*Søger* (Meget) Gamle Apple computere

Ting der foræres væk.
Nyt svar
Default avatar
ValdemarBonde
Medlem
Indlæg: 30

*Søger* (Meget) Gamle Apple computere

Indlæg af ValdemarBonde »

Hej Lydmaskinen :)

Jeg så at der var nogle som havde nogle meget gamle Apple computere som de gav herinde men dem jeg lige så var blevet givet væk så jeg vil spørge herinde om der er nogle som har nogle meget gamle Apple computere som jeg gerne må få :) Jeg er nemlig igang med at lave noget som hedder AppleLabs.dk hvor jeg samler gamle Apple computere sammen og sådan så hvis der er nogle der har sådan nogle må i meget gerne skrive :) Jeg skal betaler selvfølgelig forsendelse hvis det er brug for det :) Jeg kan selv afthente på Sjælland :)

Venlig Hilsen
Valdemar Bonde

Default avatar
ValdemarBonde
Medlem
Indlæg: 30

Indlæg af ValdemarBonde »

*Rettelse* De behøver ikke være sådan ultra gamle. PowerPC tiden er også fint :)

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Default avatar
ValdemarBonde
Medlem
Indlæg: 30

Indlæg af ValdemarBonde »

Den har jeg set og jeg har sendt ham en email :)

Default avatar
KimG
Medlem
Indlæg: 144

Indlæg af KimG »

https://groups.google.com/forum/?fromgr ... at.edb.mac

her kan man også finde folk der har forstand på gl macs og hvor man finder dem

Kim

Default avatar
ValdemarBonde
Medlem
Indlæg: 30

Indlæg af ValdemarBonde »

KimG skrev:https://groups.google.com/forum/?fromgr ... at.edb.mac

her kan man også finde folk der har forstand på gl macs og hvor man finder dem

Kim
Hey :)

Mange tak :) Det link vil jeg tjekke :)!

Default avatar
Triky12
Medlem
Indlæg: 21

Indlæg af Triky12 »

bare af interesse, hvad vil du bruge en super gammel mac til? :)

Medlemsavatar
mb.electroaccoustics
Medlem
Indlæg: 512
Sted: København

Indlæg af mb.electroaccoustics »

Du må blive venner med hundene på genbrugspladserne, kødben eller psykologi. Så kan du snuse rundt i elektronikcontainerne.
Lav en FB side med det her. De er sikkert mange der ligger inde med noget i gemmerne. Fra mig, får du desværre kun likes.

Default avatar
ValdemarBonde
Medlem
Indlæg: 30

Indlæg af ValdemarBonde »

Hej alle :)

Det jeg skal bruge de gamle Apple computere til står på AppleLabs.dk :)

Tror jeg vil lave en Facebook side med det :-). Tak :)

Medlemsavatar
Cmay
Forum Donator
Indlæg: 2425
Sted: Vejle omegn

Indlæg af Cmay »

jeg har en gammel lombard powerPC . den har været med i en del film og blærerøven har vist skrevt bogen af samme navn på en magen til. jeg er lidt i tvivl om jeg egentligt vil af med den lige nu og her da jeg har installeret linux på den og vil gerne lige have lov at lege med den lidt først. men når jeg så bliver træt af at lege med den vil jeg da gerne sende den hvis du kan bruge lige den model i din samling , kan ikke lige sige hvornår men inden alt for langt tid skal jeg nok få sendt den afsted .
[b]I fear the day when the technology overlaps with our humanity. The world will only have a generation of idiots. - Albert Einstein[/b]

Default avatar
ValdemarBonde
Medlem
Indlæg: 30

Indlæg af ValdemarBonde »

Cmay skrev:jeg har en gammel lombard powerPC . den har været med i en del film og blærerøven har vist skrevt bogen af samme navn på en magen til. jeg er lidt i tvivl om jeg egentligt vil af med den lige nu og her da jeg har installeret linux på den og vil gerne lige have lov at lege med den lidt først. men når jeg så bliver træt af at lege med den vil jeg da gerne sende den hvis du kan bruge lige den model i din samling , kan ikke lige sige hvornår men inden alt for langt tid skal jeg nok få sendt den afsted .
Hej Cmay :)! Det lyder super fedt :)! Af ren nysgerrighed hvilken model er det? :-)


Medlemsavatar
Cmay
Forum Donator
Indlæg: 2425
Sted: Vejle omegn

Indlæg af Cmay »

ValdemarBonde skrev:
Cmay skrev:jeg har en gammel lombard powerPC . den har været med i en del film og blærerøven har vist skrevt bogen af samme navn på en magen til. jeg er lidt i tvivl om jeg egentligt vil af med den lige nu og her da jeg har installeret linux på den og vil gerne lige have lov at lege med den lidt først. men når jeg så bliver træt af at lege med den vil jeg da gerne sende den hvis du kan bruge lige den model i din samling , kan ikke lige sige hvornår men inden alt for langt tid skal jeg nok få sendt den afsted .
Hej Cmay :)! Det lyder super fedt :)! Af ren nysgerrighed hvilken model er det? :-)
http://en.wikipedia.org/wiki/PowerBook_G3 lombard modellen tror jeg.
[b]I fear the day when the technology overlaps with our humanity. The world will only have a generation of idiots. - Albert Einstein[/b]

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37670
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Lige nu får man noget ud af at sponsorere, men ingen credit for at donere. Det bør du rette.

Default avatar
ValdemarBonde
Medlem
Indlæg: 30

Indlæg af ValdemarBonde »

Holger skrev:Lige nu får man noget ud af at sponsorere, men ingen credit for at donere. Det bør du rette.
Hov ja det kan jeg godt se :-). Det må jeg lige få ændret :-)!

Medlemsavatar
Lause
Medlem
Indlæg: 201
Sted: Sydfyn

Indlæg af Lause »

Min svoger har været igang siden 1999. Jeg ved de har flere computere af samme model, spørg evt. Om de vil af med dem (selvom det er ret usandsynligt)

De har fundet rigtig mange Apple-effekter på genbrugspladserne rundt omkring i landet, så det ville være et godt sted at starte..


Pøj pøj.


Mvh Laust

Default avatar
ValdemarBonde
Medlem
Indlæg: 30

Indlæg af ValdemarBonde »

Lause skrev:Min svoger har været igang siden 1999. Jeg ved de har flere computere af samme model, spørg evt. Om de vil af med dem (selvom det er ret usandsynligt)

De har fundet rigtig mange Apple-effekter på genbrugspladserne rundt omkring i landet, så det ville være et godt sted at starte..


Pøj pøj.


Mvh Laust
1) Hvem er "de"? ;-)
2) Jeg har været nede på min "lokale" genbrugsplads men der er kun non-Apple produkter :-)

Medlemsavatar
Lause
Medlem
Indlæg: 201
Sted: Sydfyn

Indlæg af Lause »

Glemte linket: http://www.maclab.dk/

Default avatar
ValdemarBonde
Medlem
Indlæg: 30

Indlæg af ValdemarBonde »

Lause skrev:Glemte linket: http://www.maclab.dk/
Ahh ja :-) - Dem har jeg prøvet men desværre uden held ;-/
Vedhæftede filer
Outlook - bonde@outlook.com.jpg
Outlook - bonde@outlook.com.jpg (13.48 KiB) Vist 2342 gange

Medlemsavatar
Cmay
Forum Donator
Indlæg: 2425
Sted: Vejle omegn

Indlæg af Cmay »

genbrug og DBA har jeg set relativt gamle ting . aldrig frea g3 og opefter men har da spottet et par mus og gamle strømforsyninger på genbrug og det er her i vejle hvor folk smider den slags ud og generelt ikke køber apple så meget.

DBA har jeg set sjælnde macs men til pebred priser. blandt andet en af den ældre sag som står på apple museet tror jeg det var apple 2 . og den med arkitekt lampe udseende.

genbrug skal du komme hver dag. i flere forskellige foretninger så finder du næsten altid alt du søger. jeg køber næsten nyt tøj med prisskilt på hver månded i genbrug og har set sprit nye genstande ofte lige fra vabdpiber til mit keyboard med US layout som var nyt. renserier smider ofte tøj som ikke er afhentet på genbrug hvor mit armani jakkesæt kom fra og jeg har fået sprit nye højtaler og computer tilbehør den vej også.

søg og du skal finde. genrbrug er din ven. måske nok ikke de mest almindelige ting du søger dukker op til hverdag men jeg garantere næsten der vil være macs i den stil du søger besøger du tre foretnigner til hverdag i et års tid eller to. måske ikke men du kan så finde alt muligt andet så billigt du kan bruge de penge du har sparet på at købe brugte macs i DBA ;)

iøvrigt den af min er opgraderingen af lombarn modellen da min har firewire. og ti gigabyte HD. når du skal installere mac OSX skal du lige sikre dig at disken ikke er over fire gigabyte på den slice du installere OSX på ellers brokker den sig. OSX til den var gratis. overgang fra deres gamle til nye OSX så vidt historien beretter.
[b]I fear the day when the technology overlaps with our humanity. The world will only have a generation of idiots. - Albert Einstein[/b]

Default avatar
ValdemarBonde
Medlem
Indlæg: 30

Indlæg af ValdemarBonde »

Hej igen :-)

Tak for hjælpen :-) Der er bare et problem med min lokale genbrugsted. Man må ikke tage tingene. Der var på et tidspunkt en bærbar som ikke havde smadret skærm eller noget, havde Windows licens og der var sikkert dele inden i den som stadig virkede den ville jeg jo så gerne have for reservedele eller noget men så kom der en sur vagt hen og tog den :-(

/Valdemar

Medlemsavatar
Cmay
Forum Donator
Indlæg: 2425
Sted: Vejle omegn

Indlæg af Cmay »

ValdemarBonde skrev:Hej igen :-)

Tak for hjælpen :-) Der er bare et problem med min lokale genbrugsted. Man må ikke tage tingene. Der var på et tidspunkt en bærbar som ikke havde smadret skærm eller noget, havde Windows licens og der var sikkert dele inden i den som stadig virkede den ville jeg jo så gerne have for reservedele eller noget men så kom der en sur vagt hen og tog den :-(

/Valdemar
det gør der på nogen genbrugs stationer ja. men ikke alle. har en ven som arbejder med den slags som siger der faktisk har været et internt brev sendt der anbefaled man tillod folk at tage elektronik da man på det tidspunkt var ved at blive begravet i det og ikke kunne nå at brænde det af ligeså hurtigt som det kom ind. men at så smadre HD på computer så de ikke kunne misbruges som sikkerheds foranstaltning.

det kunne du jo prøve at sige til den sure vagt næste gang.

nu tænkte jeg mest på at gå i genbrugs foretninger . dem er der mange af som har alt muligt brugbart og hvis der ligger en tilknyttet den genbrugs station som du bruger så kan det være du kan lægge et godt ord ind for de lægger gamle computere til side til dig.

har selv arbejdet på en sådan genbrugs station med en genbrugs foretning tilknyttet. der kommer alt muligt ind. også musik instrumenter og smykkker og frimærker og der er ingen grænse for hvad der ikke ind men måske tiden er lidt løbet fra de mest ældre macs så nogle beholder måske en gammel mac for sentimental value eller som samler objekt og sætter den til salg og får de ikke noget for den så sælger de den ikke men giver den til genbrug .

blå avis er nok det mest sikre . har se meget gamle computer der . også noget lidt nyer men stadig for gammelt til brug som den her emac http://www.dba.dk/emac-q86j-142-ghz-pow ... -85898114/

den er da billig hvis ikek du har en i forvejen :)

jeg tror bare du skal søge alt det du kan på de steder hvor der er chance for at en gammel mac forvilder sig hen med tiden.
[b]I fear the day when the technology overlaps with our humanity. The world will only have a generation of idiots. - Albert Einstein[/b]

Medlemsavatar
Cmay
Forum Donator
Indlæg: 2425
Sted: Vejle omegn

Indlæg af Cmay »

http://www.dba.dk/macintosh/id-86058782/

de ser da gamle nok ud til at ende på musem. desværre er prisen ret høj på dem.
[b]I fear the day when the technology overlaps with our humanity. The world will only have a generation of idiots. - Albert Einstein[/b]

Default avatar
ValdemarBonde
Medlem
Indlæg: 30

Indlæg af ValdemarBonde »

Cmay skrev:http://www.dba.dk/macintosh/id-86058782/

de ser da gamle nok ud til at ende på musem. desværre er prisen ret høj på dem.
Ja de er lidt dyre men altså jeg vil gerne bruge et par tusinde kroner til AppleLabs :)

Medlemsavatar
Cmay
Forum Donator
Indlæg: 2425
Sted: Vejle omegn

Indlæg af Cmay »

ValdemarBonde skrev:
Cmay skrev:http://www.dba.dk/macintosh/id-86058782/

de ser da gamle nok ud til at ende på musem. desværre er prisen ret høj på dem.
Ja de er lidt dyre men altså jeg vil gerne bruge et par tusinde kroner til AppleLabs :)
det tror jeg også du kommer tiol med de helt gamle maskiner. men du kan være heldig du finder en på spejders loppemarked , genbrug , DBA til rimelige penge engang imellem.

det tog mig ikke langt tid at finde de første to ældre macs så de er der derude. så skal der nok også være nogen som folk bare kyler på genbrugs foretninger ved døds bo osv.

held og lykke med at finde de maskiner du mangler.
[b]I fear the day when the technology overlaps with our humanity. The world will only have a generation of idiots. - Albert Einstein[/b]

Nyt svar