GRATIS Studio Musiker

Tilbyd dine evner som tekniker, musiker, webdesigner, underviser eller andet.
Nyt svar
Medlemsavatar
ragras
Medlem
Indlæg: 159
Sted: Slagelse

GRATIS Studio Musiker

Indlæg af ragras »

Hej,
Jeg spiller guitar, spiller rigtig meget, og har prøvet at være "studio musiker" i et stk. tid, har spillet indspillet akustisk guitar og el-guitar, spiller mange forskellige stilarte. Og så laver jeg meget meget spacy lyd meg el guitaren, sådan lidt balndet med u2 agtig..:) Men da jeg lige for tiden ikke har så meget at lave så vil jeg gerne have nogle udfordringer og spille noget guitar. Jeg har selv indspilnings udstyr..:) Som sagt er det gratis, men hvis du ikke vil modtage gratis hjælp, siger jeg ikke nej til penge..;)

EDIT: min mail mangler. så den kommer her.
ragnar.hentze@gmail.com

Medlemsavatar
danimuschi
Medlem
Indlæg: 628
Sted: kbh v

Indlæg af danimuschi »

Må forum godt bruges til skruebrækkeri?

Medlemsavatar
renems
Forum Donator
Indlæg: 633
Sted: Århus

Indlæg af renems »

danimuschi: Hvad er forskellen på den her annonce og f.eks. pick your price mastering?
-Mommy, when i grow up, i wanna be a musician.
-Well decide. You can't do both, son.

[url=http://www.soundcloud.com/renems]Soundcloud[/url]

Medlemsavatar
danimuschi
Medlem
Indlæg: 628
Sted: kbh v

Indlæg af danimuschi »

renems skrev:danimuschi: Hvad er forskellen på den her annonce og f.eks. pick your price mastering?
DMFs tariffer fx?

Medlemsavatar
Bech5
Medlem
Indlæg: 3160
Sted: Århus C

Indlæg af Bech5 »

danimuschi skrev:Må forum godt bruges til skruebrækkeri?
Ah man... man skal godt nok have skyklapper og små sko, hvis man mener, at det er "skruebrækkeri"! Du skal da ikke blande dig i hvad andre tager eller ikke tager for deres ydelser. Det kan jo være manden bare gerne vil hygge sig med at spille lidt guitar for folk som har brug for hjælp. Det er heldigvis ikke alt i livet der nødvendigvis skal koste noget. Det er heller ikke sikkert han er medlem af DMF. Er han ikke det, kan du jo stikker din kommentar op, hvor der ikke kommer sollys. "Fagforeningspres" er både i strid med grundlæggende menneskerettigheder og dansk lovgivning.

Hvis der er et marked for din "varer" og den er prisen værd, så har du ikke noget problem. Hvis ikke, så må du jo bare finde noget andet at lave.

Er der ikke en moderator der lige "renser" tråden?

Medlemsavatar
david mondrup
Lydmaskinist
Indlæg: 12759
Sted: Århus

Indlæg af david mondrup »

Bech5 skrev:Er der ikke en moderator der lige "renser" tråden?
Ikke mig. Jeg synes det er en relevant og interessant diskussion.

Men jeg holder øje med tråden.
David Mondrup
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)

Medlemsavatar
gs-dk
Forum Donator
Indlæg: 9676
Sted: Frederiksberg

Indlæg af gs-dk »

danimuschi skrev:
renems skrev:danimuschi: Hvad er forskellen på den her annonce og f.eks. pick your price mastering?
DMFs tariffer fx?
Come on - kan kun give Bech 5 ret. Der laves da masser af "gratis" arbejde mellem musikere - det er en del af branchen. DMF eller ej..... Så må diverse bands jo heller ikke øve - de skal have minimusmstariffen, vælge en sikkerhedsrepræsentant, have alverdens samarbejdsudvalg og meget meget mere. Vi taler MUSIK!!!!

Medlemsavatar
danimuschi
Medlem
Indlæg: 628
Sted: kbh v

Indlæg af danimuschi »

Bech5 skrev:
danimuschi skrev:Må forum godt bruges til skruebrækkeri?
Ah man... man skal godt nok have skyklapper og små sko, hvis man mener, at det er "skruebrækkeri"! Du skal da ikke blande dig i hvad andre tager eller ikke tager for deres ydelser. Det kan jo være manden bare gerne vil hygge sig med at spille lidt guitar for folk som har brug for hjælp. Det er heldigvis ikke alt i livet der nødvendigvis skal koste noget. Det er heller ikke sikkert han er medlem af DMF. Er han ikke det, kan du jo stikker din kommentar op, hvor der ikke kommer sollys. "Fagforeningspres" er både i strid med grundlæggende menneskerettigheder og dansk lovgivning.

Hvis der er et marked for din "varer" og den er prisen værd, så har du ikke noget problem. Hvis ikke, så må du jo bare finde noget andet at lave.
gas ned homie...

har rigeligt at lave og spiller ikke guitar, så det all good.
jeg kan sagtens se at der er forskel på at at være glad amatør og have musik, som en vigtig del af ens indtægtgrundlag. jeg har ikke ondt i røven, tænker bare a det er egentligt sjovt at selv folk, som beskæftiger sig med musik ikke synes at det er noget værd...

jeg ville selv blive pissed hvis der kom en og underbød mig helt vildt på noget jeg prøvede at lave en forretning ud af, men det er jo ikke en hemmelighed at det bliver ikke nemmere at få løn for sit arbejde når der er andre, som vil gøre det gratis ;-)

Medlemsavatar
AnotherDan
Forum Donator
Indlæg: 2687
Sted: Søborg

Indlæg af AnotherDan »

I mit fag bliver jeg underbudt gang på gang - men folk vender tilbage når de får et lorte produkt eller projektet er kørt i grøften.
Og enkelte gange så får de et super produkt til en super god pris, og det må man leve med, sådan er markedsvilkårne.

Og jeg kan efterhånden med erfaringerne i baghånden sige rimeligt trygt: "det kan godt være det ser dyrt ud, men det bliver billigere på længere sigt".
Nu er jeg så helt holdt op med at lave freelance og konsulent arbejde. Men jeg bliver stadig regelmæssigt kontaktet.
A fancy tagline goes here...

Medlemsavatar
Bech5
Medlem
Indlæg: 3160
Sted: Århus C

Indlæg af Bech5 »

danimuschi skrev:gas ned homie...
Bare rolig, der er slet ingen gas på...
danimuschi skrev:har rigeligt at lave og spiller ikke guitar, så det all good.
jeg kan sagtens se at der er forskel på at at være glad amatør og have musik, som en vigtig del af ens indtægtgrundlag. jeg har ikke ondt i røven, tænker bare a det er egentligt sjovt at selv folk, som beskæftiger sig med musik ikke synes at det er noget værd...

jeg ville selv blive pissed hvis der kom en og underbød mig helt vildt på noget jeg prøvede at lave en forretning ud af, men det er jo ikke en hemmelighed at det bliver ikke nemmere at få løn for sit arbejde når der er andre, som vil gøre det gratis ;-)
Jeg har også i perioder levet udelukkende af musikken, men ultimativt valgt at det ikke skulle være min egentlige levevej. Jeg spiller, mixer og producerer selvfølgelig stadig musik en gang i mellem. Folk får stadig et professionelt produkt, men det er da langt fra altid, at jeg tager penge for det. Og det er sådan jeg gerne vil have det med musikken. Det giver mig både mulighed for at tage penge for noget som kræver et stort stykke arbejde fra min side, gøre noget gratis fordi jeg synes, at det er et fedt projekt eller bare gerne vil hjælpe nogle mennesker, og naturligvis også muligheden for at sige nej til jobs jeg ikke rigtig gider, fordi jeg ikke er afhængig af pengene. Hvis jeg så tilbyder at mixe en plade, indspille noget guitar, keys etc. for nogen billigere end en der lever udelukkende af musikken, eller måske endda tilbyder at gøre det gratis, er jeg så en skruebrækker? Ikke rigtigt vel.

At du ville blive pissed, hvis én underbød dig er jo ikke rigtig noget argument. Det er bare mere eller mindre berettigede følelser. Det behøver jo heller ikke at handle om at man ikke føler at ens ydelse er noget værd. Der er jo heldigvis andre former for værdi end penge. Det kunne også være at man, som jeg selv, ikke mener at man bør blande penge og musik alt for meget sammen. Når jeg arbejder med musik, så gør jeg det for musikken - ikke for pengene. Så kan der selvfølgelig være nogle udgifter som jeg gerne vil have dækket hvis det kan lade sig gøre, men min primære indtægtskilde ligger et andet sted.Det er ikke at være en skruebrækker. Det er at se tingene på en anden måde. For et der kan være tale om "skruebrækker" kræver det, at man ser det på samme måde som du (inden for samme paradigme). Men lur mig om ikke der er plads til os alle! :wink:

Medlemsavatar
danimuschi
Medlem
Indlæg: 628
Sted: kbh v

Indlæg af danimuschi »

tænker bare at der er en forskel på at hjælpe en kollega, ven eller lignende og så at tilbyde sine kompetencer i det offentlige rum, kvit og frit til folk man ikke kender...

Samtidigt med at alle gør sig kloge på og piver og tuder over at forbrugeren ikke vil betale for musik må man gerne opfordre til at kollegaer, som man ikke engang kender ikke betaler for en ydelse, som selvfølgeligt tager tid og trækker på måske mange års erfaring og øvelse samt dyrt udstyr... Det fatter jeg ikke

Til gengæld forstår jeg godt at man kan indgå i samarbejder hvor der ikke afregnes hver gang man slår en prut, men jeg stiller mig sgu ikke op på en stol og råber: "tag mig, tag mig...! Jeg er gratis...!"

Nåh tilbage til arbejdet ;-)

Medlemsavatar
Mikkel_J
Medlem
Indlæg: 585

Indlæg af Mikkel_J »

@danimuschi
På en ikke forfærdelig urelateret note:

Så vidt jeg kan se spiller du keyboard, og ud fra hvad du har fortalt i den her tråd må jeg gå ud fra at du lever af det.
I forbindelse med et kommende job som session/live-musiker(keyboard), ville jeg egentlig bare lige spørge dig lidt til råds omkring det...

Hvordan plejer du at tage dig betalt? Du behøver ikke at nævne nogle beløb eller noget, men altså snakker vi timeløn, flatfees eller andet?

To scenarier:

1.Du bliver hentet ind til at lægge synth/keyboard/klaver på et album. Hvordan ville du tage dig betalt udover div. gramex indtægter. Jeg går ud fra at vi i en sådan situation ikke rigtig er berettiget til koda. Beder man om en bestemt timeløn?

2. Du bliver hentet ind som livemusiker til en række koncerter eller en Tour. Indbefatter udover selve touren selvfølgelig også X antal øvedage for at lære repetoiret (30-45 min f. eks.). Igen; timelønnet? Eller måske en procentdel af hyren eller noget i den dur?

Mvh,
Mikkel Juul
Mikkel Juul Jensen

Medlemsavatar
Bech5
Medlem
Indlæg: 3160
Sted: Århus C

Indlæg af Bech5 »

Den skal i måske lige tage et andet sted, og så må en moderator lige rydde op i den stakkels mands tråd!

Medlemsavatar
nuclues
Medlem
Indlæg: 1714
Sted: frederiksberg

Indlæg af nuclues »

Man skal efterhånden besidde en overordentlig åbenmined karakter,for at kunne forholde sig til hvermands mening og galde herinde og jeg syntes det er en tragisk udvikling i dette forum at folk ikke kan gøre en skid uden at een eller anden har en negativ mening om det.
Jeg må indrømme at jeg ikke har nærlæst forummets regler mht gratis ydelser og er kommentarene berettiget i forhold til det, vil jeg stadig mene at den gode tone vægter højere end at råbe op på andes bekostning.En god ide kunne være at spørge..høfligt ! Hvis der tilgengæld ikke er belæg for at råbe op, undrer det mig meget at der ikke er en moderator der har grebet ind, for jeg husker tråde hvor tingene eskalerer og der er tale om hetz
Det er bare min ydmyge mening og istedet for en kommentar om at jeg er dum og grim fordi een eller anden mener noget andet, eller det blot er omkostningsfrit at smide med lort i cyberspace, så er man velkommen til at spørge ind-ellers held og lykke til med din annonce til trådstarteren
Mvh Nick Wiedemann
Mac pro 2009/6 gig.Cubase 5 /Protools 7,4

Medlemsavatar
Rolland
Forum Donator
Indlæg: 810
Sted: Solrød Strand

Indlæg af Rolland »

Hey Ragras du må da rigtig gerne prøve at lytte lidt til min musik og hvis du synes at det bare er for fedt og inspirerende, er du mere end velkommen til at byde ind med nogle audio spor!
Så kan det være at jeg kan gengælde din tjeneste med noget vokal eller keys en dag?
Prøv at tage en lytter på www.bandbase.dk/RollandNiilsen
Roland Saint - creating grandiose pop music

Medlemsavatar
ragras
Medlem
Indlæg: 159
Sted: Slagelse

Indlæg af ragras »

@nuclues: Mange tak for det.

Ja har ikke prøvet det så ofte, og tror ikke jeg kan tage så meget da jeg ikke har så meget at vise frem af materiale. Men synes nu selv at jeg er dygtig nok, og har nogle fede "lyde".

@Rolland: Det vil jeg gerne kigge på, får sæt mit hjemmestudio helt på plads her i weekenden.

Medlemsavatar
Michael
Forum Donator
Indlæg: 1841
Sted: Vestsjælland

Indlæg af Michael »

Hold da kæft.
En flink tilbyder lidt hjælp fordi han ikke har andet at lave, og så ender det med pegen fingre til den guldmedalje :roll:
Tsk tsk tsk herfra.

@Ragras.......... smid den ind i bortgives. :!:
@nuclues :clap:
I have no solution, but I do admire your problem.

[url]http://www.artbyaccident.dk[/url]
[url]http://www.lydgaarden.dk[/url]
[url]http://www.silentheart.dk[/url]

Nyt svar