Elektronikreparation i Aarhus

Tilbyd dine evner som tekniker, musiker, webdesigner, underviser eller andet.
Nyt svar
Medlemsavatar
Ajes
Medlem
Indlæg: 177
Sted: Århus (Viby)

Elektronikreparation i Aarhus

Indlæg af Ajes »

Hej Lydnørder.

Jeg har startet et værksted i Århus, hvor jeg reparere og servicerer elektroniks udstyr.

Min baggrund er elektronikfagtekniker, og jeg har fra tidligere arbejde gjort mig i den analoge og digitale verden.

https://www.facebook.com/Elektronikkassen/

Som i kan se derinde har jeg også at gøre med smartphones, tablets mm, men jeg satser på at gøre mest i det analoge område.

Audiogear (comp, EQ, mic mm.), højtalere, forstærkere, synth osv.

Håber i vil tage kontakt skulle i stå med noget der trænger til rep, så vil jeg hellere end gerne fejlfinde og komme med tilbud. :)



Mvh

Anders Laursen
Elektronikkassen

Medlemsavatar
Nicolai
Forum Donator
Indlæg: 2677
Sted: Vejle

Indlæg af Nicolai »

Fedt Anders!! Vi er nogle stykker der har brug for din slags... Jeg har dog et par stykker i forvejen, hver med deres egne specialer.

Hvor erfaren er du omkring kalibrering af synths? Der er ret stor forskel på at tune en monosynth eller justere en DCO basseret synth til at kalibrere en Jupiter-8 med de godt 200 små potmetre der iflg service manualen skal gåes igennem i en helt bestemt rækkefølge.

Et andet parameter er hvor erfaren du er med at opdrive udgåede og sjældne reservedele. Det kan virkelig give kunder i butikken, hvis du kan skaffe forskellige oscillatorer, filtre, CEM/SSM chips og ikke mindst udgåede slidere og pots eller har teknisk snilde til at få andre pots til at passe...

Jeg kommer gerne forbi og kan godt blive en fast kunde. Jeg har ALTID noget der skal kigges på. Og det er alt fra små justeringer til alvorlige tilfælde af synths der er købt defekte og som jeg ikke selv kan få op og køre....

Velkommen til....

Kh
Nicolai
[size=85]Jupiter: 8, 6, 4, MKS-80, 8000
Juno: 60, 106, MKS-50
JX: 10, 8p, 3p, MKS-30
JD: 800, 990 Vintage
D: 50, 550
JV: 2080, 1080, 880, 80
SH: 1, 1000, 2000
V-synth, FantomG7
(OB-8, Moog Voyager, Prophet-600, Trident2, PolySix, MS-20m, NordLead2, Virus osv osv)[/size]

Medlemsavatar
Ajes
Medlem
Indlæg: 177
Sted: Århus (Viby)

Indlæg af Ajes »

Hej Nicolai.

Fedt du skriver! Du er altid velkommen forbi skulle du have noget.

Jeg må ærligt tilstå at jeg ikke har megen erfaring indenfor synths. Min uddannelse har været med industriel baggrund, men her er der jo rigtig mange ting man kan tage med videre overi audio/analoge verdenen.

Jeg har fået den første ind, som er en moog source. Jeg sidder lige nu og justerer spænding, pitch, stemmer oscillatorer osv osv.

Jeg er meget klar på at kigge på hvad du skulle have og bruge nogle fejlfindingstimer!

Mvh

Anders Laursen

Nyt svar