EMAX 2 Rack SOLGT

Salg af udstyr.
Brugeravatar
Boes
Kaffedreng
Kaffedreng

EMAX 2 Rack SOLGT

Indlæg Skrevet: 13. jun 2019, 21:25

Super velholdt og fuldt udvidet: 8 Mb stereo edition Rack model. Ingen fejl ell. mangler, ingen skrammer, display ej slidt.
De er meget svære at finde alene bare 4 ell 8 MB ram i dem (da man skal have expansion boards og de findes ikke),
men her er ALT man kunne udvide den med og den er født med det hele. Meget sjælden tør jeg godt påstå.

32 voices polyfoni, 8 poly outputs. Stereo sampling input expansion. Normal intern / ekstern SCSI (Ikke mystisk SCSI som i Emax 1)

Den kan læse Emax 1 floppys og interpolere dem til meget bedre lyd og transponere dem meget bredere oktav-vis fra original tonen og gemme i Emax 2 format. Kan vist oså gemme i Emax 1 format men det kan jeg ikke huske helt (og nok ikke brugbart).

Jeg har kasse og nødvendig bubble wrap og flamingo så den kan sendes yderst forsvarligt hvis ikke afhentning i Århus.

Alt er i top stand i den. HD'en er selvfølgelig ikke ung men maskinen har vist ikke været brugt eller brugt meget lidt før jeg fik den.

Læser OPS fra den indbyggede HD. Kan have op til 7 eller 8 SCSI enheder og afspille 16 kanaler samtidigt (og evt med masser af lyde på hver kanal (preset), hver tangent kan have 2 lyde (så kan de skifte ved eks. velocity eller lægges i stereo med pan og pitch eller stereo chorus (Ud fra en mono sample)

PM MIG FOR SALG - SOLGT
Vedhæftede filer
e2 (2).JPG
e2 (2).JPG (162.83 KiB) Vist 413 gange
e2 (1).JPG
e2 (1).JPG (78.3 KiB) Vist 413 gange
e3.jpg
e3.jpg (113.62 KiB) Vist 413 gange
Senest rettet af Boes 15. jun 2019, 20:44, rettet i alt 11 gange.
Brugeravatar
Simonfromsidney
Forum Donator
Forum Donator
Sted: Aarhus (Lystrup)

Re: EMAX 2 TURBO Rack som ny - 2800kr

Indlæg Skrevet: 14. jun 2019, 13:49

Ouha.... fristende :-)
Med venlig hilsen

Morten
Udstyr: Lidt af hvert.
Brugeravatar
Hoby
Forum Donator
Forum Donator
Sted: Nørrebro

Indlæg Skrevet: 14. jun 2019, 14:21

Super fed maskine, specielt med scsi2sd og et gotek drev.
Brugeravatar
Boes
Kaffedreng
Kaffedreng

Indlæg Skrevet: 14. jun 2019, 14:41

Super fed, JA!

Gottek drev? NEJ ikke til en SCSI maskine. (med mindre Gotek laver et nyt drev til SCSI jeg ikke kender til?

Ej slidt, heller ikke i pots/display/knapper/floppy etc

PM mig for salg Jeg tager ikke imod pranger bud, mener vi er i en pris hvor der ikke er meget at snakke om. Har noget andet jeg har hård brug for, og da jeg fik min første Emax 2 key udgave da den kom frem er det ikke pga vintage appeal at jeg evt ville beholde den, men den er stadig en af de bedste hardware samplere lavet (HVIS man kan få de 8 mb, eller 4 som minimum og en HD, og 9o % eller mere er mono maskiner, men ikke denne her. Jeg forstår ikke at den ikke er solgt forlængst. Jeg har haft en E3X Rack og it aint the same.
Senest rettet af Boes 15. jun 2019, 21:00, rettet i alt 3 gange.
Brugeravatar
Boes
Kaffedreng
Kaffedreng

Indlæg Skrevet: 14. jun 2019, 16:10

Boes skrev:
Hoby skrev:Super fed maskine, specielt med scsi2sd og et gotek drev.

Super fed, JA!

Gottek drev? NEJ ikke til en SCSI maskine. Jo måske Emax 1 for den har jo et så tidligt SCSI interface at det kun dur men zip-100 og det helt speciele originale CDROM drev Et nyt floppy drev er let at få hvis man har brug for det til Emax 1 disks.

Som den står er der HD (og floppy drev som kun bruges til at læse OS over på HD'en én gang og så mere vigtigt til at læse EMAX 1 disks (der så kan saves på HD ell. floppy i forbedret udgave, og det kører super godt.

Kig lige standen, SUPER STAND!, en ren tidskapsel, ej slidt, heller ikke i pots/display/knapper/floppy etc

PM mig for salg Jeg tager ikke imod pranger bud, mener vi er i en pris hvor der ikke er meget at snakke om. Har noget andet jeg har hård brug for, og da jeg fik min første Emax 2 key udgave da den kom frem er det ikke pga vintage appeal at jeg evt ville beholde den, men den er stadig en af de bedste hardware samplere lavet (HVIS man kan få de 8 mb, eller 4 som minimum og en HD, og 9o % eller mere er mono maskiner, men ikke denne her. Jeg forstår ikke at den ikke er solgt forlængst. Jeg har haft en E3X Rack og it aint the same.
Senest rettet af Boes 15. jun 2019, 21:03, rettet i alt 2 gange.
Brugeravatar
Hoby
Forum Donator
Forum Donator

Re: EMAX 2 TURBO Rack As good as new 2800kr !

Indlæg Skrevet: 14. jun 2019, 16:44

Jo-da, Gotek drev med Flash floppy kører fint (på mine emax'er og Akai'er) som erstaning til floppy drev og er nærmest plug and play. Så kan man bruge usb stick fremfor at rode rundt med gamle floppy disketter, og det er væsentligt billeger end de andre alternativer på ebay :-)

Men nu skal jeg nok lade være med at hacke din salgs tråd.
Brugeravatar
Boes
Kaffedreng
Kaffedreng

Indlæg Skrevet: 14. jun 2019, 17:14

Hoby skrev:Jo-da, Gotek drev med Flash floppy kører fint (på mine emax'er og Akai'er) som erstaning til floppy drev og er nærmest plug and play. Så kan man bruge usb stick fremfor at rode rundt med gamle floppy disketter, og det er væsentligt billeger end de andre alternativer på ebay :-)

Men nu skal jeg nok lade være med at hacke din salgs tråd.

Det gør intet.
Senest rettet af Boes 15. jun 2019, 20:48, rettet i alt 3 gange.
Brugeravatar
Boes
Kaffedreng
Kaffedreng

Indlæg Skrevet: 14. jun 2019, 17:16

Gotek'en er vist mest til ting uden SCSI, eller med meget lidt RAM

Jeg ved ikke hvorfor at denne post er der to gange med lidt variation. Anyway no big deal hvad fok putter i deres maskiner..
Senest rettet af Boes 15. jun 2019, 20:58, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
Hoby
Forum Donator
Forum Donator

Indlæg Skrevet: 14. jun 2019, 18:50

Det kommer nok lidt an på hvad man skal bruge den til. Jeg har både Gotek og scsi2sd i mine. Hvis du selv vil lave alle dine samples giver hverken Gotek/floppy særligt meget mening at gemme på hvis du har en HD. Men der er ret mange biblioteker man kan downloade online, som ligger i floppy format, og der er det rimeligt let at smide det hele over på en USB stick, og loade dem derfra, og efterfølgende gemme dem på HD. Som du også skriver er de 8Mb hukommelse ret sjældent, så langt de fleste biblioteker jeg er stødt på er til 1 eller 2 MB hukommelse, og så går det fint med Gotek, men det tager lidt tid.

Når du sætter en scsi2sd i emax'en, og formaterer "disken/SD kortet" via din emax, kan computeren ikke længere læse sd kortet (min mac kan i hvert fald ikke) så floppy interfacet er den eneste mulighed for at loade eksisterende banker ind.

Man kan vist også gøre det via scsi stikket bagpå med noget SW, men det har jeg ikke prøvet
Brugeravatar
Boes
Kaffedreng
Kaffedreng

Indlæg Skrevet: 14. jun 2019, 19:41

Den ny V6 kan kommunikere med computer, EMPX kan en del ud over det, men lad os nu lade det ligge, folk uden forstand på disse ting bliver jo helt forvirede. Gotek er super til Emax 1, men til en Emax 2 med 8 mb ram er Gotek ikke det an skal have efter min mening.
Senest rettet af Boes 15. jun 2019, 20:57, rettet i alt 2 gange.
Brugeravatar
Hoby
Forum Donator
Forum Donator

Indlæg Skrevet: 15. jun 2019, 01:21

Enig - lad det ligge. Jeg er på ingen måde ude i at ha ret - men det fungerer for mig :) held og lykke med salget
Brugeravatar
Boes
Kaffedreng
Kaffedreng

Indlæg Skrevet: 15. jun 2019, 01:47

Boes skrev:
Hoby skrev:Det kommer nok lidt an på hvad man skal bruge den til.
Man kan vist også gøre det via scsi stikket bagpå med noget SW, men det har jeg ikke prøvet

Ja stikket ud af bagsiden...
Senest rettet af Boes 15. jun 2019, 20:57, rettet i alt 2 gange.
Brugeravatar
Boes
Kaffedreng
Kaffedreng

Indlæg Skrevet: 15. jun 2019, 13:49

Det er muligt at et v5.1 virker, og at man så
kan sparer penge men jeg vil ikke råde nogen
til noget der er usikkert for at spare lidt penge
Senest rettet af Boes 15. jun 2019, 20:59, rettet i alt 2 gange.
Brugeravatar
Boes
Kaffedreng
Kaffedreng

Indlæg Skrevet: 15. jun 2019, 13:58

Arg, jeg ved ikke hvad der sker når der laves dobbelt posts. Men nu skal der ikke skrives mere om ting der ikke har med dette salg at gøre :-)
Senest rettet af Boes 15. jun 2019, 20:53, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
Simonfromsidney
Forum Donator
Forum Donator
Sted: Aarhus (Lystrup)

Indlæg Skrevet: 15. jun 2019, 17:49

Hej der.
Jeg har ellers EMU samplere nok og jeg har gjort alt i hele verden for at overbevise mig selv om at jeg ikke har brug for flere samplere. Men nu bryder jeg altså total sammen og køber din :-)

Jeg sender lige PM.

Mvh
Morten
Med venlig hilsen

Morten
Udstyr: Lidt af hvert.
Brugeravatar
Boes
Kaffedreng
Kaffedreng

Re: EMAX 2 TURBO Rack solgt

Indlæg Skrevet: 15. jun 2019, 20:55

Simonfromsidney skrev:Hej der.
Jeg har ellers EMU samplere nok og jeg har gjort alt i hele verden for at overbevise mig selv om at jeg ikke har brug for flere samplere. Men nu bryder jeg altså total sammen og køber din :-)

Jeg sender lige PM.

Mvh
Morten

Ja en der er ved at bryde sammen er en perfekt køber...

(come here my little friend.I even have candy for you...)

SOLGT - TRÅD LUKKET

Tilbage til "Sælges"