AES promo tilbud på Abbey Road TG 12413 Limiter Plugin

Her kan du deltage i gruppekøb for at spare penge.
Nyt svar
Medlemsavatar
Benjamin
Medlem
Indlæg: 986
Sted: Islands Brygge

AES promo tilbud på Abbey Road TG 12413 Limiter Plugin

Indlæg af Benjamin »

Jeg fandet dette på Gearslutz - Fed deal på Abbey Road Comp/Limiteren. Super velydende plugin. Speciel promo for folk der har besøgt AES i San Francisco - eller har fået koden på Gearslutz :-D (jeg har deværre/heldigvis allerede købt den, så ingen penge at spare for mig)

Promo code: AESTG124132008
http://www.abbeyroadplugins.com/product ... 29988.aspx

$199
Normalpris $335 (mener Tony fra High Profile tager $300)
Promoen gælder i 14 dage - slutter den 16. okt.

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35560
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Tak for tippet!

Medlemsavatar
Tau Gundersen
Medlem
Indlæg: 2075
Sted: Nansensgade

Indlæg af Tau Gundersen »

+1. Tak for tippet, jeg snupper den imorgen!

Medlemsavatar
Søren Sømand
Forum Donator
Indlæg: 882
Sted: Næstved

Indlæg af Søren Sømand »

Benjamin skrev:Jeg fandet dette på Gearslutz - Fed deal på Abbey Road Comp/Limiteren. Super velydende plugin. Speciel promo for folk der har besøgt AES i San Francisco - eller har fået koden på Gearslutz :-D (jeg har deværre/heldigvis allerede købt den, så ingen penge at spare for mig)

Promo code: AESTG124132008
http://www.abbeyroadplugins.com/product ... 29988.aspx

$199
Normalpris $335 (mener Tony fra High Profile tager $300)
Promoen gælder i 14 dage - slutter den 16. okt.
Hej Benjamin.
Tak for tippet.
Hvad bruger du dem hovedsageligt til i dit arbejde?
Hvor gode er de i forhold til prisen?

Søren Sømand

Medlemsavatar
Benjamin
Medlem
Indlæg: 986
Sted: Islands Brygge

Indlæg af Benjamin »

Abbey Road TG 12413 kommer som to plugins - den ene er en emulering af comp./limiter fra den orignale 69' pult - den anden en emulering af Chandler 2005 re-issue.

Det lidt specielle ved den er at den er bedst når man ikke hører den så tydeligt - hermed mener jeg det modsatte af det, som folk ofte beskriver som "at den virkeligt tager ved" - den derimod afrunder eks. vokaler super lækkert og meget musikalsk. Det er specielt '69-udgaven god til.
Bruger man derimod 2005-versionen og skifter fra comp.-mode til limiter kan man opnå ekstrem pumpende lyd. Jeg ved at den af mange, der mixer rock (and like wise) er super glade for den på akustiske trommer. Dette område har jeg ikke så megen erfaring i.

Om det er god valuta for pengene. Hmm... altså Ja og nej. Altså det er jo ikke Waves Musicians Bundle - så du får jo ikke en bred vifte af redskaber - men det ved du vel. Men det bør vel heller ikke være mængden, men glæden ved at bruge et redskab.

Til 1100 kr. ville jeg ikke tvivle.

Medlemsavatar
Tau Gundersen
Medlem
Indlæg: 2075
Sted: Nansensgade

Indlæg af Tau Gundersen »

Fik lige købt den og leget lidt med den idag... Vold nice comp/limiter til den pris!!

Medlemsavatar
Søren Sømand
Forum Donator
Indlæg: 882
Sted: Næstved

Indlæg af Søren Sømand »

Uhhh. Jeg kunne godt tænke mig at få en super god comp men jeg har i forvejen Sonalksis. Jeg synes sgu det er svært.
Jeg laver for det meste hip hop af den gamle slags og electro. Hvad kan den anbefaldeles at bruges på i disse sammenhænge?

Søren Sømand

Medlemsavatar
Benjamin
Medlem
Indlæg: 986
Sted: Islands Brygge

Indlæg af Benjamin »

Altså som nævnt er den god til tromemr - og det på den måde ikke kun akustiske. Jeg mener at have hørt hiphop med trommer i engang :-) haha
Hør evt. Tau. Han er jo "the man of the east coast" (or west - not to hurt your feelings ;-) )
Hvis du lavede moderne elektro, hvor bass og synth-lines ofte er smadder compede ville jeg helt klart sige "go" - men jo... ol' skool... why not.
Igen... til prisen ville jeg ikke betænkte mig. Du kan helt sikkert sælge den igen på et senere tidspunkt for der tales meget varmt om den mange steder. Så no worries.

Benjamin

Medlemsavatar
pekka
Medlem
Indlæg: 914
Sted: Kbh V

Indlæg af pekka »

snup!

Tak for tippet :)
... aka Ebbe Frej
[url=http://www.frej.com]frej[/url] | [url=http://www.myspace.com/ebbefrej]myspace[/url] | [url=http://www.facebook.com/ebbefrej#/clubp ... pisestudio]facebook[/url]

Medlemsavatar
Søren Sømand
Forum Donator
Indlæg: 882
Sted: Næstved

Indlæg af Søren Sømand »

Så købte jeg sgu lortet... hæhæ
Nu må jeg se om jeg kan finde ud af at bruge den...
Hvad er de forskellige knapper til? Hold og Recover?

Søren Sømand

Medlemsavatar
Benjamin
Medlem
Indlæg: 986
Sted: Islands Brygge

Indlæg af Benjamin »

Hold og Recover er de to knapper der aktiverer manualen :-D hehe

Medlemsavatar
Tau Gundersen
Medlem
Indlæg: 2075
Sted: Nansensgade

Indlæg af Tau Gundersen »

Det er ekstremt sjældent jeg bruger compressor på trommer når jeg laver beats, men når jeg mixer kunne jeg godt finde på at bruge den her svend. Jeg har af gode grunde ikke leget så meget med min endnu, men den lyder godt på rap vokal med herrestemme (det var mit primære formål til den). Jeg ville ikke være bleg for at prøve den på en hvilkensomhelst trommelyd, men tror godt den kan bruges til new-york style parallel comping da den kan pumpe ret fedt. Den kan nok også gi' en snare en rigtig tyk lyd hvis man parallel comper.

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35560
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Tau Gundersen skrev:Jeg ville ikke være bleg for at prøve den på en hvilkensomhelst trommelyd, men tror godt den kan bruges til new-york style parallel comping da den kan pumpe ret fedt. Den kan nok også gi' en snare en rigtig tyk lyd hvis man parallel comper.
Nu er det dog en anden stil jeg selv laver, men kunne da være jeg lige skulle undersøge de muligheder jeg har i forvejen (standard-comps fra UAD-1, FLUX Pure-compressor og det er vist det), og så evt. se at smide lidt penge efter denne. Synes det parallel comp på beatet er med til at give en helt anden dybde, som man tit ellers kan mangle. :)

Nyt svar