[Solgt] Yamaha EX5

Salg af udstyr.
JesperS
Ass. tekniker
Ass. tekniker
Sted: København

[Solgt] Yamaha EX5

Indlæg Skrevet: 7. feb 2018, 11:48

Jeg har en Yamaha EX5 som jeg har besluttet skal videre hvis prisen er ok. Jeg har ejet den fra ny, den har aldrig været ude og den ser ud som ny.

Jeg er lidt i tvivl om hvad sådan en skal koste. Den er udvidet med både digital out (AES/EBU), SCSI kort og max sample RAM. Der følger sustain pedal, volume pedal, solid gig bag og en AES->SPDIF digital converter (uden strømforsyning) med.

Er der nogen der har et bud på hvad den kunne gå for?

Jesper
Senest rettet af JesperS 3. apr 2018, 11:18, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
Razmo
Forum Donator
Forum Donator
Sted: Denmark

Re: Vurdering/Salg - Yamaha EX5

Indlæg Skrevet: 7. feb 2018, 12:11

Jeg vil tro du kan lade den gå for et sted imellem 3.5 og 4.5 tusind hvis den er i god stand og har alle de udvidelser... en normal uden ekstra tingeltangel går som regel for ca. 2-3k når de er til salg på DBA :) ... start evt. på 5k ... men tror ikke du skal regne med meget mere end 5k.

Den er klart attraktiv pga. det digitale output som vidst er temmelig svært at finde i dag... SCSI kortet kan folk pille ud af en A3000 som ikke koster vildt meget, men det er sjo stadig fedest at det hele bare er maxed out, specielt hvis det er en køber der går præcist efter den synth.... som i øvrigt er en rigtig fed sampler/synth
[img]http://razmo.ziphoid.com/ANKH.gif[/img]
Brugeravatar
mik_c
Executive Producer
Executive Producer
Sted: Vesterbro

Indlæg Skrevet: 7. feb 2018, 13:24

Mine erfaringer er de samme som Razmos .. har købt en for 2.500 kr og for 3.000 kr .. så et sted mellem 2.500 og 3.500 uden udvidelser.

Måske der ville være flere penge i at sælge den sådan og så sælge udvidelserne på ebay for sig. Især den digitale output er en særhed.. men om der er nogen købere til den er jeg ikke klar over.
Brugeravatar
Razmo
Forum Donator
Forum Donator
Sted: Denmark

Indlæg Skrevet: 7. feb 2018, 14:16

For den rigtige køber kan den sagtens være 5.000,- værd... EX5 er en hulens dyb og meget alsidig synth/workstation, men det er en Sound Designers synth... derfor er det også synth-nørd typerne der vil give en god pris for den... så det kan tage lidt tid at sælge den til den pris... for alle andre opfatter den bare som en ROMpler/Sampler... meget få er klar over alle de fede ting i den som FDSP (polyfonisk FX), AN Virtual analog og VL Physical Modelling delen... der findes ikke rigtigt noget lignende hardware produkt derude... det er en "forgotten gem" i min optik.
[img]http://razmo.ziphoid.com/ANKH.gif[/img]
JesperS
Ass. tekniker
Ass. tekniker

Indlæg Skrevet: 7. feb 2018, 15:34

Mange tak for indsparket. Det passer meget godt med det jeg selv havde regnet med. En An1x går for omkring de 4000 og med EX5 får man en del mere for pengene.

Udover alle de muligheder EX5'en indeholder får man også top byggekvalitet og super kvalitetstangenter.

Bud over 4000 modtages.
JesperS
Ass. tekniker
Ass. tekniker

Indlæg Skrevet: 11. feb 2018, 16:05

Brugeravatar
metal
Executive Producer
Executive Producer
Sted: Midtjylland

Indlæg Skrevet: 12. feb 2018, 08:41

Den ser godt ud. Jeg mangler bare en til at transportere...
viewtopic.php?f=25&t=75778

Tilbage til "Sælges"