Volca Bass & Oxygen 49

Salg af udstyr.
Nyt svar
Medlemsavatar
Gothi
Forum Donator
Indlæg: 342

Volca Bass & Oxygen 49

Indlæg af Gothi »

Som overskriften siger

1. Roland JP8000: SOLGT.

2. Korg Volca Bass (med strømforsyning) 750 kr. SALG PÅ HOLD TIL 7 AUGUST

3. Oxygen 49 usb keyboard (ikke 4 generation med pads, men med sliders og drejeknapper) 400 Kr. SALG PÅ HOLD TIL 7 AUGUST

Tjek eventuelt annoncerne på dba.dk for flere detaljer

Skriv til hens@edu.au.dk eller ring/sms til 28 77 70 04.


Bedste Hilsner
Henrik Skovlund
Senest rettet af Gothi tors 13. jul 2017 13:59, rettet i alt 7 gange.

Medlemsavatar
Nicolai
Forum Donator
Indlæg: 2677
Sted: Vejle

Indlæg af Nicolai »

HSkovlund skrev: STATUS: DER ER NU TRE KØBERE I KØ TIL JP8000.
Ja det er du (sgu) da selv skyld i :) Det er jo alt for gode priser....
[size=85]Jupiter: 8, 6, 4, MKS-80, 8000
Juno: 60, 106, MKS-50
JX: 10, 8p, 3p, MKS-30
JD: 800, 990 Vintage
D: 50, 550
JV: 2080, 1080, 880, 80
SH: 1, 1000, 2000
V-synth, FantomG7
(OB-8, Moog Voyager, Prophet-600, Trident2, PolySix, MS-20m, NordLead2, Virus osv osv)[/size]

Medlemsavatar
Gothi
Forum Donator
Indlæg: 342

Indlæg af Gothi »

Ja, man kender jo markedet med så mange år på bagen som jeg, og jeg skal have financeret min nye Fantom G6 i en kanonfart. Den får jeg for Sølle 5500 kr., så jeg har ingen grund til selv at være nærig. :dollargrin:
Senest rettet af Gothi man 10. jul 2017 21:54, rettet i alt 1 gang.

Medlemsavatar
Gothi
Forum Donator
Indlæg: 342

Indlæg af Gothi »

...
Senest rettet af Gothi tirs 11. jul 2017 21:02, rettet i alt 1 gang.

Medlemsavatar
Nicolai
Forum Donator
Indlæg: 2677
Sted: Vejle

Indlæg af Nicolai »

HSkovlund skrev:Ja, man kender jo markedet med så mange år på bagen som jeg, og jeg skal have financeret min nye Fantom G6 i en kanonfart. Den får jeg for Sølle 5500 kr., så jeg har ingen grund til selv at være nærig. :dollargrin:
Det er også et vanvittigt køb. Fantom G har da sine ærgerlige sider, f.eks hvis man søger elguitar- og saxofon lyde, men som fuldstændig subjektiv Roland fanatiker vil jeg bare sige, at den er virkelig overset og måske verdens bedste workstation. Selv uden Super Natural fra Integra7 og FA serien så lyder den simpelthen så fantastisk, også synthlyde. Så tillykke med det...

Diskussionen om, at du skriver "faste priser" og så alligevel lader dig byde op kan vi så tage en anden gang. Jeg er i mit positive hjørne her i ferietiden :)

Endnu engang tillykke med FantomG.
[size=85]Jupiter: 8, 6, 4, MKS-80, 8000
Juno: 60, 106, MKS-50
JX: 10, 8p, 3p, MKS-30
JD: 800, 990 Vintage
D: 50, 550
JV: 2080, 1080, 880, 80
SH: 1, 1000, 2000
V-synth, FantomG7
(OB-8, Moog Voyager, Prophet-600, Trident2, PolySix, MS-20m, NordLead2, Virus osv osv)[/size]

Medlemsavatar
Gothi
Forum Donator
Indlæg: 342

Indlæg af Gothi »

Faste priser og faste priser. Jeg nævnte ikke for hvem regel eller undtagelse gælder, og der er jo altid undtagelser, der bekræfter reglen. Er der ikke også nogen, der siger, at man har et standpunkt til man tager et nyt, at man skal være omstillingsparat, og en masse andet konkurrencestats-vrøvl, som jeg kan gemme mig bag her, måske?

Hvad Fantom G angår skal jeg kun lave elektronisk musik på den, så jeg får ikke brug for at imitere instrumenter naturtro. Jeg har i forvejen en højtelsket MC909 og vil bare have en lignende base med tangenter med aftertouch, stort display, stor midi hukommelse, og mindst lige så god synth engine som MC909. Alt dette får jeg og meget mere til. Jeg gider ikke PC og software, så jeg går efter de fede workstations, hvor man kan lave det meste ITB.

Medlemsavatar
Nicolai
Forum Donator
Indlæg: 2677
Sted: Vejle

Indlæg af Nicolai »

Og det kan du her. Og med 24 stereo audiospor er du også garderet ret godt ind mht at undgå computer og software. Smid en mus på den og du bemærker nærmest ikke, at du ingen computer har :)
[size=85]Jupiter: 8, 6, 4, MKS-80, 8000
Juno: 60, 106, MKS-50
JX: 10, 8p, 3p, MKS-30
JD: 800, 990 Vintage
D: 50, 550
JV: 2080, 1080, 880, 80
SH: 1, 1000, 2000
V-synth, FantomG7
(OB-8, Moog Voyager, Prophet-600, Trident2, PolySix, MS-20m, NordLead2, Virus osv osv)[/size]

Medlemsavatar
gs-dk
Forum Donator
Indlæg: 9676
Sted: Frederiksberg

Indlæg af gs-dk »

Og måske en slutdato for bud vil være god stil.

Medlemsavatar
Gothi
Forum Donator
Indlæg: 342

Indlæg af Gothi »

Oki: Slutdato for bud er kl.21.00 i dag tirsdag 11/7. Den kan lukkes før ved hurtig afhentning efter aftale.

Geez: Havde slet ikke forestillet mig at nogen ville betale meget mere end 2500 for sådan en VA nu om dage. Troede folk havde travlt med alle de nye billige analog synther. Men måske det nu er VAerne, der skal til at være sjældne vintage synths?

Medlemsavatar
cygge
Medlem
Indlæg: 203
Sted: Horsens

Indlæg af cygge »

Jeg tror jeg gav 4K for min brugte JP8000, og det var i 2012 eller der omkring. De er næppe blevet mindre værd siden da. Fantastisk synth!
Arm'n, prøliåhør her iggå!

Medlemsavatar
Gothi
Forum Donator
Indlæg: 342

Indlæg af Gothi »

Fantatisk, det er den. Jeg købte den i 1997 i Super Sound for ca. 15.000. På dette tidspunkt var den nærmest et mirakel. Havde hvad der skulle til for at emulere de mest kendte analoge synther + sin egen karakteristiske tykke lyd grundet supersaw og feedback osc og ikke mindst dens fede, fyldige chorus. Sådan noget som motion recorder og tempo synced lfo var simpelthen innovativt ud over alle grænser. Den kunne alt hvad de analoge kunne og en hel del, som disse lige netop ikke kunne. Men det er jo også 20 år siden, så det mirakuløse ville jeg ikke satse på i en moderne salgstale.

Medlemsavatar
Nicolai
Forum Donator
Indlæg: 2677
Sted: Vejle

Indlæg af Nicolai »

Det er noget mystisk noget.... JP-8000 var meget populær da den kom, men fik hurtigt et ry af supersaw, techno og kold digital lyd over sig. Og delvist med rette ift NordLeads, AN-1x, Virus'er, mm. Men jeg har helt klart en fornemmelse af populariteten igen er stigende på JP-8000 og JP-8080. Priserne på eBay er ihvertfald, uanfægtet hvad man generelt kan bruge det niveau til.

Måske har det betydning, at Boutique (samt MiniLogues, MicroKorg, ReFace, MiniNova osv) har fået så meget medie-omtale, men at deres hype i nogles øjne falder, når folk har fået dem i hænderne med de små pots og fadere (og keys) og at man så pludselig finder ud af hvor helt fantastisk hands-on UI der er på JP-8000. Jeg var også ved at sælge min, men det har jeg heller ikke lyst til længere....
[size=85]Jupiter: 8, 6, 4, MKS-80, 8000
Juno: 60, 106, MKS-50
JX: 10, 8p, 3p, MKS-30
JD: 800, 990 Vintage
D: 50, 550
JV: 2080, 1080, 880, 80
SH: 1, 1000, 2000
V-synth, FantomG7
(OB-8, Moog Voyager, Prophet-600, Trident2, PolySix, MS-20m, NordLead2, Virus osv osv)[/size]

Medlemsavatar
Jacodavis
Medlem
Indlæg: 176

Indlæg af Jacodavis »

Priser, eBay, og salg af synths mm. er efterhånden en svær størrelse, og jeg oplever konsekvent at nogle modeller bliver prissat og efterfølgende solgt inden for en rimelig margen. F.eks Juno-60. Men hvor andre stikker helt af, iht. hvad en evt. Buy it now pris måtte være, og hvad man så kan se de rent faktisk bliver solgt for.

Mht. JP-8000 Så bliver den faktisk prissat rat fornuftigt, ja selv på onkel eBay. Her bliver de typisk sat til salg for 3500-4000 kr og bliver så efterfølgende solgt lige i underkanten til ca. 2500-3500 kr.

Men, jeg er helt sikker på at den med tiden vil blive flere doblet i pris.
For den har alt hvad der skal til for at blive en eftertragtet Synth. Herunder vigtigst af alt. Den har Hands on!

Så nu mangler vi bare at tryllefeen drysser lidt hype ud over den. F.eks ved at Depeche Mode siger at de kun kunne have lavet deres nyeste album fordi at de havde en Roland JP-8000..
[color=#3C3291][b]If the van is rockin, don't come a knockin[/b][/color]

Medlemsavatar
mik_c
Medlem
Indlæg: 974
Sted: Vesterbro

Indlæg af mik_c »

Nicolai skrev:Måske har det betydning, at Boutique (samt MiniLogues, MicroKorg, ReFace, MiniNova osv) har fået så meget medie-omtale, men at deres hype i nogles øjne falder, når folk har fået dem i hænderne med de små pots og fadere (og keys) og at man så pludselig finder ud af hvor helt fantastisk hands-on UI der er på JP-8000. Jeg var også ved at sælge min, men det har jeg heller ikke lyst til længere....
Virker som om alle de "gamle" full size keyboard er steget makant i pris. Kan se folk har Ensoniq SD-1, Ensoniq ESQ-1, Korg MS-2000, Roland JX-3P osv osv til salg på den blå avis til priser der for 3-5 år siden var utænkelige. Nogle af dem er dobbelt pris fra for få år siden.
Er nok fordi salget af alle de små mini keys + plugins de seneste 10 år har spist så meget af salget af fullsize synths i den periode så er faktisk relativt meget færre full size synths på brugtmarkedet end der var engang. Så ryger prisen jo op. Og JP-8000 har altid været populær med dens idiot sikre interface og lige til at gå til attitude.

Medlemsavatar
Gothi
Forum Donator
Indlæg: 342

Indlæg af Gothi »

+1 til dem, der roser interfacet. Den blev ærligt designet til at appellere til en klassisk polysynth med alt up front. De kaldte den vist også en performance synth af samme grund. Men lyden er også noget for sig vil jeg mene. Da JP8000 blev min første personlige VA synth har jeg sammenlignet dens lyd med de fleste store VAer, som blev lavet efter denne og må sige, at jeg aldrig er kommet til et punkt, hvor jeg ville erstatte den. Har aldrig kunne lide trance lyde, så jeg har brugt den til at lave de blødeste analog style pads, tykke basser med moderat spredning af supersaw, og smukke arpeggios. Underligt nok har jeg hørt lidt brok om dens filter et årti efter, men i mine ører lyder især -24 db lpf utroligt rent, rundt og dejligt. Men jeg er sikkert også ved at blive naturligt døv med alderen.

Medlemsavatar
Jacodavis
Medlem
Indlæg: 176

Indlæg af Jacodavis »

+1 Til dem der køber en Roland JP-8000, men som ikke kan lide trancelyde!
[color=#3C3291][b]If the van is rockin, don't come a knockin[/b][/color]

Medlemsavatar
Gothi
Forum Donator
Indlæg: 342

Indlæg af Gothi »

Ha ha :-D Så skulle du vide hvilket omfattende progammeringsarbejde jeg har haft med at redefinere min MC909. Dens patterns, songs og lyde var det største trance, dance og rave helvede jeg nogen sinde er stødt på. Jeg er meget mere old school, så nu oser den af Berlin School, Synthpop og EBM i stedet for (og jeg mener EBM og ikke EDM. Tænker på Nitzer Ebb, FLA og Front 242.)

Medlemsavatar
Gothi
Forum Donator
Indlæg: 342

Indlæg af Gothi »

Åh heldige mig. Jeg har som sædvanlig modtaget et bud fra DBAs "Jens":

Receiver Anderson R1 m höjtalere+ Case112x46x16cm+1100kr
+2 Sony Höjtalere 23x15x25,5cm sorte+ Fodskammel+CDR Nightwish Dark Passion play +CD m Evanesence +TV Widescreen Hitachi Fj Tyk +2 Brevordner
+ Voltage 2000W Stövsuger

Det er simpelthen som at modtage reklamer fra ens lokale hælercentral :party:

Tror at jeg fik tilbudt den case i bytte for min EMU MP7 for et par år siden. Den er åbenbart svært at komme af med. Går ud fra at jeg ikke er den eneste, der har fået tilbudt denne :lol:

Andre der har gode erfaringer med Jens' tilbud?

Default avatar
AntonAuton
Medlem
Indlæg: 139

Indlæg af AntonAuton »

Haha, han er for vild, har været omtalt herinde en del gange tidligere... hans "töjcase" er som regel med, men ellers skifter det lidt frem og tilbage mht om det er løbesko i str 46, fladskærmsfjernsyn, telte eller what not han prøver at spamme folk med i bytte for deres gear =D

Medlemsavatar
Gothi
Forum Donator
Indlæg: 342

Indlæg af Gothi »

Ja frisk fyr. Hvorfor skulle man også forholde sig til realiteter i en tid med alternative fakta og falske nyheder? At drømme er meget mere spændende. Jeg tror det er selve processen, der driver ham.

Anyway så sætter jeg hermed salget af Volca Bass og Oxygen på hold til 7 august. Har ikke tid til mere salg. Kan I hygge jer herinde. Det synes I at være gode til.

Nyt svar