RME RAYDAT

Køb af udstyr.
Nyt svar
Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8689
Sted: DK/SE

RME RAYDAT

Indlæg af DUBTEMPLE »

Hvis du har en Raydat liggende, så billig så jeg får tårer i øjnene, så smid en PM :-)

(min hdsp 9652 er ved at slippe op for lys-piber)

Kun afh kbh omr og nordsjælland, medmindre jeg kender dig i forvejen
/Dub

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8689
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

BUM !
/Dub

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8689
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

BUM

Max 2300

mint , incl alt
/Dub

Medlemsavatar
the19thbear
Medlem
Indlæg: 3339
Sted: Roskilde

Indlæg af the19thbear »

Vil bare lige reklamere for at rme også laver en usb udgave som koster noget i stil med 1800kr (mener jeg). Det er bare en lille boks med 4xadat og en hovedtlf udgang.
Det er det samme som et raydat kort, bare via usb.
:)


Sent from my iPhone using Tapatalk

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8689
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

the19thbear skrev:Vil bare lige reklamere for at rme også laver en usb udgave som koster noget i stil med 1800kr (mener jeg). Det er bare en lille boks med 4xadat og en hovedtlf udgang.
Det er det samme som et raydat kort, bare via usb.
:)

Sent from my iPhone using Tapatalk
Nærmere 2700 kr, men takker :)

https://www.thomann.de/dk/rme_digiface_usb.htm

Skal bruge mange I/O ,... og lynende hurtigt latency ,..... også under max load

Planen er at upgradere mine 2 x HDSP 9652 til 2 x Raydat med 8 ADAT I/O ,.. tror trods alt mere på PCIe end USB for top-performance !!!

RME laver uden tvivl verdens bedste USB-drivere, bruger selv Babyface til den bærbare, men det er ikke på højde med PCIe IMHO.

Og så kommer hele det der med at Windows håndtere flere ens USB-devices dårligt, kan f.eks. pludseligt bytte om på I/O nummerering af porte

DERUDOVER:

1. Raydat giver mulighed for word-clock option
2. Raydat har ægte DSP accelerering for FX i Totalmix
3. Raydats giver mig 4 x Midi I/O i høj kvalitet
4. Raydats giver mig 2 x SPDIF og AES
5. Raydats lader mig bruge mine gamle AEB expansions SVJH

Ingen tidspres, det er bare "til næste build", men indrømmer der er gået lang tid uden at jeg har kunnet skaffe et par stykker til en fair pris :(

Der var et par stykker på Ebay i forrige uge, men nu er de fleste atter opp i nærheden af nypris,... hvilket er latterligt, og bliver løgn,..

Det handler ikke om at jeg ikke har råd til at købe nyt, i sidste ende køber jeg hellere nyt end giver en ublu brugt-pris, needed be,..

Giver det minimum 6 måneder ekstra, der er baske tider forude med ny finanskrise, skal nok komme nogen salg med en spiselig pris

Ind til da kører de gamle kort videre, det har de gjort i 15-20 år, så de kan nok klare et par år mere :dollargrin:
/Dub

Medlemsavatar
the19thbear
Medlem
Indlæg: 3339
Sted: Roskilde

Indlæg af the19thbear »

Fino fino:)
Hvordan kan du mærke forskel fra usb til pcie? Hvor giver det udslag for dig?
Har selv babyface Pro og for nogle år siden havde jeg også raydat (uden babyface Pro)


Sent from my iPhone using Tapatalk

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8689
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Jeg har aldrig sammenlignet direkte ,... Babyface har kun siddet på den bærbare ,... som er væsentligt svagere

Den stationære er skildt ad lige nu

Men dit spørgsmål er da interessant, jeg vil lede efter nogle direkte sammenligninger på nettet, bare for nysgerrighedens skyld

Men slag på tasken, så regner jeg med halv latenzy i en given situation på PCIe, samt et mere stabilt og forudsigeligt "head-room" under hård load


Jeg har helt sikkert en aversion mod USB, inderst inde hader jeg det, og mener det kun skal bruges til printere, og back-up medier :dollargrin:

Det er sikkert bedre end jeg tror med de seneste løsninger, anno 2020, og tilstrækkeligt for rigtig mange,...


Fordelen ved PCIe tror jeg stadig på, men det kan godt være jeg har overvurderet det
/Dub

Medlemsavatar
the19thbear
Medlem
Indlæg: 3339
Sted: Roskilde

Indlæg af the19thbear »

Jeg tror ikke der er den store forskel. Men vil meget gerne få at vide jeg tager fejl:)


Sent from my iPhone using Tapatalk

Nyt svar