Korg Polisix reservedele/reparationer tilbydes

Tilbyd dine evner som tekniker, musiker, webdesigner, underviser eller andet.
Nyt svar
Medlemsavatar
Musiki
Forum Donator
Indlæg: 12
Sted: Søborg, Sjælland

Korg Polisix reservedele/reparationer tilbydes

Indlæg af Musiki »

Har du en Korg Polisix der er lidt trist eller defekt.
Jeg har reservedele som knapper, tangenter, ssm2044 filter Chips, helt nye Pots, trykknapper, flere reNset KLM print m.m.
Jeg kan udskifte, rense og reperarer din PolySix for rimelige penge. Eller du kan købe reservedele og selv løse opgaven.

Mit mål er at en PolySix fortjener bedre end være i dårlig stand.

Send en mail med dine ønsker eller problemer, så giver jeg et rimeligt tilbud.

Mail til : miki@synthsyg.dk.

Se http://www.synthsyg.dk

Jeg kan lave prof. reparationer af de fleste 70-80 er synths. Roland og Korg er mit speciale, men hvis det er en spændende opgave kan jeg fixe hvadsomhelst.

Synthsyg glade hilsner
Miki

Medlemsavatar
Nicolai
Forum Donator
Indlæg: 2677
Sted: Vejle

Indlæg af Nicolai »

Hej Miki.
Sådan nogle som dig kan sådan nogle som mig rigtig godt li'. Og med sådan en afslutning på dit indlæg, så skal vi nok få det sjovt sammen i fremtiden. Jeg har både en PolySix som er alvorlig ramt, og som jeg næppe selv kan få op og køre (min ellers dygtige teknikker har opgivet kontakterne under tangenterne) og en Trident mkII som fungerer men dog har et par "charmerende skavanker" jeg ikke helt kan greje... Men inden da tillader jeg mig lige at være en anelse skeptisk:

Det undrer mig, at du har været medlem her på LM i 10 år(!) og dette er dit 5.indlæg. Hvorfor har du ikke deltager hyppigt i tråde om synthreps o.l.? Dels for hjælpsomheden men også for at passe din egen forretning?? Det virker lidt spøjst....

Men mange og venlige hilsener
Nicolai
[size=85]Jupiter: 8, 6, 4, MKS-80, 8000
Juno: 60, 106, MKS-50
JX: 10, 8p, 3p, MKS-30
JD: 800, 990 Vintage
D: 50, 550
JV: 2080, 1080, 880, 80
SH: 1, 1000, 2000
V-synth, FantomG7
(OB-8, Moog Voyager, Prophet-600, Trident2, PolySix, MS-20m, NordLead2, Virus osv osv)[/size]

Medlemsavatar
Musiki
Forum Donator
Indlæg: 12
Sted: Søborg, Sjælland

Indlæg af Musiki »

Hej Nicolai
Det er min hobby og jeg elsker synths, og har gjort det siden jeg i 1978 købte min første ( Roland SH1000), men jeg har kun i meget små kredse hjulpet andre da min tid er knap. Ja jeg har været på forummet længe, men har ikke rigtigt brugt det og ved egentligt ikke hvad der sker. Den tråd du snakker om vil jeg da se om jeg kan finde ;0)) det lyde som om jeg er gået glip af noget . Jeg bruger ikke sociale medier, og alt det andet gejl. Det kan de unge få lov til. Så jeg ser helst at kommunikation foregår en til en via mail eller SMS. Miki@synthsyg.dk,

Du kan se mit galleri på www.synthsyg.dk. Her i april oprettede jeg firmaet Synthsyg. Og dette skete da jeg skulle levere nogle lyd/støj maskiner til et teater stykke. Så nu har jeg besluttet at gå mere ind i det og starte op i det små. Mest fordi jeg fra mit arbejde som elektroingeniøer vel har en 8 -10 år før jeg går på pension. Og så skal jeg jo have noget sjovt at lave til den tid.

Og lige denne tråd startede jeg fordi jeg løb ind i at bruge lidt for mange penge på en PolySix til reservedele, som jeg nu ligger inde med plus at jeg har købt diverse stumper på eBay. Og når jeg køber reservedele har jeg altid købt rigeligt i samme forsendelse.

Jeg er sikker på at jeg kan fixe tangent kontakterne på din P6. Din Trident skal jeg lige kigge på først, men du er velkommen til at komme forbi en dag. Så kan vi se på tingende og aftale nærmere.

Derudover kan jeg se på din udstyrsliste under dit navn at jeg nok også ville elske at kigge forbi og se alt dit grej en dag ;0))

Mange Synthsyg glade hilsner
Miki

Medlemsavatar
Nicolai
Forum Donator
Indlæg: 2677
Sted: Vejle

Indlæg af Nicolai »

Hej igen, og tak for udførlig forklaring.

Super fedt galleri! Du går satme ind i det med fuld smadder, når du åbner en synth :) Det virker prof... Endnu engang tillader jeg mig at undre mig over, du ikke har gjort LIDT større opmærksom på dig selv her inde, uanset hobby, manglende tid, og den sig nærmende pensionsalder :) Jeg tænkte dog ikke på en specifik tråd, men mere generelt, der er jævnligt tråde med folk der skal have reppet synths....

Du må ikke undervurdere Facebooks muligheder, heller ikke for os der har været voksne i mange år. Hvis du er god, så kan du få pænt meget at se til, der er et stort kundepotentiale i dit område og ikke mindst lige på den anden side af Øresundsbroen... Jeg vil ikke tage brødet ud af munden på min gode ven, Thomas Kayser (SynthMedic) men jeg vil vove at påstå at der er plads til flere....

Min P6 er tidligere reppet efter den klassiske batteri-lækage og har fungeret fint i en del år. Men nu er er altså flere ting, men min egen tech siger, at det især er kontakterne under tangenterne han har opgivet. Jeg har hørt om en slags tusch med elektrisk ledende materiale som skulle kunne hjælpe, men hvis carbon laget er decideret slidt hjælper det nok ikke meget... Jeg ved det ikke.

Jeg kommer ind imellem til staden og kunne godt kigge forbi. Men du er også velkommen her... Har man interesse i synths så skulle man nok kunne få lidt tid til at gå her :)

PS: Imponeret over du fik den TR-808 op og køre igen. Eftersom nærmest hele indmaden er skiftet må det have set uoverskueligt ud fra starten.... :shock:

kh
Nicolai
[size=85]Jupiter: 8, 6, 4, MKS-80, 8000
Juno: 60, 106, MKS-50
JX: 10, 8p, 3p, MKS-30
JD: 800, 990 Vintage
D: 50, 550
JV: 2080, 1080, 880, 80
SH: 1, 1000, 2000
V-synth, FantomG7
(OB-8, Moog Voyager, Prophet-600, Trident2, PolySix, MS-20m, NordLead2, Virus osv osv)[/size]

Medlemsavatar
Musiki
Forum Donator
Indlæg: 12
Sted: Søborg, Sjælland

Indlæg af Musiki »

Hej Nicolai

Jeg er ikke interreseret i at tage brødet fra nogen, måske derfor jeg ikke har været aktiv, jeg tjener mit brød i en fastansættelse i hverdagen. Mit speciale er at redde de synths som har haft det hårdest. Udfordringen er vigtig! TR808 ern var en skøn udfordring og en maskine som den fortjener et langt liv ;0)) Alt kan fixes er mit princip, men det tager jo så også ofte så lang tid at ingen kan betale en normal minimums arbejdsløn. Derfor er det en fritids beskæftigelse. Og jeg har haft masser at se til med min lille faste kundestab som bygger på mund til mund metoden.

Ang. Din P6, så har jeg fixet rigtigt mange keyboard kontakter med dårlig grafit gennem tiden. Det er ikke noget problem overhovedet. Problemet har nogen gange været at kontakterne bliver for gode så Synthen bliver lidt mere levende at spille på. Tangenterne kan trigge lidt højere oppe end man lige er vandt til. Men det kan også justeres efterfølgende hvis det bliver for meget. Og så er det en rimelig langsommelig opgave at splitte det hele totalt.

Kig endelig forbi, tag hende med og jeg kan give dig et bud.

Kontakt mig via mail miki@synthsyg.dk og lav en aftale. Jeg er ikke så hips på offentlig kommunikation og vil helst holde mig lidt i baggrunden.

Synthsyge hilsner
Miki

Medlemsavatar
Morten B
Forum Donator
Indlæg: 6610
Sted: Søvind

Indlæg af Morten B »

Dejligt at se at der findes folk derude som både kan og vil arbejde med det ældre grej.

Og så vil jeg gerne lige tippe min hat for et velvalgt firma navn. Synthsyg, det er jo genialt.

Medlemsavatar
Nicolai
Forum Donator
Indlæg: 2677
Sted: Vejle

Indlæg af Nicolai »

Uncite skrev:Dejligt at se at der findes folk derude som både kan og vil arbejde med det ældre grej.

Og så vil jeg gerne lige tippe min hat for et velvalgt firma navn. Synthsyg, det er jo genialt.
Enig! Men et profilnavn, der er det modsatte til "Off-side" er nu heller ikke uden fantasi :) Miki, vi tales ved....

Kh
Nicolai
[size=85]Jupiter: 8, 6, 4, MKS-80, 8000
Juno: 60, 106, MKS-50
JX: 10, 8p, 3p, MKS-30
JD: 800, 990 Vintage
D: 50, 550
JV: 2080, 1080, 880, 80
SH: 1, 1000, 2000
V-synth, FantomG7
(OB-8, Moog Voyager, Prophet-600, Trident2, PolySix, MS-20m, NordLead2, Virus osv osv)[/size]

Medlemsavatar
Musiki
Forum Donator
Indlæg: 12
Sted: Søborg, Sjælland

Indlæg af Musiki »

Kære Uncite
Jeg ved ikke hvordan i svare med en quote, så den må du tænke dig til ;0))

Om jeg kan arbejde med ældre grej ved jeg ikke, men jeg kan ikke lade vær med at fixe vidunderlige maskiner som fortjener et bedre liv end affaldscontaineren.

Navnet Synthsyg er bare det jeg er! Jeg er sindssyg og jeg bliver endnu mere sindsforvirret i selskab med en synthesizer, og glemmer alt omkring mig. Så jeg er syg med synths............ en dejlig tilstand i øvrigt.

Synthsygt glade hilsner
Miki

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Musiki skrev:Kære Uncite
Jeg ved ikke hvordan i svare med en quote, så den må du tænke dig til ;0))
Tryk på " knappen:
quote.png
quote.png (22.41 KiB) Vist 4080 gange
Og så kan du evt. slette det af quoten du ikke synes er relevant for dit svar. :)

Medlemsavatar
Musiki
Forum Donator
Indlæg: 12
Sted: Søborg, Sjælland

Indlæg af Musiki »

Christoffer I. N. skrev: Tryk på " knappen:
Ha smart nok. Det skal jeg huske, tusinde tak for info Christoffer ;O))
SynthSyge hilsner Miki

Nyt svar