K/B: Ældre Apple hard- og software (Evt. miditemp multiplayer eller andet i bytte)

Køb af udstyr.
Nyt svar
Default avatar
amnesia
Medlem
Indlæg: 22
Sted: 5700

K/B: Ældre Apple hard- og software (Evt. miditemp multiplayer eller andet i bytte)

Indlæg af amnesia »

Jeg er måske ikke den mest lydproducerende, men til gengældt har jeg en idé om at der måske kunne være nogen herinde, der lå inde med dét min interesse drejer sig om - ældre PC grej, som nu også har bevæget sig over i Apple maskiner mv..

Det er dog bestemt ikke en platform jeg har en masse til, men er indenfor de sidste par måneder blevet foræret Machintosh SE+SE/30, en lidt nyere performa, samt en af de første Powermac G3.

Jeg kunne dog sagtens bruge ekstra software, hardware, maskiner og i høj grad tilbehør alá mus/tastatur/eksterne drev/højttalere osv. osv..

Skulle der være nogen der lå inde med noget af den slags i gemmerne (også hvis der skulle være nogle spændende ISA lydkort eller andet PC-relateret) - Så giv gerne lyd fra Jer. :)

Medlemsavatar
mha
Forum Donator
Indlæg: 496
Sted: Ørestad Syd

Indlæg af mha »

Har en iMac G5 stående (den sidste de lavede med PowerPC-processor før skiftet til Intel):

Billede
Soundcloud - Ambient dub m. modular synth
8track - 8-spors MIDI-sequencer til monome

Default avatar
amnesia
Medlem
Indlæg: 22
Sted: 5700

Indlæg af amnesia »

Som udgangspunkt ville jeg nok dømme den, som værende for ny til min 'samling'.

Jeg kan dog godt se noget mening i at have den sidste af slagsen, før overgang til Intel Macs.

Hmm, hvad havde du forestillet dig at skulle have for den og har du noget tidstypisk software af forskellig slags og eventuel dokumentation og hvad der ellers kunne tænkes at være gemt? :-)

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Jeg så engang (for efterhånden en del år siden) at Ringkøbing musikskole havde en meget meget gammel mac til at stå kun til at skrive noder på, ved ikke om det var en Lisa eller lign.
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Default avatar
amnesia
Medlem
Indlæg: 22
Sted: 5700

Indlæg af amnesia »

Hald skrev:Jeg så engang (for efterhånden en del år siden) at Ringkøbing musikskole havde en meget meget gammel mac til at stå kun til at skrive noder på, ved ikke om det var en Lisa eller lign.
Ja, der står stadig en del derude - både privat og offentligt.

Jeg har selv fået en del fra den større uddannelses institution jeg arbejder ved, men meget er røget ud i tidens løb, hvilket for noget hard- og software er synd og skam, da de holder en eller anden historisk relevans.

Derfor giver jeg så ofte som muligt min interesse i det nævnte til kende, for at give et alternativ til elektronikskrot.

Medlemsavatar
mha
Forum Donator
Indlæg: 496
Sted: Ørestad Syd

Indlæg af mha »

Hvad siger du til 500,- for G5'eren?

Den står i original kasse m. dansk keyboard og mus samt installations-DVD'er.
Soundcloud - Ambient dub m. modular synth
8track - 8-spors MIDI-sequencer til monome

Default avatar
amnesia
Medlem
Indlæg: 22
Sted: 5700

Indlæg af amnesia »

mha skrev:Hvad siger du til 500,- for G5'eren?

Den står i original kasse m. dansk keyboard og mus samt installations-DVD'er.
Jeg beklager det langsomme svar, men jeg har overvejet det weekenden over, med løbende forskellige konklusioner - men jeg tænker at jeg må undlade at takke 'ja' til tilbudet - endda selvom viljestyrkens kryptonit i form af original kasse, installationsmedier mv. er inkluderet.

Medlemsavatar
Søren Steinmetz
Medlem
Indlæg: 268
Sted: Gislinge området

Indlæg af Søren Steinmetz »

Nu siger du ældre ting.

Har et Emagic Audiowerk8 pci kort liggende i org. kasse med manual, software og dropkabel.

Købte det for en del år siden, men har aldrig fået brugt det :)

Default avatar
amnesia
Medlem
Indlæg: 22
Sted: 5700

Indlæg af amnesia »

Det er bestemt ting i den boldgade der er interessant. Helst noget isa midi/wavetable/yamaha/roland/daugtherboard.

Jeg har også et kort, meget alá det du nævner, som jeg dog ikke har fået leget med endnu, et Siena Audio-/midi-recording card:

http://www.pcrecording.com/siena.htm

Nyt svar