Laptop Producer Workshop

Annoncér et spillejob, release party eller andet her.
Nyt svar

Hvilke emner er du mest interesseret i? (Vælg op til 2)

Compressor
8
30%
Equalizer
6
22%
Rumklang/Delay
0
Ingen stemmer
Mixprioritering
4
15%
Mastering
6
22%
Produktion/lyde/MIDI
1
4%
Andet (fx musik business)
2
7%
 
Afgivne stemmer: 27
Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37634
Sted: Fyn

Laptop Producer Workshop

Indlæg af Holger »

Afstemning kun for officielt tilmeldte, tak.
For at danne mig et overblik og evt. bedre at kunne winge den, så kan du stemme på op til 2 emner.

Vi når måske kun 1 eller 2 ting i alt. Tiden går hurtigt, især når der er mange løse spørgsmål.

Praktisk info
Sted
Vantinge Forsamlingshus, Ruevejen 15, Vantinge, 5750 Ringe

Tid
Søndag d. 20. januar kl. 11:00 - 17:00 (+/-)

Frokost
Sunnivas hjemmelavede sandwich + drikke. Er du vegetar eller ikke spiser svinekød, så sig til inden onsdag, så finder vi et alternativ.

Transport
Nemmest med bil.

Ellers tog til Odense i god tid og derfra tog videre til Ringe Station (15-17 minutter). Da det er søndag er der ingen faste busser (tak til skiftende regeringer for at afvikle landdistrikternes infrastruktur), så man må tage en taxa eller måske bestille en Flexbus de sidste 5 km fra Ringe Station til Vantinge Forsamlingshus.

Carpool
Skriv og aftal i tråden her. Flere kører fra Sjælland og nok også et par stykker fra Jylland.

HUSK
Laptop, headphones og evt. lydkort/MIDI keyboard. Der er begrænset plads fordi vi er lidt overbookede, men der vil være strømudtag til alle.

Evt. notesblok eller note-app. Video/diktafon ikke tilladt.

Registrerede tilmeldte
Natascha R.
Anders G. S.
Roland N.
Rasmus G.
Emil S.
Michael R. G. J.
Kevin L.
Mostafa M.
David S.
Søren H.
Jeffrey M.
Sohand S.
Thomas T.
Daniel M.
Morten B.
Jeppe K.
Matt T. N.
Pojano M.
Ronni G.
Gustav E.

Hvis dit navn ikke står på listen her, så er du ikke tilmeldt.

-
Oprindeligt indlæg her:

HEVA's Multimedieudvalg har hijacket mig til at lave E-sport, men måske mere interessant for Lydmaskinens brugere også dette arrangement:


En unik mulighed for at blive bedre til at producere musik, mixe og lave mastering med Holger Lagerfeldt.

Næsten GRATIS - indgangen dækker blot udgifterne. Pris 100 kr. pr. person inkl. frokost (normalpris 3.395 kr. pr. person).

Tag din egen bærbare computer og headphones med. Få personlig feedback, gode tips og følg emnerne fra den nyinstallerede storskærm.

Vi afslutter workshoppen med en sodavand eller øl i Holgers masteringstudie lidt længere nede ad vejen.

Holger er mastering engineer med mere end 150 guld- & platinplader. Holger har desuden en baggrund som Grammy-nomineret musikproducer og afholder kurser via Center for Lydteknik.

Workshoppen afholdes 20. januar i Vantinge Forsamlingshus, lidt uden for Ringe, Fyn.

Max. deltagere: 15 (nu 20) deltagere efter først til mølle princippet

Arrangementet er planlagt af HEVA's Multimedieudvalg.

TILMELDING: holger [snabela] pag.dk

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Fedt arrangement. Jeg ville gerne, men kan ikke. Håber i får en fed dag.

Sent from my ONEPLUS A5010 using Tapatalk
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10825
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Fedt arrangement, skal lige hjem og vende om det kan lade sig gøre, så må vi se om der stadig er pladser når det er afgjort.
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Default avatar
the songcabinet
Forum Donator
Indlæg: 1119

Indlæg af the songcabinet »

Argh, pis, har lige været på fyn i dagene op til! Men det er store eksamensmåned på jobbet, og den kan ikke trække mere.

Ovefedt arrangement, håber det bliver en gentaget success!

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37634
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Ok, det gik godt nok hurtigt med pladserne. Fik overbooket i løbet af et par timer. Luksus, men surt for dem der ikke fik plads.

Måtte lukke ned da der begyndte at melde sig folk fra andre lande til. Ikke at der er noget galt i det i princippet, men det var ikke lige planen denne gang.

Medlemsavatar
raoul
Medlem
Indlæg: 2123

Indlæg af raoul »

Holger skrev:der begyndte at melde sig folk fra andre lande til.
Haha fedt :)

Medlemsavatar
lakris
Forum Donator
Indlæg: 3436
Sted: CPH, Denmark

Indlæg af lakris »

Holger skrev: Måtte lukke ned da der begyndte at melde sig folk fra andre lande til. Ikke at der er noget galt i det i princippet, men det var ikke lige planen denne gang.
Jylland, Sjælland? :-)

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37634
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Haha, ja dem er der masser af. Tror faktisk der er flest fra andre steder end Fyn.

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Holger skrev:
Måtte lukke ned da der begyndte at melde sig folk fra andre lande til. Ikke at der er noget galt i det i princippet, men det var ikke lige planen denne gang.
Inger Støjberg bliver også bare sur :-P

Medlemsavatar
Rolland
Forum Donator
Indlæg: 810
Sted: Solrød Strand

Indlæg af Rolland »

Hej, jeg kører fra Solrød Station og har plads til 3-4 personer. Jeg tænker, at vi splitter udgifter til benzin og bro op i lige store dele.
Any takers?
Send mig gerne en SMS på 26372721, så tråden hér holdes “ren”.
Roland Saint - creating grandiose pop music


Medlemsavatar
Emil Severin
Medlem
Indlæg: 2

Indlæg af Emil Severin »

Hej, jeg kører fra Vordingborg og har plads til 3 mere i bilen. Samler gerne folk op på vejen :-) Smid en besked på 24220679
Mvh.
Emil Severin

Medlemsavatar
Ronnigarner
Medlem
Indlæg: 2
Sted: Bjæverskov

Indlæg af Ronnigarner »

Jeg drøner fra køge af, hvis nogle skal med i bilen. der er sodavand og en pudseklud til turen, da alle ruder trænger. ...:-)
ring eller send en besked på 22279539 :-)
hej med dig, jeg vender hurtigt tilbage :-)


Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37634
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Det ser ud som om vi bliver ca. 20 i morgen, da jeg ikke har hørt fra andre (om afbud). Bliver vi færre, så bliver det også hyggeligt- havde oprindeligt planlagt kun 15, men the more the merrier.

Der kommer muligvis en journalist forbi fra Fyns Amts Avis i frokostpausen, da de synes det er lidt sjovt at vi laver sådan noget her i Vantinge.

Sunniva er i gang med at lave sandwiches og måske bage en bradepandekage :-D Jeg fik Internettet op at køre i forsamlingshuset i onsdags, lige i sidste øjeblik. 100/100.

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

I må hygge jer! :-D

Medlemsavatar
Morten B
Forum Donator
Indlæg: 6610
Sted: Søvind

Indlæg af Morten B »

Ja, god fornøjelse :)

Default avatar
MortenBytofte
Medlem
Indlæg: 1
Sted: Aarhus

Indlæg af MortenBytofte »

Hej med jer!
Jeg kører fra Aarhus C. i morgen.
Skriv til mig på 30295664 hvis I vil med eller samles op på vejen :)

Kh Morten


Medlemsavatar
lakris
Forum Donator
Indlæg: 3436
Sted: CPH, Denmark

Indlæg af lakris »

:-)

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Hvilke emner nåede I omkring? Jeg kan se folk har forskellige compressorer fremme på skærmen.

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37634
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Hvad jeg lige kan huske kom vi rundt om og nogle gange i dybden med bl.a.

Compressoren generelt, herunder myter og forklaringer på attack/release og "faser", ratio, soft knee, GR limit/range, peak vs. RMS, ulineær timing, side-chainen generelt, ekstern side-chain, side-chain filtrering, tips og tricks med parallel komprimering, serial komprimering i teori og praksis. Derudover lidt om aliasing, intermodulation distortion, bevidst forvrængning og ulige- kontra ligeordens overtoner.

Nogle EQ-tricks, lidt om filterstejlhed og resonans, fasedrejning, minimum phase kontra lineær phase, forskelle på equalizere. Search & destroy, EQ før og/eller efter comp.

En smule om mixprioritering, lidt om stereobilledet, herunder mono/mid/side/difference, kontrast i stereobilledet, stereo balance kontra pan, osv.

Diverse ting om mastering, flettet lidt ind i de andre emner dog.

Det var hvad jeg lige kunne huske. Vi begyndte kl. 11 og tror de sidste gik fra mig/studiet ved 18:30-tiden, så kørte lidt over tid, men det var hyggeligt ;-)

Medlemsavatar
Jenkins
Forum Donator
Indlæg: 1115
Sted: Nordfyn

Indlæg af Jenkins »

ærger mig sku også billeterne røg inden jeg fik det set !

Bor jo trods alt ikke sååå langt derfra. Nordfyn

Nyt svar