(UDSOLGT) VIFA 8" woofer enheder

Salg af udstyr.
Brugeravatar
jawin
Forum Donator
Forum Donator
Sted: Holstebro

(UDSOLGT) VIFA 8" woofer enheder

Indlæg Skrevet: 3. maj 2017, 20:39

Hey

Jeg har en bunke af dem her liggende.

20170406_203456.jpg
20170406_203456.jpg (260.37 KiB) Vist 323 gange

20170406_203516.jpg
20170406_203516.jpg (263.89 KiB) Vist 323 gange

Jeg har selv brugt nogle at bygge monitors og det fungerer glimrende. Litzer og terminaler er i rigtig god stand. Der er en smule udtræk af magnesium på kurven, men det er i småtingsafdelingen.

20170406_203520.jpg
20170406_203520.jpg (268.47 KiB) Vist 323 gange

20170406_203528.jpg
20170406_203528.jpg (419.55 KiB) Vist 323 gange

Specs er:

P21WO-20-08--SPECS.png
P21WO-20-08--SPECS.png (31.03 KiB) Vist 323 gange

freq_p21wo-39-08.gif
freq_p21wo-39-08.gif (15.39 KiB) Vist 323 gange

Pris er 200kr/stk - køber du mere end 4 er prisen 150kr/stk

Det koster ca 80kr at sende 4stk og jeg går gerne på posthuset.
Senest rettet af jawin 9. maj 2017, 21:22, rettet i alt 1 gang.
Two wrongs don't make a right - however, tree lefts do.

:) Jakob
Brugeravatar
ThomasRiem
Tekniker
Tekniker
Sted: Kjøbenhavnstrup

Re: VIFA 8" woofer enheder

Indlæg Skrevet: 4. maj 2017, 09:26

Det var vist lige en postgang for sent for mig, men...

De der Vifa-ting er jo fra den nu nedlagte Videbæk Højttalerfabrik og de er bl.a. brugt i en række gamle hifi-ting, fx nogle licensbyggede Mission-monitors. Det var sådan et par, jeg havde fået op under neglene, men en af enhederne var gået, så jeg opgav dem efter at have konstateret, at der ikke var nogle NOS-enheder sådan lige til at få.

Så måske er der noget at hente ved at afsætte dem som reservedele til konkrete højttalere..?

mvh

Thomas
C'est magnifique. Mais ce n'est pas la guerre....
Erik Christoffersen
Bag pulten
Bag pulten
Sted: Valby, Copenhagen

Indlæg Skrevet: 4. maj 2017, 11:31

Hej,

Hvis nu man gik og tænkte på at bygge sig en hjemmelavet sub, ville disse enheder så egne sig? Det er til et projektstudie på cirka 14 m2, så jeg behøver ikke virkelig kraft.

Jeg tænker at prøve med en forstærker til indbygning i kabinettet ala denne http://www.daytonaudio.com/index.php/lo ... ifier.html

Og hvad ville du tage for en enhed?

Vh Erik
Brugeravatar
jawin
Forum Donator
Forum Donator

Indlæg Skrevet: 4. maj 2017, 15:23

ThomasRiem skrev:Det var vist lige en postgang for sent for mig, men...

De der Vifa-ting er jo fra den nu nedlagte Videbæk Højttalerfabrik og de er bl.a. brugt i en række gamle hifi-ting, fx nogle licensbyggede Mission-monitors. Det var sådan et par, jeg havde fået op under neglene, men en af enhederne var gået, så jeg opgav dem efter at have konstateret, at der ikke var nogle NOS-enheder sådan lige til at få.

Så måske er der noget at hente ved at afsætte dem som reservedele til konkrete højttalere..?

mvh

Thomas

VIFA blev opkøbt af SEAS i Norge og senere solgt fra som selvstændigt selskab under navnet Scan Speak. De eksisterer endnu (dog som en lille underafdeling af noget STORT asiatisk noget som jeg ikke kan huske navnet på lige nu) i de samme lokaler som dengang og laver mange enheder identiske med det VIFA lavede.
Man bør sagtens kunne finde en erstatning for VIFA enheder ved at kontakte Scan Speak.

Men først når jeg har solgt alle dem jeg har liggende :lol:

Brugeravatar
jawin
Forum Donator
Forum Donator

Indlæg Skrevet: 4. maj 2017, 15:25

Erik Christoffersen skrev:Hej,

Hvis nu man gik og tænkte på at bygge sig en hjemmelavet sub, ville disse enheder så egne sig? Det er til et projektstudie på cirka 14 m2, så jeg behøver ikke virkelig kraft.

Jeg tænker at prøve med en forstærker til indbygning i kabinettet ala denne http://www.daytonaudio.com/index.php/lo ... ifier.html

Vh Erik

Det er jeg slet, slet ikke nørdet nok til at svare på. Det må der være andre herinde der kan - eller måske prøv en af Hi-Fi grupperne på Facebook.

God vind med projektet.
Jeg sælger dig gerne nogle enheder hvis det viser sig at du kan bruge dem :)

Brugeravatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Forum Donator
Sted: DK/SE

Indlæg Skrevet: 4. maj 2017, 17:40

Erik Christoffersen skrev:Hej,

Vh Erik

Det er en jævnt god enhed ,.. der gør sig bedst i lidt størrer kabinetter ,.. hvad enten det er ventileret eller u-ventileret

Dette er hvad google fortalte mig på få sekunder ,.. google on selv

Jawin har allerede postet de detaljerede Thiele/Small parameter, disse er svar på alt,..

Masser af sider på nettet og bøger forklarer om disse data, og hvordan de tolkes,..

Detaljeret PDF her:

https://www.parts-express.com/pedocs/sp ... -44330.pdf
Brugeravatar
jawin
Forum Donator
Forum Donator

Indlæg Skrevet: 4. maj 2017, 21:20

PDF'en er underskrevet BJ - Birger Jørgensen. Måske den mest kreative tekniker jeg nogensinde har mødt.
Han sad ofte til langt ud på aftenen (natten) og eksperimenterede med limtyper, membranmaterialer, magnetstørrelser, design af kurve osv.

Desværre døde han uventet i juni sidste år. Verden kunne godt have haft glæde af Birger nogle år endnu.

Tilbage til "Sælges"