Ikke relevant længere

Tilbyd dine evner som tekniker, musiker, webdesigner, underviser eller andet.
Nyt svar
Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10297
Sted: Oslo

Ikke relevant længere

Indlæg af Mike-air »

Det her er lidt af et eksperiment / en ide, men here it goes:

Har du udviklet en app, en sample-pakke eller noget andet software som du er bange for bliver smidt på nettet og cracket/gjort tilgængeligt gratis?

Så kunne jeg godt tænke mig at prøve et lille eksperiment af i samarbejde med dig - ideen består i at jeg udvikler noget kode som bliver kørt på en server 24/7 som så monitorerer forskellige websites for forekomster af dit produkt. Baseret på hvilket produkt det er, vil jeg/vi sammensætte et register af websites som så herefter automatisk bliver "overvåget".

Har det interesse så send mig en PM.
Senest rettet af Mike-air fre 30. dec 2016 13:22, rettet i alt 2 gange.

Medlemsavatar
david mondrup
Lydmaskinist
Indlæg: 12755
Sted: Århus

Indlæg af david mondrup »

Skærmbillede 2015-07-17 kl. 23.22.12.png
Skærmbillede 2015-07-17 kl. 23.22.12.png (12.62 KiB) Vist 5170 gange
Du tilbyder simpelthen at krænke min ophavsret? Det er stort af dig. Der er ingen andre der vil ... :-P
David Mondrup
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10297
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Haha. Mindre gennemtænkt overskrift... Får jeg lige rettet :lol:

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10297
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

.... Eller hvis du er jobsøgende kan jeg hjælpe dig med at støvsuge nettet for specifikke jobopslag ....

Medlemsavatar
kandersen
Forum Donator
Indlæg: 853
Sted: ejby, lille skensved (Køge)

Indlæg af kandersen »

Mike-air skrev:.... Eller hvis du er jobsøgende kan jeg hjælpe dig med at støvsuge nettet for specifikke jobopslag ....
Sælg din ide til Google. De har hårdt brug for den :dollargrin:

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37634
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

En fin idé på papiret, men hvad skal man så bruge den information til bagefter? I min erfaring desværre diddly-squat. Nogle få reagerer på en DMCA, men mange er på Torrent sites og i Rusland, hvor du intet kan gøre.

Ikke for at være party pooper ;-)

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10297
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Altid noget med lidt feedback :)

Kandersen: Ideen her er at få en computer til at søge på selve siderne, så tit som du ønsker det..
Uden du selv skal gøre noget :-P det kan Google mig bekendt ikke.. Der er selvfølgelig google alerts, men det her er lidt mere custom-made..

Medlemsavatar
SIDwave
Forum Donator
Indlæg: 2634
Sted: Denmark

Indlæg af SIDwave »

de sider der virkeligt spreder wares, da skal man være medlem for overhovedet at komme ind.
og dem kan der ikke søges på..

bare for at være party pooper :)

Default avatar
the songcabinet
Forum Donator
Indlæg: 1119

Indlæg af the songcabinet »

Det kunne nok godt være en teknologi som PRO'erne ville være interesserede i når den er færdig, hvis den virker godt. Men jeg tror mere det er et pitch til B2B markedet end til konsumere. Med det stigende antal af aggregatorer, så kan der nok komme mere fokus på dette område, når de skal til at beskytte og udvikle kerneforretningen, så de kunne måske også være i B2B målgruppen.

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10297
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Jeg beklager virkelig, men jeg har nok formuleret mig helt forkert, og muligvis postet det forkerte sted...

- Jeg prøver ikke på at sælge noget, det handler mere om at finde en samarbejdspartner som har det behov/problem, som det første stadie af ideen løser.
Og så herefter udvikle produktet mere specifikt til personen/virksomhedens behov... Så det er mere produktudvikling..

Den burde måske være postet i "ydelser søges", fordi det egentlig er information jeg søger => mod en prototype af produktet..

Medlemsavatar
brorbw
Medlem
Indlæg: 14
Sted: Aarhus C

Indlæg af brorbw »

Lyder som et sjovt projekt, har du overvejet IP ban fra siderne, som nok ofte bliver besøgt af bots/scrapers. Hvordan vil du identificere at der faktisk er brud på ophavsretten og ikke virus?

Man ville sagtens kunne lave en scraper der kan logge ind på sider, easy, men brugeren bliver nok lukket ned hurtigt.

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10297
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Der er mange hacks man kan tage i brug til den slags.. for eksempel kunne man gøre sessionstiden normalfordelt med en høj standardafvigelse :D

Men jeg har forkastet den ide her igen....

Nyt svar