Beats til salg

Tilbyd dine evner som tekniker, musiker, webdesigner, underviser eller andet.
Låst

Medlemsavatar
buyukulak
Medlem
Indlæg: 28

Indlæg af buyukulak »

helt sikkert! Kan godt lii din "young summer" geto boys - Mind playing tricks on me har samplet selv samme nummer.. Hvilken en er der tale om?


ahh isaac hayes :=)

Medlemsavatar
bodtbody
Forum Donator
Indlæg: 1099
Sted: Vindbyholt

Indlæg af bodtbody »

Må man spørge hvordan du afregner med dem der har rettighederne til det du sampler ?
facebook : Jørn Pedersen

Medlemsavatar
DavidDotDk
Medlem
Indlæg: 597
Sted: Zealand, Denmark

Indlæg af DavidDotDk »

Super godt spørgsmål! -og ledende til et andet... hvad er reglerne for hvad man må sample osv?

Medlemsavatar
RBS
Medlem
Indlæg: 567
Sted: KBH

Indlæg af RBS »

@David: Det må man ikke... medmindre man vel at mærke får lov af rettighedsophaveren, hvilket som oftest indbefatter betaling af en eller anden slags.

Medlemsavatar
DavidDotDk
Medlem
Indlæg: 597
Sted: Zealand, Denmark

Indlæg af DavidDotDk »

Det må man ikke??!! hahaha så er der godt nok nogle der er fuckt for life i hip hop genren og house for den sags skyld.. det må da være nogle helt specifikke regler om dette? synes jeg husker noget med et par sekunder? og 50år efter ryger rettighederne eller noget i den dur. ?

Hullubulu, Holger hvor er du henne?

Vil finde det underligt at de får udført en bog om rettigheder hvor der b are står nej, blankt på hver side.

Og og og, er dette gældene hvis jeg tager et 2 bars super funkyt horn brudstykke, og så "flipper" samplen med min egen flaver?

Jeg spør bare

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37635
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

DavidDotDk skrev:Det må man ikke??!! hahaha så er der godt nok nogle der er fuckt for life i hip hop genren og house for den sags skyld.. det må da være nogle helt specifikke regler om dette? synes jeg husker noget med et par sekunder? og 50år efter ryger rettighederne eller noget i den dur. ?
Der er helt specifikke regler: 0 sekunder.

Undtagelsen i praksis er korte, atonale samples som f.eks. trommelyde og i praksis også hele trommeloops efter et par retssager i bl.a. Tyskland. Men i USA har de andre regler.

Medlemsavatar
DavidDotDk
Medlem
Indlæg: 597
Sted: Zealand, Denmark

Indlæg af DavidDotDk »

Tak for info. Og til the origin af denne tråd, så ved du da hvor du skal sælge dine sample beats ;)

Hvor bliver man klog på den slags henne? (gerne inden rettens gang)


Medlemsavatar
DavidDotDk
Medlem
Indlæg: 597
Sted: Zealand, Denmark

Indlæg af DavidDotDk »

No posts exist inside this topic for the selected time frame. siger hun... -jeg oplever tit dette hvis jeg bliver linket til et sted på lydmaskinen. åbne siden med cache kan til tider hjælpe.

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10825
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

DavidDotDk skrev:No posts exist inside this topic for the selected time frame. siger hun... -jeg oplever tit dette hvis jeg bliver linket til et sted på lydmaskinen. åbne siden med cache kan til tider hjælpe.
Linket virker fint her...
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
DavidDotDk
Medlem
Indlæg: 597
Sted: Zealand, Denmark

Indlæg af DavidDotDk »

Stenet, på min macbook med safari, virker det ikk...

Medlemsavatar
gs-dk
Forum Donator
Indlæg: 9676
Sted: Frederiksberg

Indlæg af gs-dk »

Virker også her.

Medlemsavatar
buyukulak
Medlem
Indlæg: 28

Indlæg af buyukulak »

Er det ikke muligt for ham at sælge beatsne, så længe brugeren ikke udgiver det kommercielt

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37635
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Nej, det ville også være ulovligt, selvom det næppe ville blive opdaget eller nogen gad køre en sag på det.

Default avatar
TRYP.GOD
Medlem
Indlæg: 2
Sted: Randers

Indlæg af TRYP.GOD »

Hvis du vil have de sindsygt danke beats så skriv til @tryp.god på instagram

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

TRYP.GOD skrev:Hvis du vil have de sindsygt danke beats så skriv til @tryp.god på instagram
Velkommen til.
Dårlig stil at invadere andres kommercielle tråde på den måde. Fortsæt i din egen tråd.

Default avatar
bredal187

Indlæg af bredal187 »

Trådens ejers link virker ikke, så det er måske lige meget nu :-) (Men jeg er enig)

Medlemsavatar
david mondrup
Lydmaskinist
Indlæg: 12755
Sted: Århus

Indlæg af david mondrup »

bredal187 skrev:Trådens ejers link virker ikke, så det er måske lige meget nu :-) (Men jeg er enig)
Well, tryp.god har lavet sin egen tråd: http://www.lydmaskinen.dk/viewtopic.php?f=23&t=77994. Og at trådstarters link ikke virker har muligvis en sammenhæng med det faktum at tråden blev startet for over 7 år siden ;-) Der er vist ikke det store behov for den længere, så jeg lukker den bare her.
David Mondrup
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)

Låst