RME Raydat

Køb af udstyr.
Nyt svar
Medlemsavatar
bjorne42
Forum Donator
Indlæg: 249
Sted: Aabenraa

RME Raydat

Indlæg af bjorne42 »

Søger et RME Raydat PCIe kort til en stationær computer jeg er ved at bygge.

Håber der er nogen der har et de vil af med.

Medlemsavatar
SLL  
Forum Donator
Indlæg: 4772
Sted: DK

Indlæg af SLL »

Hvad med et RME HDSP 9652, som ligner Raydat kortet, blot med PCI bus. Kan du bruge det, el. skal det være RayDat?

SLL

Medlemsavatar
bjorne42
Forum Donator
Indlæg: 249
Sted: Aabenraa

Indlæg af bjorne42 »

Hej SLL,

sorry, har først set dit indlæg nu.

Jeg er faktisk ikke sikker på om det passer til mit bundkort, selvom det umiddelbart ser sådan ud, ud fra billederne når jeg søger på det.

Indtil videre har jeg valgt at fortsætte med mit fireface 800 og og Adi-8 pro, og købt mig nogle firewireporte. Men med tiden (og den manglende support til firewire) kunne det måske godt blive interessant. Hvad kunne du finde på at lade det gå for?

Medlemsavatar
SLL  
Forum Donator
Indlæg: 4772
Sted: DK

Indlæg af SLL »

Hejsa,

Jeg sælger det for omkring 1500-2000 kr. Jeg har ikke helt besluttet mig for den endelige pris, da jeg ikke ved hvad kortet sælges for.

SLL

Medlemsavatar
bjorne42
Forum Donator
Indlæg: 249
Sted: Aabenraa

Indlæg af bjorne42 »

Jeg går lige i tænkeboks på. Som det derned lige nu, giver kortet ikke flere in og outputs i forhold til mit nuværende setup, så det er vel reelt først når supporten til Firewire ryger det bliver aktuelt. Jeg overvejer lige til en gang i januar, hvis du ikke har fået det solgt inden :)

Medlemsavatar
SLL  
Forum Donator
Indlæg: 4772
Sted: DK

Indlæg af SLL »

Hejsa,

Du får noget bedre stabilitet i form af PCI bussen, og tilhørende RME drivere. Firewire kan godt drille mht. til den eksterne tilslutning, det er min erfaring. Derudover er bus hastigheden højere på PCI bussen. Jeg ville nok heller ikke gøre noget, hvis det du har fungerer fint. Jeg gør ikke så meget mere ved salget, og har det nok liggende hvis du ombestemmer dig. Firewire kort vil man nok kunne få et godt stykke tid endnu.

Medlemsavatar
bjorne42
Forum Donator
Indlæg: 249
Sted: Aabenraa

Indlæg af bjorne42 »

Jeg tror for mig mest det handler om, om jeg kan gøre mit fireface til “slave” via adat, så jeg stadig kan bruge alle dets ind og udgange. Hvis det er tilfældet er jeg fortsat interesseret, men fint lige at vente lidt, for kontostandens skyld :)

Nyt svar