(KØBT) K: Roland VP9000

Køb af udstyr.
Brugeravatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Forum Donator
Sted: DK/SE

(KØBT) K: Roland VP9000

Indlæg Skrevet: 24. jan 2017, 07:20

Skal være 100 pct funktionsdygtig, men lidt ridser kan tollereres

Jeg har set dem mellem 1000-1500 kr på Ebay afhængig af stand samt zip-disks og scsi-enheder der medfølger

Vil som udgangspunkt give 1000 ,.. og måske lidt mere hvis der følger en god stak disks, SD-kort læser, eller anden form for udvendig scsi-løsning med

Kun afhentning Kbh og sjælland, face to face, se varen, ingen fragt-bøvl, men har god tid til at vente på at du evt får et ærinde her :-)
Senest rettet af DUBTEMPLE 14. feb 2017, 22:15, rettet i alt 2 gange.
S1-Pro/W7/Z77/3770K/32GB

https://soundcloud.com/dubtemple

Billede
Brugeravatar
Razmo
Forum Donator
Forum Donator
Sted: Denmark

Re: K: Roland VP9000

Indlæg Skrevet: 24. jan 2017, 12:45

En hæderlig maskine.... havde den jo selv... men jeg ville til hver en tid vælge en V-Synth XT i stedet ;) ... der er en til 5k på DBA, og har været der et stykke tid faktisk... det er ekstremt billigt... hvis ikke manden bare har glemt at fjerne annoncen igen... undrer mig den ikke er røget endnu... så den for nogle dage siden :)
Billede
Brugeravatar
Nicolai
Forum Donator
Forum Donator
Sted: Vejle

Indlæg Skrevet: 24. jan 2017, 13:05

Jo, men det er ligesom lidt typisk Roland. I modsætning til f.eks Yamaha har Rolands marketingsfolk altid haft svært ved at vise de fantastiske muligheder, som udviklerne har givet verden. Og både VP-9000 og V-synths (xt) er aldeles glimrende eksempler. VP-9000 havde dog også det problem, at den blev udsendt mere eller mindre samtidig med diverse audio redigerings programmer med timestrech og tunings væltede frem til ca 1/10 af prisen.... Men til 1.000-1.200,- ville jeg sgu' også gerne have én.....
Jupiter: 8, 6, 4, MKS-80, 8000
Juno: 60, 106, MKS-50
JX: 10, 8p, 3p, MKS-30
JD: 800, 990 Vintage
D: 50, 550
JV: 2080, 1080, 880, 80
SH: 1, 1000, 2000
V-synth, FantomG7
(OB-8, Moog Voyager, Prophet-600, Trident2, PolySix, MS-20m, NordLead2, Virus osv osv)
Brugeravatar
gs-dk
Forum Donator
Forum Donator
Sted: Frederiksberg

Indlæg Skrevet: 24. jan 2017, 16:10

Og jeg har to af slagsen. Jeg kender ikke noget software, der kan det samme. Gør I?
Brugeravatar
Nicolai
Forum Donator
Forum Donator
Sted: Vejle

Indlæg Skrevet: 24. jan 2017, 16:21

Det er ikke sikkert, men det er netop også én af pointerne. Den blev lanceret som et værkstøj til at tempo- og pitch editere loops... Og DET er der meget software der kan....
Jupiter: 8, 6, 4, MKS-80, 8000
Juno: 60, 106, MKS-50
JX: 10, 8p, 3p, MKS-30
JD: 800, 990 Vintage
D: 50, 550
JV: 2080, 1080, 880, 80
SH: 1, 1000, 2000
V-synth, FantomG7
(OB-8, Moog Voyager, Prophet-600, Trident2, PolySix, MS-20m, NordLead2, Virus osv osv)
Brugeravatar
gs-dk
Forum Donator
Forum Donator

Indlæg Skrevet: 24. jan 2017, 16:24

Enig - og der er jo en verden vd siden af, hvor den stadig skinner.
Brugeravatar
Razmo
Forum Donator
Forum Donator

Indlæg Skrevet: 24. jan 2017, 16:43

Det meste pitch shifting er stadigvæk crossfading af meget små dele af en wave fil... det giver små echo agtige lyde specielt når der shiftes langt... det er ikke det VariPhrase gør... det virker mere som wavetable syntese, hvor info om single cycles gemmes sammen med wave filen... det lyder altså MEGET anderledes, og giver samtidigt nogle formant muligheder normal pitch shifting ikke giver, så nej... jeg har heller ikke set noget software der kan det samme endnu.... men jeg ville mene det var ligetil at lave for Roland hvis de gad... der må være rå processing power nok i en computer i dag.

Samtidigt er der ingen tvivl i mit hoved... SuperNatural Synth teknologien ER VariPhrase teknologien i en ny og forbedret udgave, for du kan høre at det er timestretch... og de maskiner der har det i dag har 128 voices, hvilket er helt vildt forbedret i forhold til V-Synth osv. Du kan også regne det ud, eftersom G2'eren også har den tidligere SuperNatural Accoustic teknologi... AP Synthesis.

VP-9000 er ganske fin... men den er mere opbygget som en slags "loop maskine" frem for en synthesizer som V-Synth er det... og så har den vildt megen aliasing når bare du stretcher mere end én oktav op... så begynder der de mest underlige ringmod agtige lyde :D
Billede
Brugeravatar
gs-dk
Forum Donator
Forum Donator

Indlæg Skrevet: 24. jan 2017, 16:49

Jeg bruger også mest min V-Synth GT til det i dag - men ind imellem får den gamle VP9000 en tur i manegen:). Desværre har Roland ikke lavet drivere til nye versioner - ærgerligt!
Brugeravatar
Razmo
Forum Donator
Forum Donator

Indlæg Skrevet: 24. jan 2017, 16:52

Nej og det irriterer også mig... men jeg overlever...
Billede
Brugeravatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Forum Donator

Indlæg Skrevet: 24. jan 2017, 20:37

Hehe, ville have lavet en tråd, men orkede ikke rigtig, var bange for jeg ikke fik tid til at følge op på tingene, nu er tråden der ligesom alligevel :-)

Jeg fik lidt råd af Razmo tidligere, jeg skal egentlig bare vride nogle samples ud over et stort område, (key-range),.. nemt, hurtigt, og vellydende

Forskelligt junk-percussion, klokkespil af flasker, lyde jeg optager ude i skoven, min melodica der lige tilføjes en oktav ekstra i top og bund, osv osv

Det er faktisk det eneste der er på tapetet lige nu, og som jeg kunne forstå på Razmo sa er VP9000 lige netop gearet til den opgave

Jeg har godt set den i DBA, men pengekassen er ret lukket pt, der spares sammen til bil, og jeg har en masse andre synth-ting der endu ikke har fået nok opmærksom, så jeg har slet slet ikke gjort mig fortjent til endu et stykke hardware der ikke bliver brugt :wink:

Orker heller ikke at sætte mig ind i de forskellige v-synth typer, og muligheder, har allerede brugt 3-4 timer uden at have fået overblikket endu, det må stoppe et sted

Hvis VP9000 kan løse kerne-opgaven, her og nu, bedre end nogen software kan, så er det den jeg går efter nu, og det er sådan jeg har forstået det

(men måske en af de store modeller senere)

Min plan er at lade VP9000 gøre arbejdet og så gemme de enkelte toner/programmer og arbejde videre i Kontakt, Emulator X3, eller Structure el.lign.

Deciderede programmer, instrumenter, og syntese med udgangspunkt i det forarbejde samplemateriale gider jeg ikke bygge op i et stykke aldrende hardware der kan fejle når som helst, så på den måde er alt mit arbejde også fremtidssikret den dag VP9000 dør, samt vil helst arbejde i software så meget som muligt
S1-Pro/W7/Z77/3770K/32GB

Billede
Brugeravatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Forum Donator

Indlæg Skrevet: 3. feb 2017, 12:49

Leder stadig
S1-Pro/W7/Z77/3770K/32GB

Billede
Brugeravatar
Razmo
Forum Donator
Forum Donator

Indlæg Skrevet: 8. feb 2017, 11:40

VP-9000 kan sagtens det du skal bruge den til ud fra det du skriver... så længe du ikke forventer pitch shifting over 1 oktav over root-note... for det lyder ret funny over en oktav... en underlig form for ringmod agtig lyd... dog ikke grim lyd underligt nok, bare ret funny :)

Forskellen på V-Synth maskinerne er ikke det vilde... GT'eren har dobbelt op power, og virker stort set som to XT'ere, med mulighed for at layer de to... altså dobbelt polyfoni. XT'eren er det samme som den normale keys version, bortset fra den har option kort indbygget i, og kan bruges multitimbralt... men multitimbraliteten er begrænset, og ikke noget jeg bruger.

men de kan pitch shifte en del mere før der kommer "artifacts"... to oktaver... og det er sikkert fordi de kører med 96Khz internt i algoritmerne, for VP-9000 kører 44.1Khz... så det giver god mening, at den mere end fordoblede samplerate gør at pitch shift range også er blevet dobbelt så stor.... dette er meget vigtigt hvis man vil bruge den som synth, men er det bare til at pitch shifte trommer og lydeffekter er VP-9000 fin nok.

FX sektionen er i øvrigt stort set magen til på V-Synth... der er et par enkelte ekstra FX, ellers er de nøjagtigt de samme, samme parametre osv.
Billede
Brugeravatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Forum Donator

Indlæg Skrevet: 9. feb 2017, 09:23

Razmo, tusind tak endu engang, det er selvfølgelig fristende at kunne vride sine samples to oktaver i stedet for en :-) jeg forestiller mig de nyere v-synth ting også kan gemme samples via USB eller noget mere smart end zip, måske oven i købet som wav, eller raw, eller noget
S1-Pro/W7/Z77/3770K/32GB

Billede
Brugeravatar
Razmo
Forum Donator
Forum Donator

Indlæg Skrevet: 10. feb 2017, 10:09

DUBTEMPLE skrev:Razmo, tusind tak endu engang, det er selvfølgelig fristende at kunne vride sine samples to oktaver i stedet for en :-) jeg forestiller mig de nyere v-synth ting også kan gemme samples via USB eller noget mere smart end zip, måske oven i købet som wav, eller raw, eller noget

Både og... V-Synth GT har USB stick tilslutning, så den er uden tvivl den nemmeste løsning hvad angår lagring... men V-Synth, og V-Synth XT bruger begge to desværre PC Card slot... det er dog ikke et større problem, for man køber bare et PCMCIA -> CF card adaptor, de kan stadig fås hos Thomann og koster ikke en jetjager... De to gamle modeller (V-Synth/XT) står dog til kun at kunne bruge op ti 1GB kort... og vil også kun boote med et kort under 1GB... men hvis du venter med at putte kortet i til EFTER boot, så kan du bruge meget større kort... jeg bruger et på 64GB uden problemer... det eneste er, at man på import skærmen vil se, at fri plads er "minus", og at den bar der viser hvor meget der er tilbage, er fløjet helt ud af skærmen i venstre side :lol: ... men det gør intet... kortet virker fint, da det alligevel fungerer som IDE kommandoer... det er kun et problem at vise fri plads når du kører mere end 1GB.

Bortset fra det er det et spørgsmål hvor meget mere end 1GB man har brug for... man arbejder trods alt ikke med multisamples... V-Synth/XT har vidst omkring 50MB sample tid (i en bank, ikke på kortet)... GT har vidst omkring 64... VP-9000 kan udvides til 128MB.
Billede
Brugeravatar
Razmo
Forum Donator
Forum Donator

Indlæg Skrevet: 10. feb 2017, 10:16

Og så er der den detalje at huske: V-Synth kan man få to software kort til, som laver den om til en top notch voice-processor/harmoniser/vocoder... en virkelig god ting, med indbyggede synth og det hele... disse skal købes separat til V-Synth, og er nok temmelig svære at få fat i... begge disse kort er indbygget i XT'eren, hvilket derfor også gør denne langt dyrere end key V-Synth versionen.

Det andet kort er en 100% kompatibel D50 emulering, og det helt ned til SysEx specs... så snart du er i den D50 mode, ER din V-Synth en D50'er... jeg har brugt den med SoundDiver uden problemer, og du kan endda sætte nogle indstillinger, så den bruger bedre kvalitets waveforms end originalen bla.a. Så du har faktisk en hel D50 ekstra som bonus oven i hatten med en V-Synth :)

Dertil skal det siges, at GT'eren IKKE kan D50 emulering... og dens voice processor er blevet integreret som en del af synth arkitekturen på GT, dog i en meget skrabet udgave af kortet fra de tidligere versioner.... til gengæld har GT'eren så også AP synthesis, som er en viddereudvikling af VariPhrase technologien, og forgængeren til SuperNatural syntesen fra Jupiter 80 og INTEGRA-7 :)

Spørger du mig er der ingen tvivl... den bedste er XT'eren... og så er den jo samtidigt rack mountable... me like! :D
Billede
Brugeravatar
Razmo
Forum Donator
Forum Donator

Indlæg Skrevet: 10. feb 2017, 10:33

Fandt for resten denne lille ting jeg lavede for sjov, da jeg havde GT'eren... XT og V-Synth er i stand til det samme, og det er nok en af forskellene på VP-9000 og de andre... du kan modulere playback retningen i begge retninger på de nye modeller, det kan VP-9000 ikke... du kan f.eks. ikke spille samplingerne baglæns.... du kan gå ned i hastighed, ind til lyden "fryser", men de nye versioner kan gå i "minus" og begynde at spille baglæns, og også i forskellige hastigheder... så det du hører i klippet her, kan du IKKE på en VP-9000 :)

http://razmo.ziphoid.com/Vr%C3%B8vleSangen.mp3

"sangeren" i klippet behøver vidst ikke nærmere introduktion :)
Billede
Brugeravatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Forum Donator

Indlæg Skrevet: 12. feb 2017, 09:10

Razmo skrev:Fandt for resten denne lille ting jeg lavede for sjov, da jeg havde GT'eren... XT og V-Synth er i stand til det samme, og det er nok en af forskellene på VP-9000 og de andre... du kan modulere playback retningen i begge retninger på de nye modeller, det kan VP-9000 ikke... du kan f.eks. ikke spille samplingerne baglæns.... du kan gå ned i hastighed, ind til lyden "fryser", men de nye versioner kan gå i "minus" og begynde at spille baglæns, og også i forskellige hastigheder... så det du hører i klippet her, kan du IKKE på en VP-9000 :)

http://razmo.ziphoid.com/Vr%C3%B8vleSangen.mp3

"sangeren" i klippet behøver vidst ikke nærmere introduktion :)

Haha, ret sikker på vi stemmer forkelligt, men når det kommer til at riste Løkke så er jeg med på en griner :dollargrin: (it's funny becourse its true)

Godt lavet ,.. god ide ,.. god tittel ,.. og meget god demonstration af muligheder !!!

Må indrømme at jeg ikke helt kan glemme den der XT fra DBA ,.. (selv om den sikkert er solgt)

Men igen, har så meget der ikke bliver brugt, så det kniber med at retfærdiggøre købet af endu mere,..
S1-Pro/W7/Z77/3770K/32GB

Billede
Brugeravatar
gs-dk
Forum Donator
Forum Donator

Indlæg Skrevet: 12. feb 2017, 09:30

Annoncen er stadig aktiv:)
Brugeravatar
Razmo
Forum Donator
Forum Donator

Indlæg Skrevet: 12. feb 2017, 10:27

Den har stået til 5k noget tid... jeg tror den er væk for at være ærlig, ellers er det i hvert fald nu der skal slås til, for de plejer ikke at gå for under 7.500, med mindre de har nogle skønhedsfejl :)

Og nej, jeg stemmer ikke på Hr. Løkke, laaaaaaaaaaaaaaaaaaangt fra! ... men demo'en var nu også bare for sjov :D
Billede
Brugeravatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Forum Donator

Indlæg Skrevet: 12. feb 2017, 12:00

Gu var det sjovt, ang XT'eren så må vi hellere vedtage at den ER solgt. :-) (svært nok for mig i forvejen, ikke at skrive til sælger og spørge)
S1-Pro/W7/Z77/3770K/32GB

Billede
Brugeravatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Forum Donator

Re: (KØBT) K: Roland VP9000

Indlæg Skrevet: 14. feb 2017, 22:16

Så lykkedes det !!!!

Jeg siger tak til en venlig sjæl der hjalp mig på vej med projektet :-)
S1-Pro/W7/Z77/3770K/32GB

Billede
Brugeravatar
Jacodavis
Tekniker
Tekniker

Indlæg Skrevet: 15. feb 2017, 08:20

Hvad endte det med? En dreng eller pige? :)
If the van is rockin, don't come a knockin
Brugeravatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Forum Donator

Indlæg Skrevet: 15. feb 2017, 09:49

Jacodavis skrev:Hvad endte det med? En dreng eller pige? :)

Har lavet en hel ny Variphrase-tråd ,.. og svaret dig der :)

viewtopic.php?f=2&t=72692
S1-Pro/W7/Z77/3770K/32GB

Billede
Brugeravatar
gs-dk
Forum Donator
Forum Donator

Indlæg Skrevet: 26. feb 2017, 20:13

Razmo skrev:Den har stået til 5k noget tid... jeg tror den er væk for at være ærlig, ellers er det i hvert fald nu der skal slås til, for de plejer ikke at gå for under 7.500, med mindre de har nogle skønhedsfejl :)

Ja - du har ret. Den er væk for jeg har lige købt den:) - og man kan vist roligt sige til en god pris. Så nu er der både en GT'er og XT'er i huset. Jeg savnede faktisk nogle af de gamle V-Synth lyde, da jeg solgte min til fordel for GT'eren. Så nu skal jeg lige love for, at der er fyldt med Vari-Phrase her i huset. Nu vil tiden vise, om de begge skal bo her eller en må flytte hjemmefra.....
Brugeravatar
Razmo
Forum Donator
Forum Donator

Indlæg Skrevet: 26. feb 2017, 20:37

Tillykke med den... det er efter min mening den bedste, men det er fordi det er den eneste kompakte af V-Synth'erne... Jeg er i hvert fald glad for min...
Billede

Tilbage til "Købes"