lytter man til mine numre kan det være svært at finde en rød tråd i det jeg laver...

Nå, jeg er ude herfra... Og vil løbende kaste ting ind i denne BLOG som jeg synes er relevant for den...

BTW. - Tænder du på samme musik som jeg, er du jo mere end velkommen til at byde ind med spændende historier som du mener vi bør tale om i cyberspace!

//Henrik
Senest rettet af Rahbek78 ons 17. sep 2008 17:42, rettet i alt 1 gang.

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Glæder mig til at læse mere.. :)

Medlemsavatar
Rahbek78
Medlem
Indlæg: 1061
Sted: Esbjerg - Denmark

Indlæg af Rahbek78 »

Sander Van Doorn STUDIO SESSIONS!

Tjek det ud! - Og endnu engang må vi være vidne til og erkende at det handler om heartware og ikke hardware... Han bruger jo også kun kniv og gaffel... :)

http://www.sandervandoorn.com/#studiosessions

BTW. - Oplevede ham som varm-up til Tiesto på Privilege IBIZA... Er helt vild med hans lidt mere progressive stil! - Han spillede i øvrigt langt mere spændende end Tiesto!! host host... :ears:
Tiesto skal ski snart til at opfinde sig selv på ny hvis han skal holde 10 år endnu...

Medlemsavatar
Rahbek78
Medlem
Indlæg: 1061
Sted: Esbjerg - Denmark

Indlæg af Rahbek78 »

Christoffer I. N. skrev:Glæder mig til at læse mere.. :)
Skal gøre hvad jeg kan for at jeg/vi får gang i en spændende BLOG! :thumbup:


Medlemsavatar
Rahbek78
Medlem
Indlæg: 1061
Sted: Esbjerg - Denmark

Indlæg af Rahbek78 »

Nogen der ved hvad der skete med det Trance event på Docken d.13/9?

Medlemsavatar
Rahbek78
Medlem
Indlæg: 1061
Sted: Esbjerg - Denmark

Indlæg af Rahbek78 »

St.Rush skrev:Lyder spændende :-D
Hey Mikkel

Håber jeg engang får lavet noget du evt. kunne se noget potentiale i... :)

Jeg poster ihvertfald herinde når jeg har noget nyt materiale... Så er man jo mere end velkommen til at komme med kritik... Men det har stået lidt stille det seneste stykke tid... Så stille at jeg på et tidspunkt overvejede at quitte. - Også fordi at det jeg lever af har taget ufattelig meget af min tid... Fik min egen butik i Esbjerg for 3 år siden, og det koster tid at få hjulene til at køre og komme i en rutine... Men jeg kan mærke at jeg mangler mit tilflugts-sted (musikken)... Og tiden away fra produktion har fået mig til at indse at jeg bare må sidde bag skærmen og være kreativ... Cant live without it... Også selvom det for evigt bliver på hobby-stadiet...

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Rahbek78 skrev:Nogen der ved hvad der skete med det Trance event på Docken d.13/9?
13.???

Kender kun til PvD d. 26.

Billetter her:
http://www.gaffabillet.dk/index.php?grp=okyokalle

Mig og en kammerat kommer. Skal da nok blive fedt at høre hvad PvD kan. :)

Medlemsavatar
St.Rush
Medlem
Indlæg: 339
Sted: København

Indlæg af St.Rush »

Rahbek78 skrev:
St.Rush skrev:Lyder spændende :-D
Hey Mikkel

Håber jeg engang får lavet noget du evt. kunne se noget potentiale i... :)

Jeg poster ihvertfald herinde når jeg har noget nyt materiale... Så er man jo mere end velkommen til at komme med kritik... Men det har stået lidt stille det seneste stykke tid... Så stille at jeg på et tidspunkt overvejede at quitte. - Også fordi at det jeg lever af har taget ufattelig meget af min tid... Fik min egen butik i Esbjerg for 3 år siden, og det koster tid at få hjulene til at køre og komme i en rutine... Men jeg kan mærke at jeg mangler mit tilflugts-sted (musikken)... Og tiden away fra produktion har fået mig til at indse at jeg bare må sidde bag skærmen og være kreativ... Cant live without it... Også selvom det for evigt bliver på hobby-stadiet...
Selvfølgelig.. Jeg vil med glæde hjælpe dig med feedback etc.

Bare klø på og lav noget der rykker !

Medlemsavatar
Rahbek78
Medlem
Indlæg: 1061
Sted: Esbjerg - Denmark

Indlæg af Rahbek78 »

Christoffer I. N. skrev:
Rahbek78 skrev:Nogen der ved hvad der skete med det Trance event på Docken d.13/9?
13.???

Kender kun til PvD d. 26.

Billetter her:
http://www.gaffabillet.dk/index.php?grp=okyokalle

Mig og en kammerat kommer. Skal da nok blive fedt at høre hvad PvD kan. :)
Mærkeligt med det arrangement... Daniel Kandi havde på hans MySpace i et stykke tid under event stående noget lignende "secret trance event DK 13 sept."

Fandt senere ud af via http://www.trancedjs.dk/v3/index.php at det var på Docken... Tråden om dette event blev så fjernet sidst i August eller deromkring... Strange... Men det sker selvf. at der går noget galt...

Ja fedt nok med PVD... Overvejer stadigt... Lidt flere DJs ville måske ha gjort det til en "no brainer"... hmm

Medlemsavatar
Rahbek78
Medlem
Indlæg: 1061
Sted: Esbjerg - Denmark

Indlæg af Rahbek78 »

St.Rush skrev:
Rahbek78 skrev:
St.Rush skrev:Lyder spændende :-D
Hey Mikkel

Håber jeg engang får lavet noget du evt. kunne se noget potentiale i... :)

Jeg poster ihvertfald herinde når jeg har noget nyt materiale... Så er man jo mere end velkommen til at komme med kritik... Men det har stået lidt stille det seneste stykke tid... Så stille at jeg på et tidspunkt overvejede at quitte. - Også fordi at det jeg lever af har taget ufattelig meget af min tid... Fik min egen butik i Esbjerg for 3 år siden, og det koster tid at få hjulene til at køre og komme i en rutine... Men jeg kan mærke at jeg mangler mit tilflugts-sted (musikken)... Og tiden away fra produktion har fået mig til at indse at jeg bare må sidde bag skærmen og være kreativ... Cant live without it... Også selvom det for evigt bliver på hobby-stadiet...
Selvfølgelig.. Jeg vil med glæde hjælpe dig med feedback etc.

Bare klø på og lav noget der rykker !
Super!

Jeg klør på
:)

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Rahbek78 skrev:
Christoffer I. N. skrev:
Rahbek78 skrev:Nogen der ved hvad der skete med det Trance event på Docken d.13/9?
13.???

Kender kun til PvD d. 26.

Billetter her:
http://www.gaffabillet.dk/index.php?grp=okyokalle

Mig og en kammerat kommer. Skal da nok blive fedt at høre hvad PvD kan. :)
Mærkeligt med det arrangement... Daniel Kandi havde på hans MySpace i et stykke tid under event stående noget lignende "secret trance event DK 13 sept."

Fandt senere ud af via http://www.trancedjs.dk/v3/index.php at det var på Docken... Tråden om dette event blev så fjernet sidst i August eller deromkring... Strange... Men det sker selvf. at der går noget galt...

Ja fedt nok med PVD... Overvejer stadigt... Lidt flere DJs ville måske ha gjort det til en "no brainer"... hmm

Kandi skal BTW IKKE spille til PvD, hvilket han er ganske sur over, forståeligt.
Mig og min ven kommer os kun for PvD. :)

Medlemsavatar
Rahbek78
Medlem
Indlæg: 1061
Sted: Esbjerg - Denmark

Indlæg af Rahbek78 »


Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Rahbek78 skrev:Hov... Faldt lige over dette:

http://www.anjunabeats.com/forum2/index ... opic=26131
Øj, spændende spændende. SvD kunne nok være ganske sjovt. :)

Medlemsavatar
fjolle
Forum Donator
Indlæg: 1369
Sted: Amsterdam

Indlæg af fjolle »

PvD kunne da godt blive interessant, du må da gerne rapportere tilbage når det er færdigt engang!

Og godt initiativ med bloggen, glæder mig til at høre mere om spændene ting du falder over og andre opdagelser :)

Jeg må videre, er ved at tvinge en bass til at makke ret.. Jeg har lidt problemer med at vælge en retning for det jeg er ved at lave. I det mindste har jeg fået trommerne på plads, så må jeg tage det én del af gangen. Har bare lidt for mange ideer og vinkler til hvordan det skal udfolde sig.. Men bassen bestemmer jo uhyre meget i det her så det gælder om at få den rigtige lyd lagt med den rigtige rytme, alt efter hvad man er ude på..

Arh og så lige et spørgsmål, når du siger 90'er dance hvilke afdelinger er vi så i? Der er en masse musik fra nok sidst i 90'erne og starten af 2000'erne som..

Medlemsavatar
Rahbek78
Medlem
Indlæg: 1061
Sted: Esbjerg - Denmark

Indlæg af Rahbek78 »

Christoffer I. N. skrev:Kandi skal BTW IKKE spille til PvD, hvilket han er ganske sur over, forståeligt.
Mig og min ven kommer os kun for PvD. :)
Forstår godt Kandi... Han er jo helt klart en af front-figurerne når det kommer til trance fra DK... Og dem der møder op er jo nok stort set alle trance freaks, og burde kende Kandi... Så han ville helt sikkert kunne få taget til at løfte sig. Man er vel patriot! :dollargrin:

Ved ikke om det er noget med labels osv.? Er ikke så meget inde hvordan der er med det... Men anjunabeats og vandit er vel sådan set konkurrenter...

Medlemsavatar
Rahbek78
Medlem
Indlæg: 1061
Sted: Esbjerg - Denmark

Indlæg af Rahbek78 »

Christoffer I. N. skrev:
Rahbek78 skrev:Hov... Faldt lige over dette:

http://www.anjunabeats.com/forum2/index ... opic=26131
Øj, spændende spændende. SvD kunne nok være ganske sjovt. :)
Tro mig... Sander rykkede rigtig godt igennem på Ibiza... Monster stemning...

Medlemsavatar
Rahbek78
Medlem
Indlæg: 1061
Sted: Esbjerg - Denmark

Indlæg af Rahbek78 »

fjolle skrev:PvD kunne da godt blive interessant, du må da gerne rapportere tilbage når det er færdigt engang!

Og godt initiativ med bloggen, glæder mig til at høre mere om spændene ting du falder over og andre opdagelser :)

Jeg må videre, er ved at tvinge en bass til at makke ret.. Jeg har lidt problemer med at vælge en retning for det jeg er ved at lave. I det mindste har jeg fået trommerne på plads, så må jeg tage det én del af gangen. Har bare lidt for mange ideer og vinkler til hvordan det skal udfolde sig.. Men bassen bestemmer jo uhyre meget i det her så det gælder om at få den rigtige lyd lagt med den rigtige rytme, alt efter hvad man er ude på..

Arh og så lige et spørgsmål, når du siger 90'er dance hvilke afdelinger er vi så i? Der er en masse musik fra nok sidst i 90'erne og starten af 2000'erne som..
Hej Fjolle

Uha... Beats/kick & bass kombien er for mig det vigtigste... Jeg ku høre et helt nummer bare med kick/bass... Hvis det altså lyder for fedt... Så denne del bruger jeg også sindsygt meget tid på... Har hørt alt for mange numre hvor man tænker - ahh, ærgerligt at der ikke er mere sound over kick/bass... Men det er jo også smag og behag - sådan er det jo...

-----

Når jeg siger 90´er dance, så er det alt fra tidligt Technotronic til sen System F og alt derimellem... Har altid været vild med diverse megamixes... Max Mix / Bolero Mix / Unity Mix / DMC mixes - og så har jeg knasme lyttet meget til de gode gamle originale DEEP DANCE mixes, som jo var ulovlige... Uden at prale tror jeg at jeg har en af DKs mest komplette DEEP samlinger. Ud af de originale 67 mixes mangler jeg noget der ligner 9 stk. - DEEP mixes findes jo idag i lovlige udgaver. Men dem lytter jeg ikke så meget til, da jeg ikke er 100% med på den moderne eurodance-bølge (hands-up). Selvom der da findes fede numre inden for den genre... De bliver iøvrigt stadig mixet af DJ DEEP...

Her er et par stykker:











---------

Så skal det også siges at jeg har lyttet ULTRA motherf. sindsygt meget til PRODIGY. Synes stadig de/han er noget af det absolut mest tidløse electronica man kan lytte tid + at det også oser af talent den dag idag...
Omkring 96 hørte vi en del "happy hardcore/happy rave"... Eksempelvis Paul Elstak. Det kan satme stadig få smilet helt´om bag ørerne... Check it out->




Og så der var der det her MOBY nummer som blæste mig fuldstændigt omkuld dengang!!!



Urban Shakedown synes jeg også var MONSTAA dengang!





Så var der jo også dem her: :dollargrin:







Og så må jeg fandme ik glemme KLF!! - Tag et lyt til "THE WHITE ROOM", og du vil lytte til noget af det mest velproducerede dance fra 90erne -DET RYGER DIREKTE IND PÅ TOP 3 OVER BEDSTE DANCE ALBUMS FRA 90ERNE... Respect!!!!!






Og her et nummer som vel godt betegnes som tidlig trance 91-92. - DAMN det nummer kunne nyde godt af en 2008 overhaling! Var helt skudt i dette nummer... (også dette - hehe)



Så var der de her MEGAMIXES - Der blev lavet 3 stk. - Vildt fede!!






Så var der en periode 97->99 hvor jeg lyttede meget til Big Beat (Fatboy Slim og den dur) og Drum´N´Bass (LTJ Bukem osv.) - Men lyttede samtidig også til eurodance/trance, det har jeg altid gjort...

LTJ Bukem



I 1999 kommer så det endelige gennembrud for trance... Sådan vælger jeg ihvertfald at se på det. - Den melo og det RIFF får jo solen til at skinne på et split-sekund!

SYSTEM F - OUT OF THE BLUE



----------------------------------

Jeg kunne jo blive ved med at skrive om 90erne... hehe... Men her var en lillebitte historie om hvad jeg har været igenem... Så er der selvf. også den danske dance historie + house musikken osv. - House har jeg ikke lyttet nær så meget til som tysker dance, men har da selvf. lagt øre til de store og mindre store house hits dengang... bla bla bla, jeg blir jo ved... :dollargrin:
Senest rettet af Rahbek78 ons 17. sep 2008 21:32, rettet i alt 14 gange.

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Rahbek78 skrev:
Christoffer I. N. skrev:Kandi skal BTW IKKE spille til PvD, hvilket han er ganske sur over, forståeligt.
Mig og min ven kommer os kun for PvD. :)
Forstår godt Kandi... Han er jo helt klart en af front-figurerne når det kommer til trance fra DK... Og dem der møder op er jo nok stort set alle trance freaks, og burde kende Kandi... Så han ville helt sikkert kunne få taget til at løfte sig. Man er vel patriot! :dollargrin:

Ved ikke om det er noget med labels osv.? Er ikke så meget inde hvordan der er med det... Men anjunabeats og vandit er vel sådan set konkurrenter...
For lige at runde Kandi af en sidste gang. Han spillede jo sammen med Kris O'Neil og Airbase på klubben Neun i KBH i foråret, var derinde med min føromtalte ven, og spillestedet valgte at cutte lyden 45 min inde i kandi's planlagte 2 timers set. Så gik vi på McD med Kandi bagefter istedet og fik snakket lidt med Airbase osv.. :)

Medlemsavatar
fjolle
Forum Donator
Indlæg: 1369
Sted: Amsterdam

Indlæg af fjolle »

Omkring 96 hørte vi en del "happy hardcore/happy rave"... Eksempelvis Paul Elstak. Det kan satme stadig få smilet helt´om bag ørerne... Check it out->
Nu du snakker om happy hardcore, så har jeg elsket ting som starsplash og mental theo siden jeg hørte dem første gang (selvom jeg nok ikke vil smide dem under happy hardcore men hardcore).
Og så kommer du også op med prodigy og derefter fatboy slim! Kan knapt nok beskrive hvor meget jeg har hørt på dem. Og Paul elsak, ja :)

omkring eurodance fra den tid, selvom det er lidt smøret til tider, smider jeg det på ipod'en når ingen andre kan høre det :-P
nu om dage er det lidt so-so. Det rammer sku ikke så godt mere

Og så kommer vi til trance, den gamle uplifting trance. Som du siger, så kan et nummer som out of the blue få solen til at skinne. Jeg savner lidt sådanne melodier i moderne trance. Jo, det kommer da ind imellem, men sjældent på samme måde, føler jeg ihvertfald selv.

Haha, når vi kommer til det trance fra den tid, så er der et nummer fra Kevin & Perry go large.. Jeg ved godt at det er spillet til døde, og at sangerinden ikke synger specielt godt. Jeg bryder mig generelt ikke om vocal trance osv, men aligevel. Uden at være flov over at sige jeg kan lide det, selvom det er gammelt:


Det nummer får mig stadigvæk nærmest bare til at droppe hvad jeg er ved at lave.

Arh ja så mangler der nok en smule Italo dance, hold fast hvor hørte jeg meget Gigi dengang. Det har jeg heldigvis fået med til mange fester, det er jeg sku glad for. Han fløj lige ud på højtalerne dengang jeg begyndte at gå til privatfester og halballer (noget vi har i jylland, det var sku fede tider hehe). Og jeg må indrømme stadigvæk at smuglytte til det :)

Medlemsavatar
Rahbek78
Medlem
Indlæg: 1061
Sted: Esbjerg - Denmark

Indlæg af Rahbek78 »

fjolle skrev:
Omkring 96 hørte vi en del "happy hardcore/happy rave"... Eksempelvis Paul Elstak. Det kan satme stadig få smilet helt´om bag ørerne... Check it out->
Nu du snakker om happy hardcore, så har jeg elsket ting som starsplash og mental theo siden jeg hørte dem første gang (selvom jeg nok ikke vil smide dem under happy hardcore men hardcore).
Og så kommer du også op med prodigy og derefter fatboy slim! Kan knapt nok beskrive hvor meget jeg har hørt på dem. Og Paul elsak, ja :)

omkring eurodance fra den tid, selvom det er lidt smøret til tider, smider jeg det på ipod'en når ingen andre kan høre det :-P
nu om dage er det lidt so-so. Det rammer sku ikke så godt mere

Og så kommer vi til trance, den gamle uplifting trance. Som du siger, så kan et nummer som out of the blue få solen til at skinne. Jeg savner lidt sådanne melodier i moderne trance. Jo, det kommer da ind imellem, men sjældent på samme måde, føler jeg ihvertfald selv.

Haha, når vi kommer til det trance fra den tid, så er der et nummer fra Kevin & Perry go large.. Jeg ved godt at det er spillet til døde, og at sangerinden ikke synger specielt godt. Jeg bryder mig generelt ikke om vocal trance osv, men aligevel. Uden at være flov over at sige jeg kan lide det, selvom det er gammelt:


Det nummer får mig stadigvæk nærmest bare til at droppe hvad jeg er ved at lave.

Arh ja så mangler der nok en smule Italo dance, hold fast hvor hørte jeg meget Gigi dengang. Det har jeg heldigvis fået med til mange fester, det er jeg sku glad for. Han fløj lige ud på højtalerne dengang jeg begyndte at gå til privatfester og halballer (noget vi har i jylland, det var sku fede tider hehe). Og jeg må indrømme stadigvæk at smuglytte til det :)
Ja, fedt nummer selvom hun ikke negler den 100% :-D ... Men det er upliftning når det er bedst...

Ligesom dette:



HALBAL!! Puha... Jeg er jo sønderjyde... En tur over grænsen efter Jelsin vodka og Barcardi!! Så kører toget... Føj det der Jelsin shit var noget crap... Man kan også få en Barcardi efterligning der hedder noget med "Old Pascas"... Fy for dælen da osse!!!! - Men man havde jo ikke altid råd til de dyre varer....

OK.. Så du er ikke sådan til vocal-trance? - Det er jeg helt tosset med må jeg sige...

Italio - Yep, der er ski også nogle friske tracks imellem... Har faktisk være igang med at remixe "I 'll fly with you - L'amour Toujours" - Men det blev ikke rigtig til det store... Det kan være det kommer... Konge klassiker må man sige!!

BTW. - Jeg er ikke et øjeblik flov over at jeg har hørt det musik jeg har hørt... Det fortjener sgu et bifald, for det har givet mig så mange glædelige minutter i mit liv... Og jeg tror på at det har gjort mig til et bedre menneske! Seriøst... :shock:

Medlemsavatar
Rahbek78
Medlem
Indlæg: 1061
Sted: Esbjerg - Denmark

Indlæg af Rahbek78 »

Juhuu!! Nu varer det vist ikke mange dage mere!!

antal Artikel Stykpris Totalbeløb
1 Stk / Styk MOOG VOYAGER RME
Artnr.: 186508
MOOG MINIMMOG VOYAGER RME Rack mount edition, Vr.3.0 mit 896 Sounds 1999.00 EUR 1999.00 EUR
shipping, rahtimaksu, frakt, fret, frete, transporte 8.00 EUR
Sum: 2007.00 EUR

Betalingsmåder:

Regningsnr. Betalingsmåde Beløb
5595272 Visa Card 2007.00 EUR

Flere oplysninger:

Dato Type Beskrivelse Andet
17.09.2008 Regning Kvittering nr. 5595272 på 2007.00 EUR er udskrevet PDF
17.09.2008 06:31 Betaling med kreditkort Overførsel stort 2007.00 EUR per Visa Card 06xxxxxxxxxx1063 (02/12) for regning nr. 5595272
17.09.2008 06:31 Forsendelse Pakken er afsendt (10.18kg per UPS)
Indhold:
1x 186508 MOOG VOYAGER RME


Stand: 17.09.2008 19:27:35

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Fedt med det kommende dyr i stalden! :)

Nu snakkede I jo vocaltrance. Sådan en som Justine Suissa må gerne snart tie stille lidt imo... Men det er nok bare mig. Tiff Lacey har sine gode og dårlige dage. Der er generelt mange interessante kvindestemme i trance-verdenen, nogle bliver bare brugt alt for meget og andre for lidt. :)

Medlemsavatar
fjolle
Forum Donator
Indlæg: 1369
Sted: Amsterdam

Indlæg af fjolle »

Rahbek78 skrev: Ja, fedt nummer selvom hun ikke negler den 100% :-D ... Men det er upliftning når det er bedst...

Ligesom dette:



HALBAL!! Puha... Jeg er jo sønderjyde... En tur over grænsen efter Jelsin vodka og Barcardi!! Så kører toget... Føj det der Jelsin shit var noget crap... Man kan også få en Barcardi efterligning der hedder noget med "Old Pascas"... Fy for dælen da osse!!!! - Men man havde jo ikke altid råd til de dyre varer....
OK nummer du får smidt der. Lækker melodi, men igen kunne jeg nu godt undvære sangeren hehe

Uha, jelsin :puke:
Har næsten altid holdt mig til schmirnoff må jeg indrømme, men der var en god grund. Problemet var også at vi ikke rigtigt måtte tage flasker med ud og skulle stå i den lange kø for at få drikkevarene hældt over, derfor endte vi tit med (hvis der virkeligt skulle drikkes) at starte med at blande f.eks barcardi limon eller malibu op med cola og så til sidst snuppe plasticølglas med ren vodka i. Flere gange var vi også nødt til at nærmest holde hindanden oppe når vi til sidst skulle ud over dansegulvet og udenfor :lol:

Havde savnet det længe, og at gå i byen er var på ingen måde det samme heromkring. Men så var jeg i Løkken med nogle fra gymnasieklassen.. Bragte noget af den gamle stemning tilbage, især til skumparty på new york. Arh, lige omkring hvor "crazy frog" var helt oppe og ringe. Og vi havde rimeligt stort anlæg med i sommerhuset og kunne bare pumpe derudaf med god uplifting trance og dance. Så det var bare drink efter drink med fed musik og så i byen til det blev morgen, en hel uge i træk. Og så måske lige et smut ned til stranden og få en dukkert når man stod op hen ved eftermiddagen. Det var jo nok ikke ibiza, men fantastisk aligevel.
BTW. - Jeg er ikke et øjeblik flov over at jeg har hørt det musik jeg har hørt... Det fortjener sgu et bifald, for det har givet mig så mange glædelige minutter i mit liv... Og jeg tror på at det har gjort mig til et bedre menneske! Seriøst... :shock:
Jeg tror faktisk du har ret i at det gør folk til bedre mennesker. Musikken har også ændret sindsygt meget for mig, både det at høre det, men især også producer-delen. Min mor (hehe, jaja, er lige flyttet hjemmefra) var lidt bekymret fordi jeg ville have alt udstyret til aalborg (fordi det jo aligevel tager meget tid at producere musik) hvor jeg nu studerer. Men jeg er i tvivl om jeg ville klare det uden at kunne sætte mig ned og arbejde på noget musik. Det er jo vanvittigt afstressende, og hold fast hvor kan det frustrere mig ikke at komme af med ideerne nogen gange. Man lukker sig nærmest ind i en anden verden, svært at opleve på anden måde.. Og man kan jo ikke altid lige smutte på ferie, men det er da tæt på at det giver det samme.

På den anden side kan det virkeligt gøre mig irriteret de dage hvor der ikke kommer noget ordenligt af sig, men glæden ved at komme videre i et nummer opvejer det klart hehe

oh et andet nummer jeg hørte meget og som ikke ligger i trance genren, men nu talte vi jo om dance:


Hold "#¤% jeg har spillet det riff mange gange på min jp8000 når jeg lige skulle redigere et patch :-P

Medlemsavatar
Rahbek78
Medlem
Indlæg: 1061
Sted: Esbjerg - Denmark

Indlæg af Rahbek78 »

Christoffer I. N. skrev:Fedt med det kommende dyr i stalden! :)

Nu snakkede I jo vocaltrance. Sådan en som Justine Suissa må gerne snart tie stille lidt imo... Men det er nok bare mig. Tiff Lacey har sine gode og dårlige dage. Der er generelt mange interessante kvindestemme i trance-verdenen, nogle bliver bare brugt alt for meget og andre for lidt. :)
Det må jeg jo så gi dig ret i... :)

Skal nok lige komme med at par kommentarer på MOOG´en når jeg har fået liv i dyret...
Senest rettet af Rahbek78 ons 17. sep 2008 22:56, rettet i alt 1 gang.

Nyt svar