"Din personlige lyd" (for producere og sangskrivere)

Tilbyd dine evner som tekniker, musiker, webdesigner, underviser eller andet.
Låst
Medlemsavatar
eberl42
Medlem
Indlæg: 392
Sted: Djursland

"Din personlige lyd" (for producere og sangskrivere)

Indlæg af eberl42 »

"Din personlige lyd" (for producere, sangskrivere og komponister).
6 ugers intensiv fokusering på din musik, dit personlige udtryk, din unikke stil og én-til-én sparring med producer, musiker og komponist Johannes Eberl Smed.

Sidder du fast, har du brug for nye perspektiver på din musik, har du lyst til inspiration, har du brug for et kunstnerisk los i røven over nogle uger, så er det her noget for dig, et spændende kompositions/produktions/sangskriver forløb på nettet.

Næste hold starter Onsdag d 16 Marts kl 20 og løber 6 uger frem.
Undervisning er flexibel og med tid til at arbejde selv.
Det er personlig undervisning/sparring over nettet.
Kurset er "en til en" og gruppe undervisning samt inspiration og motivation fra mig og de andre i gruppen.
På det nuværende hold er der deltagere i Reykjavik, Århus, Paris, Kbh og Vejle, så afstand er ingen hindring.

Pris: 5.000.- (der kan søges støtte ved bla. DJBFA´s kursuspulje).
Har du spørgsmål, vil vide mere eller se nogle referencer så kontakt mig på 20819703 eller johannes.smed@gmail.com
eller gå ind på
https://www.facebook.com/dinpersonligelyd/
eller http://www.johannessmed.com/din-personlige-lyd


Skærmbillede 2016-02-11 kl. 13.07.50.png
Skærmbillede 2016-02-11 kl. 13.07.50.png (42.6 KiB) Vist 3453 gange
Skærmbillede 2016-02-25 kl. 20.42.10.png
Skærmbillede 2016-02-25 kl. 20.42.10.png (59.28 KiB) Vist 3414 gange
Skærmbillede 2016-02-25 kl. 20.42.21.png
Skærmbillede 2016-02-25 kl. 20.42.21.png (46.47 KiB) Vist 3414 gange
Senest rettet af eberl42 tors 25. feb 2016 21:04, rettet i alt 4 gange.
http://www.johannessmed.com
Producer - Kunstner - Musiker

Medlemsavatar
eberl42
Medlem
Indlæg: 392
Sted: Djursland

Indlæg af eberl42 »

Jeppe Brøndum Hansen skriver om min måde at arbejde med andre:
"Johannes har lært mig at skabe musik med tålmodig sensitivitet. Jeg havde i foråret fornøjelsen af at medvirke i en teater-musik forestilling på Aarhus Teater, hvor Johannes coachede musikken. Han kan et eller andet med at skrælle poppen af og bringe dig i kontakt med den rå masse af dit talent - en insisteren på det ægte, som går igen i de overvejelser han deler ud af, når værket skal udvikles til næste niveau. Jeg er meget taknemmelig for de tilgange til musik, som Johannes har inspireret mig til at dyrke."
http://www.johannessmed.com
Producer - Kunstner - Musiker

Medlemsavatar
eberl42
Medlem
Indlæg: 392
Sted: Djursland

Indlæg af eberl42 »

Bjørn Wesley Jenkins skriver:
"Af personlig erfaring med Johannes som underviser, kan jeg kun anbefale sådan et kursus ! Han er en dygtig underviser, der formår at, få mennesker til at finde nye tilgange til deres kreative sider. Undervisningen med Johannes har jeg selv fået en del ud af under to højskole ophold. Lige fra måder at, udvikle sig selv musikalsk til pålægning af gode arbejdsvaner. Han er en meget inspirerende person, med sans for udtryk i lyden."

https://www.facebook.com/dinpersonligelyd
http://www.johannessmed.com
Producer - Kunstner - Musiker

Medlemsavatar
eberl42
Medlem
Indlæg: 392
Sted: Djursland

Indlæg af eberl42 »

Som underviser er han meget opmærksom på den enkelte elev, lytter aktivt og er god til at sætte alle på lige fod fordi han ikke favoriserer nogen. Hans feedback er rigtig god fordi han er så god til at lytte og skriver endda stikord undervejs så han får alt med - for mig viser det at han er en engageret underviser og at han bruger elevens baggrund/erfaringer/kompetencer/holdninger til at skræddersy sin undervisning, og det er fedt!
Den øvelse vi lavede med de 5 ord om hvad musik er for en selv, sætter forresten stadig tanker i gang hos mig.
Erika Casier (Saint Cava) - Det Jyske Musikkonservatorium
http://www.johannessmed.com
Producer - Kunstner - Musiker

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37634
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Hej Johannes

Det er en lidt for smart (men points for kreativitet!) omgåelse af bumping du foretager ;-) Du må skrive alt det du vil i din oprindelige tråd.

Reglerne er lavet for at undgå at visse tråde på markedspladsen konstant popper op.

God vind med dine kurser. :-)

Bumping
Bumping inden for rimelighedens grænser er OK, men systematisk bumping er ikke tilladt. Omgåelse af bumping vha. flere separate indlæg i samme tråd er heller ikke tilladt.

Jeg har præciseret reglerne nu: http://www.lydmaskinen.dk/viewtopic.php?f=5&t=1451

Medlemsavatar
eberl42
Medlem
Indlæg: 392
Sted: Djursland

Indlæg af eberl42 »

:-) jeps jeg retter det ind i opslaget og skriver videre i det næste gang.
http://www.johannessmed.com
Producer - Kunstner - Musiker

Medlemsavatar
Danni
Medlem
Indlæg: 91
Sted: Nørrebro

Indlæg af Danni »

Jeg har fået timer af Johannes. Han er meget dygtig og ikke mindst tålmodig og griber dine 80 spørgsmål.
Det er en klokkeklar anbefaling herfra :)

hilsen Danni
I'm son of the creator
I make a blind man hear

Medlemsavatar
eberl42
Medlem
Indlæg: 392
Sted: Djursland

Indlæg af eberl42 »

Kære alle jer på Lydmaskinen.
Det sidste forløb hos mig er lige slut og nu er næste hold ved at forme sig.
Kontakt mig for en snak (tlf/skype) hvis du vil vide mere...
20819703



"Din personlige lyd"
Intensivt Musikkursus i Århus og på nettet. Kom et skridt nærmere dit personlige udtryk som professionel musiker. Kursusstart 16/3.

"Din personlige lyd" (for producere, sangskrivere og komponister).
6 ugers intensiv fokusering på din musik, dit personlige udtryk, dine udfordringer og én-til-én sparring med producer, musiker og komponist Johannes Eberl Smed.
Et forløb der går på tværs af geografien, med din kunst i centrum.
»Intet er vel mere ligegyldigt, end hvor dygtigt jeg spiller. Jeg taler om en helt anden dimension. Det handler om kunstens, musikkens funktion. Min rolle er at minde folk om harmoni, opbygning, komposition, lydbevidsthed, æstetik og historisk kontekst. Men det kan jeg naturligvis ikke uden et vist nemme for at spille«. - Leonidas Kavakos

Vil du skrive bedre sange, lave bedre produktioner og skrive bedre musik:
Savner du udvikling, har du krise, skal du bruge hjælp til at ansøge Udannelse eller støtte?
Vi vil tale om; at afslutte projekter, at skabe balance i dit kunstneriske virke, hvorfor skriver du musik?
Du vil få; et los i din kunstneriske åre, personlige udfordringer, grundlæggende begreber og udviklingspunkter.
Nogle bruger det til at blive holdt igang og få sparring, nogle til at få ny inspiration, andre til at komme videre når de sidder fast.

Kurset henvender sig til alle der beskæftiger sig med at skabe musik, uanset genre.
Vil du have personlig sparring på din musik, på dine kompositioner, sange, melodier og produktioner.
Vil du arbejde med dit personlige udtryk og hvordan det bliver klarere for dig selv og for andre i din musik?
Vil du investere i din egen musikalske udvikling, nye kontakter, nye samarbejder, nye ideer, ny inspiration og ny viden.
Så er kurset noget for dig.

"Din personlige lyd" er en rejse hvor du kommer af med forstyrende overflødige vaner og musikalske lag, bliver klar i din lyd og brænder mere igennem.

Mit mål er at undervisningen er personlig, på højt niveau, relevant, inspirerende, og ikke mindst konkret i forhold til din egen musik.

Kurset består af fælles oplæg, personlig feedback på din musik og gruppe læring. Fokus vil hele tiden være din personlige lyd og musikalske udvikling.

Indhold:
“Din personlighed i musikken”:
Unikhed, Personlighed, Fundamentet.
“Et stærkt udtryk”:
Virker det?, Mod, Kontrast.
“Personlige udfordringer”:
Bryd vaner, gør det modsatte.
“Brug andre som input og spejl”
“Klangen, atmosfæren og stemning i nummeret og din stemme”
“Struktur, lyd og spænding”:
“Arbejdsmetoder og udfordringer"
“Balancen i dit kunstneriske virke"
Hverdagen, flere udtryk, skabe/spille/indspille, utålmodighed...
“Perspektiver"
“Kunstnerisk profil"

Feedback
Igennem den personlige feedback arbejder vi med personlige opgaver, dine udviklingspunkter og hvordan indholdet i oplæggene kan styrke og få dig dybere ned i din musik.
Du kan forvente at jeg involverer mig i din musik, hvor du gerne vil have den hen og i hvor jeg tror du ikke har set mulighederne for den endnu.

I gruppen på nettet lægger du din musik og dine projekter op og jeg og de andre giver feedback ærlige tanker med ideer (der kan være provokerende i ordets gode betydning) til hvor og hvordan du og musikken kan udvikle sig.
Gruppen er til for at alle kan lære af hinandens udfordringer, tanker og musik, give og få motivation og inspiration, krydret med tekster, links, playlists mm.

Praktisk:
Det er et 6 ugers kursus med ugentlig undervisning, løbende mundtlig og skriftlig feedback, tid til fordybelse i opgaver, til at skabe ny musik og til at rykke videre på dine projekter.
Oplæggene foregår i Århus (sted oplyses senere) de streames online, man kan være med fysisk eller online, (oplæggene optages så de kan lyttes igen eller hvis man er forhindret i at deltage).
Den personlige feedback gives hos mig (på Djursland), i Århus eller via Skype og support i Facebookgruppen på nettet, hvor kun deltagerne har adgang.
Du får hermed en helt unik chance, for dagligt at få hjælp og inspiration af mig (og de andre) i hele forløbet (6 uger).
Selvom oplæggene er på nettet er de nærværende og levende.
Pris: 5.000.- (3.750.- for gamle elever)

Tilmelding og start:
Kurset starter Onsdag d 16 Marts kl 20
Du melder dig til ved at overføre 1.666.- til reg 5074 konto 1330505
med dit navn i kommentar feltet og en mail/facebook besked til mig.
johannes.smed@gmail.com

Forudsætninger:
Det er ikke et kursus i Ableton/Logic/Cubase/Protools/FLStudio, dog skal du selv kunne overføre opgaverne til din DAW.
Det er heller ikke et must at arbejde på computer, men nødvendigt at du kan indspille din musik så jeg kan høre den, (feks optage dig selv synge og spille din sang med Iphone).
Du skal forvente at bruge tid på din musik imellem undervisningen.
Jeg involverer mig i dem jeg arbejder med og jeg forventer at du gør det samme.

Grunden til kurset:
Ideen til kurset og formen, opstod igennem mit arbejde som producer i studiet og underviser i elektronisk musik, komposition, arrangement, produktion mm. på Det Jyske Musikonservatorium, Ålborg Musikkonservatorium og Engelsholm Højskole er mit billede af den skabende musik i danmark at der ikke er mange muligheder for at få kvalificeret sparring som komponist/sangskriver/producer udover på Konservatorierne, Højskolerne, MGK og muligvis et par enkelte Musikskoler.
Det er mit indtryk at der ikke findes ret mange muligheder for at få kvalificeret sparring uden at man deltager på et semester på en højskole, går på en af de etablerede uddannelser MGK eller Konservatoriet.
Så jeg vil gerne samle et virkeligt stærkt undervisningsudbud hvor jeg vil stå for det samlende, kreative, personlige undervisning og jeg vil trække på erfarne kræfter til gæsteoplæg om feks videregående Mastering, Pladebranchen, Booking, Sang Tekster, videregående Mix, Ableton live.
Jeg tror meget på at det tekniske og kreative går hånd i hånd, dette kursus går til musikken fra den kreative skabende vinkel men forholder sig også til de tekniske aspekter i musikken. Min passion er for det kunstneriske og for at hjælpe andre i deres kunstneriske skabende process.
"Din personlige lyd" er en samlet pakke med sparring og undervisning på højt niveau.
http://www.johannessmed.com
Producer - Kunstner - Musiker

Medlemsavatar
eberl42
Medlem
Indlæg: 392
Sted: Djursland

Indlæg af eberl42 »

Sommer ferie edition (Start d 22/6).

Vil du bruge 6 uger af din sommer på at få ny inspiration og på at blive bedre til det du allerede gør?
Kan du skrive bedre sange, lave bedre produktioner og skrive bedre musik?
Gentager du dig selv?
Mister du kontinuiteten, flowet, drivet, energien?
Har du svært ved at få plads til din kunst i din hverdag?
Savner du udvikling og inspiration?

"Din personlige lyd" (for producere, sangskrivere og komponister).
6 ugers intensiv fokusering på din musik, dine processer, dit personlige udtryk, dine udfordringer og én-til-én sparring med producer, musiker og komponist Johannes Eberl Smed.
Et forløb der går på tværs af geografien, med din kunst i centrum.

Udover de planlagte oplæg og emner har vi på de sidste hold talt om; at afslutte projekter, at skabe balance i sit kunstneriske virke, hvorfor skriver du musik, hvordan bliver du bedre til det du gør, studie lyd teknik, tricks i Logic og Ableton, musik til film og teater og samarbejdets styrker og faldgruber.

På dette forløb vil du få; et los i din kunstneriske åre, personlige udfordringer, grundlæggende begreber og udviklingspunkter.

Kurset henvender sig til alle der beskæftiger sig med at skabe musik, uanset genre.

Undervisningen er personlig, på højt niveau, relevant, inspirerende, og ikke mindst konkret i forhold til din egen musik og dine udfordringer.
Kurset består af fælles oplæg, personlig feedback og gruppe læring. Fokus vil hele tiden være din personlige lyd og musikalske udvikling.
London, Paris, Reykjavik, Bahamas, Tønder, København, Berlin ?
"Din personlige lyd" er ikke afhængigt af hvor du bor, oplæggene og feedbacken kan streames online.

Praktisk:
Det er et 6 ugers kursus med ugentlig undervisning, løbende mundtlig og skriftlig feedback, tid til fordybelse i opgaver og til at skabe ny musik.
Første oplæg foregår i Kbh (+ skype) Onsdag d 22/6 kl 20 til 22 de 2 næste er på skype Onsdag d 6/7 og Onsdag d 20/7 kl 20, det sidste foregår i Århus (+ Skype) Onsdag d 3/8 kl 20. Det er en fordel at kunne være med til mindst et af oplæggene fysisk, men ikke et must.
(Oplæggene optages på video så de kan ses igen, hvis man er forhindret i at deltage).
Den personlige feedback gives via Skype i de uger hvor der ikke er oplæg, derudover giver jeg skriftlig feedback, udfordringer, inspiration, læsestof, playlister og support i en facebook gruppe, hvor kun deltagerne har adgang.
Du får hermed en helt unik chance, for løbende at få hjælp, skub og inspiration af mig (og de andre) i 6 uger.
Selvom oplæggene streames online er de nærværende og levende!
Pris: 5.000.- (3.750 hvis man har modtaget undervisning fra mig før)
(der kan søges støtte ved bla. DJBFA´s kursuspulje).

Tilmelding og start:
Du melder dig til ved at overføre 1/3 af beløbet (1.666/1.250.-) til reg 5074 konto 1330505
med dit navn i kommentar feltet og en mail/facebook besked til mig.
johannes.smed@gmail.com

Sidste tilmelding fredag d 10/6.

Anbefalinger:
"Johannes er en utrolig inspirerende og nærværende underviser. Han tager fat i de konkrete og kunstneriske udfordringer du står med lige nu og her - uanset hvor du er med din kunst - og bringer dig til nye indsigter. Han formår at give meget konkrete redskaber og øvelser til at få skub i processen.

Jeg kan varmt anbefale at tage et forløb med Johannes som mentor og underviser. Det er menneskeligt interessant og meget givende for den skabende proces.”
My Lambertsen

“…..Skype-samtaler på tomandshånd med fokus på egne projekter, hvordan man får dem ført ud i livet og hvad man kan lægge fokus på i sin personlige lyd, hvilket skaber en rigtig god helhedsoplevelse. Jeg anbefaler også kurset til dem, der overvejer at følge kurset over skype.” Ida Schuften Juhl

“... har både kickstartet og udviklet min musik og kreative processer. Konstruktiv og prof kritik, råd og feedback i øjenhøjde….” Telma Pil

"Ganske enkelt et fremragende kursus….. Man får sparring på det man tager med, og jævnfør Buddhismen pudses diamanten fra det udgangspunkt den har. At dette kan gøres uanset genre og musikalsk standpunkt er i sig selv imponerende…..” Andreas Schulz Rottbøl

Hvis du har spørgsmål eller gerne vil snakke med mig inden du beslutter dig, vil jeg meget gerne snakke i tlf 20819703 eller aftal en skype tid johannes.smed@gmail.com

https://www.facebook.com/dinpersonligelyd/

Mvh Johannes Eberl Smed
http://www.johannessmed.com
Producer - Kunstner - Musiker

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37634
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Hej igen

Jeg synes du som andre foretagerne af samme stil skal købe en bannerannonce hvis du ønsker at reklamere løbende på denne måde.

mvh.

Holger

Låst