Christoffers tanker

Medlemmernes egne blogs om musik, teknik og hverdag.
Forumregler
Kun 1 blog pr. bruger.
Brugeravatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Lydmaskinist
Sted: Hørsholm

Re: Christoffers tanker

Indlæg Skrevet: 12. sep 2018, 19:41

Garh du er en bandit Morten, nu blev jeg lige nødt til at kigge lidt på lasere igen.
Jeg har 2 lasere med ILDA porte, resten/alle har DMX, nok med en 6-14 kanaler..

Man kan få en RGB laser fra Laserworld til kun 850 kr... Det er ret billigt.
https://www.thomann.de/dk/laserworld_el_230rgb.htm

manual:
https://www.laserworld.com/en/support/d ... 17-06.html

Tilgengæld er der sparet på motorerne, 2-5k scan speed. Min Laserworld RGY laser med ILDA har 20k scan speed. Den anden ILDA laser jeg har er en billig RGB med TTL modulation, dvs. du kan lave kombinationer af de 3(4?) dioder. Jeg husker det som 7 forskellige farver.

Sig til hvis det har interesse. Jeg har Daslight DMX software, og som sagt et ILDA program, som jeg aldrig er kommet ordentligt igang med. Jeg har også pdf manualer på det hele.
Brugeravatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Lydmaskinist

Indlæg Skrevet: 13. sep 2018, 23:08

Skrevet i slutningen af Juni måned:

Christoffer I. N. skrev:Jeg har i de sidste 10 år(!) skrevet i et tekstdokument, når jeg har færdiggjort et nummer. Det har ikke altid været lige opløftende at se, at jeg i løbet af et år har lavet 4 færdige numre - det var dog i 2011.

Det er fedt at have 1 samlet liste over ens diskografi, uanset om det så er udgivet på et label eller ej.

I omtalte dokument skriver jeg fulde titel, start og slut-dato, og evt. en note.
Grunden til, at jeg fik lyst til at nævne dokumentet her på bloggen er, at jeg lige opdagede, at LongAtmo06 kun har taget mig 5 dage. Det gør mig bare endnu mere tilfreds med resultatet at vide, at jeg har lavet det på så kort tid.

Og jeg kan nu konstatere, at jeg, med de numre jeg indtil videre har planlagt at nå i år, kommer op på minimum 13 numre i år. Har ALDRIG været så produktiv før. Meget tilfredsstillende.
Brugeravatar
SustainerPlayer
Forum Superstar
Forum Superstar
Sted: Brøndby

Indlæg Skrevet: 14. sep 2018, 22:40

Christoffer I. N. skrev:
Og jeg kan nu konstatere, at jeg, med de numre jeg indtil videre har planlagt at nå i år, kommer op på minimum 13 numre i år. Har ALDRIG været så produktiv før. Meget tilfredsstillende.

Fedt. Du har også inspireret mig, til at få fingeren ud af gas-kanalen og få gjort noget ved det. :thumbup:
Brugeravatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Lydmaskinist

Indlæg Skrevet: 15. sep 2018, 01:54

Det er så fedt at vide! Super.
Brugeravatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Lydmaskinist

Indlæg Skrevet: 18. sep 2018, 00:31

Gået igang med Oktobers LongAtmo nummer i dag, udover at jeg har 2 lyde delvist på plads allerede (samplet vokal kørt igennem div. algoritmer og feedback dronen omtalt tidligere).
Fik derudover idéer til 2 konkrete elementer der skal prøves. Den ene fik jeg prøvet af her til aften, og jeg fik lavet den fedeste halvsmadrede downpitchede pad fra ReFX Vanguard, men lyden kommer ikke til at passe ind i projektet. Så jeg optog 3 minutters jam med lyden, og lagt den ind i playlisten, så patchen forhåbentligt kan bruges til et andet projekt. :)
Man husker bare et projekt så meget bedre, hvis man lige får lavet en eksportering man kan lytte til, istedet for at glo på listen af Cubase projekt-mapper.
Brugeravatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Lydmaskinist

Indlæg Skrevet: 20. sep 2018, 00:24

Tilbage til "Blogs"