Bjørn Svin instruktør på Engelsholmstævnet

Annoncér et spillejob, release party eller andet her.
Nyt svar
Medlemsavatar
david mondrup
Lydmaskinist
Indlæg: 12758
Sted: Århus

Bjørn Svin instruktør på Engelsholmstævnet

Indlæg af david mondrup »

Så er det officielt og i gang med at blive markedsført - hermed også her:

Det årlige, traditionsrige Engelsholmstævne, har i år hyret Bjørn Svin som instruktør. Stævnet finder sted 1.-9- august 2010 på Engelsholm Slot, og hr. Svin skal sammen med undertegnede stå i spidsen for workshoppen med overskriften Electronica.

Derudover byder Engelsholmstævnet også på mange andre spændende instruktører inden for jazz og sangskrivning. Man kan se meget mere om stævnet her: http://engelsholm.dk/idd236.asp

En nærmere beskrivelse af Electronica findes her: http://engelsholm.dk/idd92.asp?prod_id=93&pDoc_id=236

Vi ses - vel mødt.

Billede
David Mondrup
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)

Medlemsavatar
Furland
Forum Donator
Indlæg: 1167
Sted: Far, far away hinsidan

Indlæg af Furland »

Som sagt andetsteds, så skal jeg lige have byttet lidt rundt i min arbejdsplan, så er jeg klar! :-)
:sweden:

Medlemsavatar
david mondrup
Lydmaskinist
Indlæg: 12758
Sted: Århus

Indlæg af david mondrup »

Meget fornemt. Vi ses.
David Mondrup
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)

Medlemsavatar
Snagglepuss
Medlem
Indlæg: 227
Sted: København

Indlæg af Snagglepuss »

Damn, jeg overvejer det godt nok kraftigt! Er der nogen minimums krav for det musikalske niveau? Eller kan man godt med en smule sparsom viden deltage og forvente et stort udbytte af kurset?
iMac 2.4GHz Intel Core 2 Duo, 2GB RAM og 320GB HD, Logic Pro, Apogee Duet

Medlemsavatar
david mondrup
Lydmaskinist
Indlæg: 12758
Sted: Århus

Indlæg af david mondrup »

Snagglepuss skrev:Damn, jeg overvejer det godt nok kraftigt! Er der nogen minimums krav for det musikalske niveau? Eller kan man godt med en smule sparsom viden deltage og forvente et stort udbytte af kurset?
Hvis Bjørn, mod forventning, skulle blive så højtflyvende at det kræver en MBA fra Berkley at følge med, så skal jeg gerne tage mig af dem med "en smule sparsom viden" ;-) Kom du bare - det bliver godt.
David Mondrup
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)

Medlemsavatar
Furland
Forum Donator
Indlæg: 1167
Sted: Far, far away hinsidan

Indlæg af Furland »

Snagglepuss, jeg er også langt fra et højt begavet musiskt talent, men jeg regner også med at troppe op. Så kan vi sætte os bagerst i lokalet og være lidt som klassens tykke dreng når de andre går igang med at komponere store elektroniske avantgarde symfonier! ;-)
:sweden:

Medlemsavatar
SMP
Forum Donator
Indlæg: 2164
Sted: ˙٠•●CPH●•٠˙

Indlæg af SMP »

Hehe ... jeg begynder at tro, at I forestiller Jer, at han dukker op med Richard David James agtige score sheets :)
“Music is what feelings sound like.”

Medlemsavatar
renekim
Medlem
Indlæg: 286

Indlæg af renekim »

JEG er meldt til !!!!! kom nu, jo flerer jo bedrer.

Glæder mig til at sidde bagerst i klassen og tøsegrine med Furland og Snagglepuss

/ReneKim
Mr. Rene Kim
[color=#FF0000][b]Protector of the F_R_E_E Spirit[/b][/color]
[color=#BF0040][b]Yearh !!![/b][/color]

Medlemsavatar
david mondrup
Lydmaskinist
Indlæg: 12758
Sted: Århus

Indlæg af david mondrup »

Pressemeddelelse:

Elektronisk rykind på Engelsholmstævnet.

Engelsholmstævnet, det årlige traditionsrige sammenspilsstævne på for Jazz, Sangskrivning, Elektronisk Musik og alt hvad deraf følger, skærper den elektroniske profil ganske betydeligt i år.

Først og fremmest har man hyret Bjørn Svin til at stå for undervisningen på et hold med den vidtforgrenede elektroniske musik som tema, i samarbejde med Engelsholm Højskoles daglige lærer i elektronisk musik, David Mondrup. Bjørn er en af de ukronede konger af den danske elektroniske scene, og har været i toppen af miljøet i efterhånden 15 år. Hans seneste album, Browen, høstede kolossal anerkendelse, og hans deltagelse i Perler for Rumsvin turen - en tur der også bragte ham til Engelsholm Electronic i foråret - beviste endnu engang, at Bjørn Svin er et af de mest energiske elektroniske live acts på den danske scene.

Udover Bjørn og David, får stævnet også besøg af Ane Østergård, aka Band Ane. Ane har de to roste udgivelser Anish Music og Anish Music Too & Free på samvittigheden, hvilket har skaffet hende mange superlativer fra de danske anmeldere, og en anerkendelse fra Statens Kunstfond til hendes seneste album, der blev præmieret som et af de tre bedste danske albums i 2009. Og så er hun oven i købet nyuddannet kandidat i elektronisk musik fra DIEM/Det Jyske Musikkonservatorium.

Som om det ikke var nok, så har DJBFA valgt Engelsholm Højskole som stedet hvor 3 danske kunstnere skal forberede et live act til årets Skanderborg Festival, og det projekt løber af stablen i netop de samme dage. Projektet inkluderer dansk elektronisk musiks enfant terrible no. 1, Goodiepal, den allestedsnærværende sangerinde Ane Trolle, og trommeslager og multiinstrumentalist Kresten Osgood.

Programmet er så tilpas imponerende, at allerede etablerede navne har meldt sig på banen - som kursister på stævnet! Skulle du få lyst til at være med, vil du således kunne komme til at lege med folk som Mikael Elkjær aka Spejderrobot, og upcoming electronica singer/songwriter Vibeke Falden fra Ålborg - udover de 8-10 øvrige kursister på holdet.
Stævneleder, Jakob Bonderup: Det bliver helt vildt, og vi glæder os rigtig meget til for alvor at få lukket op for den elektroniske dimension. Udover at vi selvfølgelig skal nyde godt af de mange elektronikeres tilstedeværelse, så glæder jeg mig især også til at vi laver en hel aften for hele stævnet, der kommer til at stå i den elektroniske musiks tegn.

Skulle du få lyst til at være med, så er der endnu ganske få ledige pladser. Og vi mener det, når vi siger "få"; holdet er næsten fyldt op. Du kan melde dig til via Engelsholm Højskoles website: http://engelsholm.dk/idd236.asp
David Mondrup
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)

Medlemsavatar
david mondrup
Lydmaskinist
Indlæg: 12758
Sted: Århus

Indlæg af david mondrup »

Bjørn og jeg er ved at være klar med et program for den kommende uge, og glæder os til at tage imod 10 friske kursister. Rene er på; er der andre af jer, der har meldt jer til?
David Mondrup
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)

Medlemsavatar
Furland
Forum Donator
Indlæg: 1167
Sted: Far, far away hinsidan

Indlæg af Furland »

Jeg er pænt irriteret over ikke at kunne deltage, så få nu lige lokket Rene's videomand til at dokumentere det hele og derpå udgive en DVD med materialet! :-) Rigtig god missundelsesværdig fornøjelse!
:sweden:

Nyt svar