Roland A-70 motherkeyboard (AFBLÆST!)

Salg af udstyr.
Nyt svar
Medlemsavatar
Razmo
Forum Donator
Indlæg: 4595
Sted: Denmark

Re: Roland A-70 motherkeyboard (AFBLÆST!)

Indlæg af Razmo »

Ja... det er gået op for mig bare med den ene Dark Time jeg har leget med, så jeg tror jeg har været lige hurtig nok og ivrig efter det system... så jeg er i tænkeboks lige pt. omkring at køre MIDI fra computer alligevel (jeg kan høre latteren derude allerede) ... men det bliver lidt kaotisk med 8 sequencere der skal styres i realtime, samtidigt med at der skal tweakes synths realtime, og spilles synths realtime... ved snart ikke hvad jeg skal gøre længere... men har kørt computer og MIDI hele mit musik-liv, så mon ikke skomageren bare skal blive ved sin læst :/
[img]http://razmo.ziphoid.com/ANKH.gif[/img]
R.I.P. Mindeprofil

Medlemsavatar
Peter
Medlem
Indlæg: 517
Sted: Kbh

Indlæg af Peter »

Hvis du gerne vil væk fra computeren er der lidt forskellige muligheder bla Elektron Octatrack eller Ableton Push, Push er iøvrigt er ret nem at bruge og en god indgangsvinkel til Live. Mange af funktionerne i Live er tilgængelige på Push med et enkelt tryk, og du behøver derfor minimal iteraktion med computer skærmen

Medlemsavatar
Razmo
Forum Donator
Indlæg: 4595
Sted: Denmark

Indlæg af Razmo »

Peter skrev:Hvis du gerne vil væk fra computeren er der lidt forskellige muligheder bla Elektron Octatrack eller Ableton Push, Push er iøvrigt er ret nem at bruge og en god indgangsvinkel til Live. Mange af funktionerne i Live er tilgængelige på Push med et enkelt tryk, og du behøver derfor minimal iteraktion med computer skærmen
Det er såmænd ikke fordi computeren er et problem... det er fordi det blev for kompliceret og alt for lidt intuitivt... jeg har aldrig kunnet med Elektron maskinerne, og noget af det jeg skal væk fra er menu-diving, og afhængighed af editorer og software på computeren... det var derfor jeg gik over på sequencere med hands-on... men jeg erfarer nu, at de er for begrænsede til at lave den genre jeg gerne vil... jeg er nødt til at bruge en computer sequencer og klippe/klistre lidt her og der... men skal til gengæld ikke have for komplicerede synths... ikke noget hvor jeg skal ordne presets, samples osv... så jeg går nok bare tilbage til min DAW sequencer, men kører MIDI direkte med mine analoge synths, og editerer lydende direkte på dem... så det bliver lidt en mellemting imellem det med sequencerne og det jeg gjorde før... så planen er sådan set den samme, jeg skal bare bruge DAW sequencer frem for hardware sequencere.

Så Dark Time er på vej tilbage til Thomann nu... det går ikke... A-70 beholdes ind til jeg evt. køber en DSI - REV2 keys, og mit Alyseum interface bliver også... to skridt frem, og et tilbage... story of my life :lol:
[img]http://razmo.ziphoid.com/ANKH.gif[/img]
R.I.P. Mindeprofil

Default avatar
bredal187

Indlæg af bredal187 »

Hvad med at bruge en akai mpc til at styre showet med?

Måske en mpc2600?

Medlemsavatar
Razmo
Forum Donator
Indlæg: 4595
Sted: Denmark

Indlæg af Razmo »

bredal187 skrev:Hvad med at bruge en akai mpc til at styre showet med?

Måske en mpc2600?
Har prøvet eksterne sequencere før, og de er for besværlige at klippe/klistre på, og jeg føler hele tiden jeg mangler en mus til den slags editering... der er i øvrigt for meget menu-diving også... har godt nok ikke haft en AKAI MPC før, men har prøvet med an Yamaha QY-300 som er en af de bedre MIDI sequencere, med større skærm osv... stadig ikke det værd, i forhold til computer med sequencer... specielt ikke med den ekstra tight timing i mit Alyseum MIDI interface.

Jeg har bare valgt at "mødes på midten"... jeg holder mig stadig til hands on synths (små, ikke for komplicerede), men styrer via MIDI sequencer på min computer... om jeg ender med bare at loope nogle bars og så ændre i realtime, eller bare gør som jeg altid har gjort med editering af arrangement må tiden vise... men hardware sequencere er åbenbart bare ikke mig.
[img]http://razmo.ziphoid.com/ANKH.gif[/img]
R.I.P. Mindeprofil

Medlemsavatar
fugmann
Forum Donator
Indlæg: 1489
Sted: 20 km nord for Kbh.

Indlæg af fugmann »

Jeg har i øvrigt en Roland MC-500 stående og samle støv - den er kendt som værende ekstrem let at benytte.
Med venlig hilsen

Henrik



"It's not the music that's electronic. It's the instruments that are electronic" ´Quote JMJ

Medlemsavatar
Simonfromsidney
Forum Donator
Indlæg: 314
Sted: Ryomgård

Indlæg af Simonfromsidney »

fugmann skrev:Jeg har i øvrigt en Roland MC-500 stående og samle støv - den er kendt som værende ekstrem let at benytte.
Det er nogle dejlige maskiner de MC-500 og MC-50.
Med venlig hilsen

Morten
Udstyr: Lidt af hvert.

Medlemsavatar
Nicolai
Forum Donator
Indlæg: 2679
Sted: Vejle

Indlæg af Nicolai »

Det er vist lang tid siden denne tråd har handlet om A-70 :)
[size=85]Jupiter: 8, 6, 4, MKS-80, 8000
Juno: 60, 106, MKS-50
JX: 10, 8p, 3p, MKS-30
JD: 800, 990 Vintage
D: 50, 550
JV: 2080, 1080, 880, 80
SH: 1, 1000, 2000
V-synth, FantomG7
(OB-8, Moog Voyager, Prophet-600, Trident2, PolySix, MS-20m, NordLead2, Virus osv osv)[/size]

Nyt svar