Roland D-50

Salg af udstyr.
Nyt svar
Default avatar
McGovern
Medlem
Indlæg: 15

Roland D-50

Indlæg af McGovern »

Jeg har næsten ikke plads til mere udstyr. Hvad kan jeg få for en pæn og velholdt D-50? Det spiller helt fint som den skal :-D

Medlemsavatar
Nicolai
Forum Donator
Indlæg: 2679
Sted: Vejle

Indlæg af Nicolai »

Ikke overraskende: Du får det køberen giver....

Det er efterhånden umuligt at prissætte vintage grej, men (jeg HAR set dit "pæn og velholdt" men har også lært at DEN slags varierer kraftigt) MIT subjektive bud:

Gennemsnits "pænt" eksemplar: 2.250,-
Hærget (det er din næppe): 1.500,-
RIGTIG pæn: 2.800,-
Mint: 3.300,-
[size=85]Jupiter: 8, 6, 4, MKS-80, 8000
Juno: 60, 106, MKS-50
JX: 10, 8p, 3p, MKS-30
JD: 800, 990 Vintage
D: 50, 550
JV: 2080, 1080, 880, 80
SH: 1, 1000, 2000
V-synth, FantomG7
(OB-8, Moog Voyager, Prophet-600, Trident2, PolySix, MS-20m, NordLead2, Virus osv osv)[/size]

Medlemsavatar
Jacodavis
Medlem
Indlæg: 176

Indlæg af Jacodavis »

En D-50 kan desværre ikke koste så meget som den burde, målt ift. andre Roland ting.
Det der er mest afgørende er helt klart hvor du prøver at sælge den. Hvor eBay nok er det sted hvor du kan få mest.
Følger der i øvrigt en PG-1000 med? i så fald kan du fordoble prisen.

Mht. til eBay så er der herunder et link til hvad de rent faktisk er blevet solgt til her i Europa:
https://www.ebay.com/sch/i.html?LH_Comp ... =5&_sop=13

Som du kan se så svinger det imellem 2.500,- og 4.500,-
Som du også kan se så er der blevet solgt en PG-1000 for 3,721!
[color=#3C3291][b]If the van is rockin, don't come a knockin[/b][/color]

Default avatar
JeEA
Medlem
Indlæg: 508

Indlæg af JeEA »

Spørgsmålet er også hvor meget D-05 trækker prisen ned.
Held og lykke med salget af den.

Medlemsavatar
Nicolai
Forum Donator
Indlæg: 2679
Sted: Vejle

Indlæg af Nicolai »

JeEA skrev:Spørgsmålet er også hvor meget D-05 trækker prisen ned.
Det sagde folk også inden de andre Boutique varianter. Det har ikke haft nogen indflydelse på 2nd hand prisen på originalerne. Men det kan godt være lidt anderledes med D-05 da originalen ikke er helt så vintage og dermed i en noget anden prisklasse....
[size=85]Jupiter: 8, 6, 4, MKS-80, 8000
Juno: 60, 106, MKS-50
JX: 10, 8p, 3p, MKS-30
JD: 800, 990 Vintage
D: 50, 550
JV: 2080, 1080, 880, 80
SH: 1, 1000, 2000
V-synth, FantomG7
(OB-8, Moog Voyager, Prophet-600, Trident2, PolySix, MS-20m, NordLead2, Virus osv osv)[/size]

Medlemsavatar
teevee
Medlem
Indlæg: 2012
Sted: Randers/Århus

Indlæg af teevee »

Nicolai skrev:
JeEA skrev:Spørgsmålet er også hvor meget D-05 trækker prisen ned.
Det sagde folk også inden de andre Boutique varianter. Det har ikke haft nogen indflydelse på 2nd hand prisen på originalerne. Men det kan godt være lidt anderledes med D-05 da originalen ikke er helt så vintage og dermed i en noget anden prisklasse....
Jeg tror også det bliver en besværlig vurdering, vi snakker digital emulering af en digital synth :D
Jeg kunne godt forstille mig, at originale Roland D-50 vil beholde prisen pga. en mere lo-fi DAC og nostalgiske grunde. Derudover ser den også federe ud….
What?

Default avatar
JeEA
Medlem
Indlæg: 508

Indlæg af JeEA »

Jeg håber det for dem der har dem.
For mig er det her lige maskinen. Nemmere at emulere en digital synth - digitalt end at emulere en analog maskine digitalt, så jeg tror den lyder som the Real deal.

Default avatar
JeEA
Medlem
Indlæg: 508

Indlæg af JeEA »

Det bedste er jeg har plads til den ;-)

Medlemsavatar
Jacodavis
Medlem
Indlæg: 176

Indlæg af Jacodavis »

Personligt kunne jeg godt finde på at købe en af de nye D-05'er, udelukkende for eje en til tid og evighed.
Men jeg kunne til gengæld aldrig finde på at sælge hverken min D-50, D-550 eller PG-1000'er, da de bare 100% spot on.

Tag nu f.eks. Jean Michel Jarre's LP'er: Revolutions & Waiting for Cousteau.
Disse plader er ikke mindre end en D-50 referencer. Og jeg syntes godt man kan sige at begge to stadigvæk holder her små 30 år efter de blevet udgivet.
Ligeledes kan man tage hele Bad albummet med Michael Jackson osv, osv.

I anledningen af Roland D-05, har man bla. interviewet Eric Persing, som var troldmanden bag mange af D-50'erens reference-lyde.
Han har igennem de sidste 35 år, lavet et utal af lyde, både for Roland men også for andre, igennem hans firma Spectrasonics.
Så man må sige at han har om nogen prøvet kræfter med mange spændende ting, igennem hans karriere.

Afslutningsvis: Bid så lige mærke i hans setup, og hvordan det er placeret, og hvilken synth der helt sikkert er hans go-to synth, med en speciellavet holder til PG-1000 lige ved siden af.
Og nej, jeg tror rent faktisk ikke det er et setup fra Rolands side..

[color=#3C3291][b]If the van is rockin, don't come a knockin[/b][/color]

Medlemsavatar
Nicolai
Forum Donator
Indlæg: 2679
Sted: Vejle

Indlæg af Nicolai »

Jacodavis skrev: Tag nu f.eks. Jean Michel Jarre's LP'er: Revolutions & Waiting for Cousteau.
Disse plader er ikke mindre end en D-50 referencer. Og jeg syntes godt man kan sige at begge to stadigvæk holder her små 30 år efter de blevet udgivet.
Ligeledes kan man tage hele Bad albummet med Michael Jackson osv, osv.
Bevares, der er da D-50 på Bad, sågar factory (eller meget lidt modificerede) presets (Eric Persing er også med på den plade...). Men hovedparten af synthparterne vil jeg mene er en Synclavier. Og de typiske FM rhodes må komme fra en DX et eller andet... Jeg synes ikke det er sååååå meget D-50 domineret...

Men ellers er jeg enig med dig. Jeg sælger heller ikke (begge) mine D-50, D-550 eller PG-1000 med mindre man får det berømte tilbud man ikke kan - eller skal - sige nej til....
[size=85]Jupiter: 8, 6, 4, MKS-80, 8000
Juno: 60, 106, MKS-50
JX: 10, 8p, 3p, MKS-30
JD: 800, 990 Vintage
D: 50, 550
JV: 2080, 1080, 880, 80
SH: 1, 1000, 2000
V-synth, FantomG7
(OB-8, Moog Voyager, Prophet-600, Trident2, PolySix, MS-20m, NordLead2, Virus osv osv)[/size]

Default avatar
McGovern
Medlem
Indlæg: 15

Indlæg af McGovern »

Tak for alle input. Har købt D-05 for et par uger siden da jeg var i Japan (sammen med Se-02 & SH-01) det var hvad der var plads til i kufferten.
Jeg er modtagelig for gode bud.

Default avatar
Triky12
Medlem
Indlæg: 21

Indlæg af Triky12 »

Hey, har sendt dig en privat besked :)

Nyt svar