E-MU Proteus 2000 (Uden ROM'er!)

Salg af udstyr.
Nyt svar
Medlemsavatar
Razmo
Forum Donator
Indlæg: 4595
Sted: Denmark

Re: Mackie 1604-VLZ4, P2000, RME-AIO (nye priser)

Indlæg af Razmo »

Så blev P2000 endelig solgt, og den skal helt til Ruskiland :)
[img]http://razmo.ziphoid.com/ANKH.gif[/img]
R.I.P. Mindeprofil

Medlemsavatar
Nicolai
Forum Donator
Indlæg: 2679
Sted: Vejle

Indlæg af Nicolai »

Razmo skrev:Så blev P2000 endelig solgt, og den skal helt til Ruskiland :)
Har du fået pengene på forhånd?? :shock:
[size=85]Jupiter: 8, 6, 4, MKS-80, 8000
Juno: 60, 106, MKS-50
JX: 10, 8p, 3p, MKS-30
JD: 800, 990 Vintage
D: 50, 550
JV: 2080, 1080, 880, 80
SH: 1, 1000, 2000
V-synth, FantomG7
(OB-8, Moog Voyager, Prophet-600, Trident2, PolySix, MS-20m, NordLead2, Virus osv osv)[/size]

Medlemsavatar
Razmo
Forum Donator
Indlæg: 4595
Sted: Denmark

Indlæg af Razmo »

Nicolai skrev:
Razmo skrev:Så blev P2000 endelig solgt, og den skal helt til Ruskiland :)
Har du fået pengene på forhånd?? :shock:
Tro mig... jeg skældede ham hæder og ære fra i starten fordi jeg troede han var scammer... men langsomt kunne jeg se at han vidste hvad han talte om, han lavede desværre bare alle de klassiske fejl i starten som normalt følger et scam... totalt gebrokken oversætning til dansk, tilbød 200,- over prisen da jeg gik amok på ham, ville have jeg skrev til hans email som også er typisk... jeg skrev til ham fra en anden email, og nu er der styr på det hele... han fik SWIFT og EBAN, og jeg sender når pengene er ankommet... for at gøre det lidt mere speget ville han have mig til at sende maskinen til en søster i Østrig der ville komme hjem i juli... igen noget der fik mig til lige at være varsom, men jeg kan ikke se at jeg har noget i klemme... han kan sætte pengene ind og jeg sender varen, og så er der ikke mere i det.... og for at toppe den af, så hedder han Igor, og søstern Olga... det er så russisk spion agtigt det kan blive :lol:
Senest rettet af Razmo man 5. jun 2017 19:04, rettet i alt 1 gang.
[img]http://razmo.ziphoid.com/ANKH.gif[/img]
R.I.P. Mindeprofil

Medlemsavatar
Nicolai
Forum Donator
Indlæg: 2679
Sted: Vejle

Indlæg af Nicolai »

Haaaa haaaaaaaaa, det er da for fedt..... :)
[size=85]Jupiter: 8, 6, 4, MKS-80, 8000
Juno: 60, 106, MKS-50
JX: 10, 8p, 3p, MKS-30
JD: 800, 990 Vintage
D: 50, 550
JV: 2080, 1080, 880, 80
SH: 1, 1000, 2000
V-synth, FantomG7
(OB-8, Moog Voyager, Prophet-600, Trident2, PolySix, MS-20m, NordLead2, Virus osv osv)[/size]

Medlemsavatar
Razmo
Forum Donator
Indlæg: 4595
Sted: Denmark

Indlæg af Razmo »

Ja når han har overført pengene :D
[img]http://razmo.ziphoid.com/ANKH.gif[/img]
R.I.P. Mindeprofil

Medlemsavatar
Nicolai
Forum Donator
Indlæg: 2679
Sted: Vejle

Indlæg af Nicolai »

Razmo skrev:Ja når han har overført pengene :D

Igor og Olga?? Jeg tror at jeg i mit stille sind sidder herovre i det mørke Jylland og betragter din Proteus som værende stadig (bare en smule) til salg :)
[size=85]Jupiter: 8, 6, 4, MKS-80, 8000
Juno: 60, 106, MKS-50
JX: 10, 8p, 3p, MKS-30
JD: 800, 990 Vintage
D: 50, 550
JV: 2080, 1080, 880, 80
SH: 1, 1000, 2000
V-synth, FantomG7
(OB-8, Moog Voyager, Prophet-600, Trident2, PolySix, MS-20m, NordLead2, Virus osv osv)[/size]

Medlemsavatar
Razmo
Forum Donator
Indlæg: 4595
Sted: Denmark

Indlæg af Razmo »

Nicolai skrev:
Razmo skrev:Ja når han har overført pengene :D

Igor og Olga?? Jeg tror at jeg i mit stille sind sidder herovre i det mørke Jylland og betragter din Proteus som værende stadig (bare en smule) til salg :)
Han virker faktisk reel nok... men vi får at se :D
[img]http://razmo.ziphoid.com/ANKH.gif[/img]
R.I.P. Mindeprofil

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8692
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Jeg sprang over en 32 MB flash ram til 2600 kr i forrige uge, samme sted fra, fandt herudover personen suspekt grundet hans øvrige emner der var til salg

Samt typen af kommentarer på det der var solgt allerede

Rigtig mange overvågede artiklen, men ingen købte

Pludselig var alt væk, og ikke til at finde igen på Ebay

Svindlen kommer jævnligt på et senere tidspunkt i forløbet end forventet

F.eks. i dette tilfælde at han hævder at have overført penge, kræver dem tilbage, og bliver ubehagelig / truende

Jeg ville sørge for han intet havde der ledte til min identitet, heller ikke via konto,..
/Dub

Medlemsavatar
Razmo
Forum Donator
Indlæg: 4595
Sted: Denmark

Indlæg af Razmo »

Jeg er også blevet mistænkelig igen... han skulle overføre pengene i dag, og skriver så pludseligt at han har prøvet at overføre i danske kroner den halve dag, men ikke kan.... han mener så, at det kan være hans søster Olga bliver nødt til at overføre til mig... og her kommer det så: "Kender du til WESTERN UNION?" ... og så en lang smøre om hvor nemt det hele bliver, hvis han får sin søster til at overføre via Western Union.

Nu er det bare sådan, at jeg godt ved at Western Union er berygtet for at blive brugt til scams, fordi pengene kan hæves via den check man får, men at de så kan "withdraw" den, og så står man der og skal betale banken tilbage...

Jeg skrev bare... No... You pay using swift and eban, and if you cannot transfer Danish currency, you can pay me in EURO or Dollars, just remember to pay for the exchange.

Svaret var kort... "ok... we wil take care of the problem tomorrow!" ...

Nu må vi se hvad han finder på, hvis han ikke har opgivet nu :D

Men han er dygtig... temmelig god til at lyde både vidende om instrumentet og spørgende... men når jeg ser tilbage kan jeg godt se, han slet ikke har vist nogen viden direkte... han sendte billede af sig selv i starten... senere sendte han billede af ROM'en han havde fundet på nettet hvor der stod noget andet på labelen, og spurgte hvorfor det billede jeg havde sent havde en anden label på... han sendte link til YouTube video med World Expedition, og spurgte om det var sådan noget man kunne lave med den... og så slog det mig... han skrev han havde ledt længe efter den maskine... hvis han har det, så ved han sgu' da hvad den kan ... så skal han da ikke lyde som en komplet noob :D

Et øjeblik blev jeg bange for at billeder eller link måske havde været med virus og han havde inficeret dem... men tjekkede begge billeder, og klikkede aldrig på linket...

Så pas på derude... IGOR P. hedder han på DBA... og jeg har faktisk set det navn derinde før.

Så ja Nicolai... den er nok snart til salgs igen :/
[img]http://razmo.ziphoid.com/ANKH.gif[/img]
R.I.P. Mindeprofil

Medlemsavatar
Razmo
Forum Donator
Indlæg: 4595
Sted: Denmark

Indlæg af Razmo »

DUBTEMPLE skrev:Jeg sprang over en 32 MB flash ram til 2600 kr i forrige uge, samme sted fra, fandt herudover personen suspekt grundet hans øvrige emner der var til salg

Samt typen af kommentarer på det der var solgt allerede

Rigtig mange overvågede artiklen, men ingen købte

Pludselig var alt væk, og ikke til at finde igen på Ebay

Svindlen kommer jævnligt på et senere tidspunkt i forløbet end forventet

F.eks. i dette tilfælde at han hævder at have overført penge, kræver dem tilbage, og bliver ubehagelig / truende

Jeg ville sørge for han intet havde der ledte til min identitet, heller ikke via konto,..
Jeg sørgede for at skrive til ham fra en anden email adresse... ud over det har han mit IBAN og SWIFT nummer... det er alt han har... hvad han vil bruge det til ved jeg ikke, men han kan da bare true, jeg er kold i røven... han skal have noget af en armslængde hvis han skal nå til DK :lol:
[img]http://razmo.ziphoid.com/ANKH.gif[/img]
R.I.P. Mindeprofil

Medlemsavatar
Razmo
Forum Donator
Indlæg: 4595
Sted: Denmark

Indlæg af Razmo »

Her er hans to sidste emails kædet sammen:

"Hi, Jess

Not the most successful day... It happens.

I could not transfer money. There was a problem.
Imagine... My Bank does not convert the Ruble into the Danish krone. (???)
I spent half a day trying to fix the problem, but...

It is very likely that the payment will be made by my sister from Austria.
Tomorrow the problem will be solved.
A little patience!

Tell me, please.. Do you know the international payment system WESTERN UNION?
There will not be such problems!

Igor.

I'd really like to hope that your silence doesn't mean you refuse to sell me the module (I would be very upset, Jess).
The problem can be solved in a simple way - to use the services of the WESTERN UNION Money Transfer payment system.
In this version, I will be able to pay you in dollars ($ 230 + transfer to Austria).
I need only one from you - the full name of the recipient (seller).

Jess, I keep waiting from you to answer my question about WESTERN UNION.
After all, we almost made a deal!"

Man kan fornemme hans utålmodighed i hans skrivemåde så det driver :D
[img]http://razmo.ziphoid.com/ANKH.gif[/img]
R.I.P. Mindeprofil

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8692
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Hej igen :-) pas godt på dig selv ! Armslængden ku være en landsmand eller medsammensvoren i DK. Ingen ved ved vel heller om han i det hele taget SELV befinder sig i Rusland, eller hvem han er, men han vil svært gerne ha din adresse, og han vil silkert også gerne have varen, det virker desværre bare som om du måske har at gøre med en person der vil hente den, uden at betale,... jeg kan ikke sige det 100 pct, det kan man aldrig, men det med at banken ikke kan overføre tror jeg ikke på, det introducere bare undskyldningen for at bede om din adresse, ja, han virker tydeligvis utålmodig og underlig,.. :-)
/Dub

Medlemsavatar
Razmo
Forum Donator
Indlæg: 4595
Sted: Denmark

Indlæg af Razmo »

DUBTEMPLE skrev:Hej igen :-) pas godt på dig selv ! Armslængden ku være en landsmand eller medsammensvoren i DK. Ingen ved ved vel heller om han i det hele taget SELV befinder sig i Rusland, eller hvem han er, men han vil svært gerne ha din adresse, og han vil silkert også gerne have varen, det virker desværre bare som om du måske har at gøre med en person der vil hente den, uden at betale,... jeg kan ikke sige det 100 pct, det kan man aldrig, men det med at banken ikke kan overføre tror jeg ikke på, det introducere bare undskyldningen for at bede om din adresse, ja, han virker tydeligvis utålmodig og underlig,.. :-)
Jeg venter og ser hvad han skriver i morgen. Hvis han skriver... Fortsætter han med sine søforklaringer afslår jeg bare handlen og blokerer ham... Kan ikke se hvad jeg ellers kan gøre... Men bange for ham er jeg ikke.
[img]http://razmo.ziphoid.com/ANKH.gif[/img]
R.I.P. Mindeprofil

Medlemsavatar
Razmo
Forum Donator
Indlæg: 4595
Sted: Denmark

Indlæg af Razmo »

P2000 stadig til salg... jeg stoler ikke på den gut, og har afbrudt salget og kontakten med "Igor" :)
[img]http://razmo.ziphoid.com/ANKH.gif[/img]
R.I.P. Mindeprofil

Default avatar
kas_lar
Medlem
Indlæg: 297
Sted: Holbæk

Indlæg af kas_lar »

Hej Razmo.
Det lyder som du har lagt en god plan og nu er det god idé at afbryde handlen.

Jeg har prøvet den næsten samme historie men her var det en polsk trommerslager på et cruizeskib der ville købe en Tube-tech channelstrip til hans storetrommekanal til skibets PA (overkill?).
Han kom faktisk på den aftalte dato med euros der svarede til danske kroner og alt var okay. Han købte flere ting af mig året efter, og jeg var ligeså mistænkelig som dig indtil han stod på mit dørtrin i kbh. Jeg har glemt hvad han hed men indsæt sæt en polsk trommerslagers navn :-)

Medlemsavatar
Razmo
Forum Donator
Indlæg: 4595
Sted: Denmark

Indlæg af Razmo »

Ny pris på Planet Earth (Turbo) ... :) det bliver ikke billigere nu... the end has been reached!
[img]http://razmo.ziphoid.com/ANKH.gif[/img]
R.I.P. Mindeprofil

Nyt svar