Roland RSP-550 display lys. Lukket - ingen response

Tilbyd dine evner som tekniker, musiker, webdesigner, underviser eller andet.
Nyt svar
Default avatar
Qbert

Roland RSP-550 display lys. Lukket - ingen response

Indlæg af Qbert »

Roland RSP-550 har et ret specielt display der er loddet på hele front panel printet (Displayet har ingen bund, bunden er printet). Ydeligere har displayet en meget sjælden driver, så man kan ikke finde et nyt. Roland har, eller havde ét som reservedel (mener kun der var ét enkent tilbage i 2013) og det koster ca 1500 kr. Grunden til prisen, er at man køber et helt nyt front panel board med knapper og leds og det hele. Hæng mig ikke op på 1500 men det var deromkring måske endda mere når gebyrer og post kommer med.


Jeg kan tilbyde at lave lyset så display'et er bedre end det var ny (teknikken har udviklet sig) og det holder mindst 20-30 år. Det kræver et par timers 'operation' hvor jeg transplantere en del fra et nyt display over i det gamle (og derved ikke skal ud at finde et display med en driver der ikke laves mere - men siden display'et er loddet fast uden bund er det slet ikke muligt at skifte display'et ud.

Det er IKKE foil baseret til dem der ved lidt om displays.

Jeg lægger et billede af min egen RSP med fuld lys op når jeg har tid. Den bliver som ny men men mere lys end fra ny.

Jeg ved at næsten alle RSP har tæt på ingen lys idag hvis de da ikke er gået helt ud.
Dette indgreb er ikke en lille ting at lave og man skal være meget forsigtig når man gør det. Der skal loddes og bruges forstørrelsesglas m.m

PM MIG
om dette hvis du har en RSP du elsker

Nyt svar