Jeg tilbyder nu mastering!

Tilbyd dine evner som tekniker, musiker, webdesigner, underviser eller andet.
Nyt svar
Medlemsavatar
SIDwave
Forum Donator
Indlæg: 2634
Sted: Denmark

Jeg tilbyder nu mastering!

Indlæg af SIDwave »

Hej folkens,

Jeg lavede de sidste 2 år, mastering og mix, for diverse som havde brug for hjælp.
Dette gjorde jeg gratis, for at få fat i musik af forskellig art, fordi jo mere forskelligt jeg har prøvet, jo mere ved jeg. :)

Det gik godt, for alle.
Jeg er specielt god til at redde/tune dårlig lyd. (en af mine kunder havde faktisk fået ødelagt det hele i et dyrt studie)

Til mastering anvender jeg markedets førende software, og ja, for at svare dig "Jiggy": jeg kan godt pumpe dit house helt op i loftet, så det lyder som de store stjerner. Men husk, der findes mange forskellige slags musik, og hvert nummer skal have sin helt egen behandling.

Fremgangsmetoden jeg har fundet frem til er denne: du kontakter mig, og sender mig musikken (med wetransfer), og nævner dine ønsker.
Jeg sender et resultat tilbage og vi vurderer om målet er nået. Det gør ikke noget hvis der skal 4-5 forsøg til.
Alle filformater er velkomne, men jeg ser helst ren WAV 16/24/32 - det skaber ihvertfald ikke problemer.
Jeg har kun oplevet at en AAC fra en youtube video, var megabesværlig, men jeg fik den konverteret med VLC medieplayer (den kan rippe lyd fra videor)

Jeg har siddet og laver musik og klippet samples i 30 år, og jeg elsker at lege og rode.
Medmindre din optagelse er fuldstændigt smadret af dårlig mikrofon, så kan ret meget "elendig" lyd rettes op.

Så er der det med mix: jo bedre mix er, jo bedre mastering/jo nemmere er det.
Mine ører er superskarpe og jeg har frekvensgehør. Hvis din vokal drukner eller lyder dårligt, det skal jeg gerne arbejde en hel dag på, for at fixe.

En hjemmeside er på vej, men jeg har et teknisk problem, og jeg mangler en grafik.

Du kan få tilsendt eksempler af det som jeg har lavet for andre. Jeg har med en tekstfil pr ting, skrevet hvad der blev gjort med det.

Jeg er pensionist, og kommer aldrig til at leve af det her, så derfor er det hobbyvirksomhed, hvorfor der ikke er noget CVR nr eller moms.
Ja måske kan det vokse, det ved jeg jo ikke, men det vil aldrig ske af jeg arbejder 5 dage om ugen, i 8-10 timer pr dag, det kan udelukkes..

Jeg har fundet frem til en pris at starte på.. så hæver jeg den hvis jeg bliver berømt :) ahaha

pr track - 350,-
album (80 min) - 3800

Du skal ikke betale noget førend vi begge er enige om, at målet er nået!
Betaling pr bankoverførsel (har ikke mobile pay etc)


Jeg bor i Odense, og du er velkommen til at kigge forbi.


Jan Harries
jan@sidwave.com
tel: 29826126


HUSK: 30 års erfaring, eksempler på mastering sendes på efterspørgsel

DET ER ALTID GRATIS AT FÅ EN LYT OG VURDERING! - ER DU I TVIVL ? = SEND! - så skal jeg nok analysere tracket.

Medlemsavatar
SIDwave
Forum Donator
Indlæg: 2634
Sted: Denmark

Indlæg af SIDwave »

Ja nu er det så startet, hvis nogen vil give mig gode råd (SLL, Holger, andre, sig bare til) - men jeg vælger altså bare at kaste mig ud i det, da jeg mangler noget at lave i dagligdagen, og ved at jeg kan klare det.

Medlemsavatar
gs-dk
Forum Donator
Indlæg: 9676
Sted: Frederiksberg

Indlæg af gs-dk »

Og hvad er "markedets førende software" for dig?

Medlemsavatar
SIDwave
Forum Donator
Indlæg: 2634
Sted: Denmark

Indlæg af SIDwave »

gs-dk skrev:Og hvad er "markedets førende software" for dig?
Jeg bruger Ozone, The Glue (glue compressor), og et hav af indbyggede ting som mine musikprogrammer har.
Renoise, og Adobe Audition. Renoise er som en Schweizerkniv.. det vigtigste er mine meget gode ører! :)

Nyt svar