Producer/musiker fællesskab

Har du brug for en tekniker, musiker, webdesigner, underviser eller anden ydelse så skriv her.
Brugeravatar
Graceville
Forum Superstar
Forum Superstar
Sted: 2300

Producer/musiker fællesskab

Indlæg Skrevet: 23. sep 2018, 10:18

Jeg må konstatere, at det at producere eget musik tager mellem lang tid til aldrig, af to grunde

- man er biased med sin egen musik og den indvendige musiker blander sig med den indvendige producer og beslutninger bliver ikke taget
- det er meget nemmere at producere for andre end sig selv, da følelsen af at gøre andres produkt rigtig godt, ikke er uden betydning
- følelsen af at være i et studie og præstere inden for en vis tidsramme/deadline er bedre end bare at stå i sit eget studie og det kan man jo altid gøre.

Der må sidde nogen derude med nogenlunde samme kunnen og ambitioner som mig: dvs. du både vil producere og skrive musik.

Jeg har UAD twin duo, logic, en del mikrofoner osv., kan læses på min profil. Der kan suppleres op med eget udstyr.

Jeg forestiller mig, at vi er minimum 3, så stafetten kan gå i en lille cirkel frem for hvis du gør det på mig, så gør jeg det på dig.

Jeg forventer at aftaler holdes og at man giver input i form af tid, ideer og energi 1:1 og ikke hopper fra projektet i utide.

Det kan blive stort og man kan lære en masse nyt.
[b]Arbejdssøgende[/b] inden for musikundervisning i sammenspil, guitar og sangskrivning, samt inden for social mentoring og misbrugsvejledning
Telstar
Tekniker
Tekniker

Re: Producer/musiker fællesskab

Indlæg Skrevet: 28. sep 2018, 20:52

Lyder umiddelbart interessant. Er dog ikke sikker på jeg forstår stafet-konceptet. Kan du uddybe?
Brugeravatar
Graceville
Forum Superstar
Forum Superstar

Indlæg Skrevet: 29. sep 2018, 12:01

Det er måske osse lidt en upræcis formulering, men altså istedet for at jeg producerer og mixer for dig og du så producerer og mixer for mig, så hvis vi er minimum 3, kan det være:
person a mixer og producerer for person b
person b mixer og producerer for person c
person c mixer og producerer for person a

Det giver mere oplevelsen af at gøre noget for nogen end hvis man var 2.
[b]Arbejdssøgende[/b] inden for musikundervisning i sammenspil, guitar og sangskrivning, samt inden for social mentoring og misbrugsvejledning
Brugeravatar
the songcabinet
Forum Donator
Forum Donator

Indlæg Skrevet: 29. sep 2018, 16:23

Jeg kan godt lide teamwork, men hvordan forestiller du dig at deling af producent rettighederne skal fungere? Når man arbejder på hinandens mix så griber det jo ind i rettighederne til masteren.
Brugeravatar
Graceville
Forum Superstar
Forum Superstar

Indlæg Skrevet: 29. sep 2018, 19:22

Godt spørgsmål.
For at undgå at processen går i kage fordi der skal forhandles/diskuteres procenter osv. så tænker jeg at den der kommer med materialet har rettighederne. Den som står som producer kan så komme med et par inputs, aftale en deadline, hvis sangen ikke er færdig eller noget bør skrives om eller komme med feed back som han nu vil. Det samme vil så gælde når man selv skal producere en sang. Man giver noget og får noget.
Brugeravatar
Hald
Forum Donator
Forum Donator
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg Skrevet: 29. sep 2018, 21:23

Hvordan vil du definere 1:1, og endnu mere interessant, finde personer der arbejder éns. Måske er det person-A der skulle hjælpe person-C
Og hvad hvis person-B kommer med 4 små hurtige numre, men person-B har brugt en evighed på person-C's arbejde på ét nummer.

Det er en fin tanke, men jeg har meget svært ved at se det blive udført i praksis. Jeg snakkede engang med en håndværker som sagde at han i hans tid kun havde oplevet en lille håndfuld andre håndværkere han ville bytte timer lige over med.
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 9 år med ørene i lydmaskinen -
Brugeravatar
Graceville
Forum Superstar
Forum Superstar

Indlæg Skrevet: 29. sep 2018, 21:50

Dagsbasis, eksempelvis eller timebasis. Kan ikke komme på noget mindre subjektivt end tid.

Verden er uretfærdig, det må vi leve med.

Man skal osse sammenligne det med, at man faktisk muligvis aldrig får sine egne projekter lavet færdige, hvis man fortsatte alene.
Brugeravatar
Graceville
Forum Superstar
Forum Superstar

Indlæg Skrevet: 1. okt 2018, 20:49

Altså det kunne osse være
- kreation af hjemmeside
– electronic press kit
– foto session
– live video til koncerter/dokumentar/interview af band
– og almindelig promotion
– booking, hvis man er god til sådan noget.
eller hvad man nu kan byde ind med og har interesse for.

Tilbage til "Ydelser søges"