(SOLGT) - AKAI Spolebåndoptager

Salg af udstyr.
Nyt svar
Medlemsavatar
jawin
Forum Donator
Indlæg: 1036
Sted: Holstebro

(SOLGT) - AKAI Spolebåndoptager

Indlæg af jawin »

Hey

Den her er faldet ned i skødet på mig.
20170407_134207.jpg
20170407_134207.jpg (3.03 MiB) Vist 768 gange
Der er lys i alle lamper og reaktion når man trykker/drejer på kontakterne.
20170407_134238.jpg
20170407_134238.jpg (2.75 MiB) Vist 768 gange
Jeg har ingen anelse om hvad sådan en evt. er værd, så kom med et bud. Jeg vil hellere sælge den for 5kr end smide den ud :)
Senest rettet af jawin lør 22. apr 2017 11:53, rettet i alt 2 gange.
Two wrongs don't make a right - however, three lefts do.

:) Jakob

Default avatar
AntonAuton
Medlem
Indlæg: 139

Indlæg af AntonAuton »

5 kr er hermed budt :)

Spøg til side (eller dvs hvis du gerne vil sælge den til mig for en hullet femmer er jeg selvklart interesseret... det skal der ikke herske tvivl om).

Der er et helt community af mere kyndige reel-2-reel tape recorder-entusiaster der sikkert vil kunne komme med indspark til korrekt prissætning, ellers kommer jeg gerne forbi og tjekker den ud og giver et mere reelt bud på en pris :)

God weekend herfra

AA

Medlemsavatar
jawin
Forum Donator
Indlæg: 1036
Sted: Holstebro

Indlæg af jawin »

AntonAuton skrev:5 kr er hermed budt :)

Spøg til side (eller dvs hvis du gerne vil sælge den til mig for en hullet femmer er jeg selvklart interesseret... det skal der ikke herske tvivl om).

Der er et helt community af mere kyndige reel-2-reel tape recorder-entusiaster der sikkert vil kunne komme med indspark til korrekt prissætning, ellers kommer jeg gerne forbi og tjekker den ud og giver et mere reelt bud på en pris :)

God weekend herfra

AA
:thumbup:

Jeg har fået et bud på 150kr inkl. fragt over PM. Det er jeg lige ved at undersøge om kan betale sig - den er jo jævnt tung :)
Two wrongs don't make a right - however, three lefts do.

:) Jakob

Medlemsavatar
danstanley
Medlem
Indlæg: 911
Sted: Frederikshavn

Indlæg af danstanley »

jawin skrev:Hey

Den her er faldet ned i skødet på mig.
20170407_134207.jpg
Der er lys i alle lamper og reaktion når man trykker/drejer på kontakterne.
20170407_134238.jpg
Jeg har ingen anelse om hvad sådan en evt. er værd, så kom med et bud. Jeg vil hellere sælge den for 5kr end smide den ud :)
Det var tider, havde selv sådan en fætter og har stadigvæk nogle Ampex bånd med master msuik på.
Det er en tung fætter, tror min blev sendt med danske fragtmand:-)
https://24bit.dk - Cockos Reaper - Ableton Live 12 - Logic Pro X - macOS Sonoma 14.0 - Mac Mini M2 PRO

Default avatar
eazy
Medlem
Indlæg: 83

Indlæg af eazy »

Blev den solgt? :-)

Medlemsavatar
jawin
Forum Donator
Indlæg: 1036
Sted: Holstebro

Indlæg af jawin »

Næ.
Ham der bød 150kr inkl fragt har ikke været på siden. Han virkede ellers meget ivrig.

Har du et bud ?
Two wrongs don't make a right - however, three lefts do.

:) Jakob

Default avatar
eazy
Medlem
Indlæg: 83

Indlæg af eazy »

Hej, vil du sælge den for 100 kr. hvis jeg selv kommer og henter den? Jeg kan dog først komme efter påske hvis det er ok med dig?
Er der bånd eller andet med til den?

Medlemsavatar
jawin
Forum Donator
Indlæg: 1036
Sted: Holstebro

Indlæg af jawin »

100kr er fint. Den kan sagten vente til efter påske.
Jeg har desværre ikke andet end den tomme spole der sidder på.
Two wrongs don't make a right - however, three lefts do.

:) Jakob

Default avatar
eazy
Medlem
Indlæg: 83

Indlæg af eazy »

Jeg kontakter dig lige efter påske. Det er en aftale. Fortsat god påske.

Medlemsavatar
jawin
Forum Donator
Indlæg: 1036
Sted: Holstebro

Indlæg af jawin »

:thumbup:

Lige over - jeg reserverer den til dig.
Two wrongs don't make a right - however, three lefts do.

:) Jakob

Medlemsavatar
NilsOlav
Medlem
Indlæg: 157
Sted: Vanløse

Indlæg af NilsOlav »

Jeg klunsede for nogle år siden en spolebåndoptager af præcis denne model - tonehovederne skulle renses, men ellers fungerede den fint! AKAI er kram...
En lille finte man skal være opmærksom på: den kan køre i to hastigheder, og man kan skifte for/efter-betoning på knappen mærket 'EQUALIZER' - der er bare ikke nogen knap til at skifte hastigheden. Det, man skal vide, er, at capstanakselen, der trækker båndet frem, kan ændre størrelse. Lige over tonehovedbroen findes et 'stag' med en fingerskrue. Fingerskruen kan skrues af staget og afslører en bøsning. Når bøsningen og fingerskruen anbringes på tilsvarende måde på capstanakselen og skrues fast, kører båndet nu med den dobbelte hastighed - voilá! :-) En enkel og ganske genial løsning. Man undgår mellemhjul og ekstra motorer, hvilket gør båndoptageren billigere og let at vedligeholde.
We don't make mistakes - we do variations.

Medlemsavatar
the19thbear
Medlem
Indlæg: 3339
Sted: Roskilde

Indlæg af the19thbear »

Den har også sound on sound. Så bruger du dog båndets fulde båndbredde og kan derfor ikke vende det om og optage noget andet på den anden side. Har også den samme. Bare i sort. Den kører ikke ved stabil hastighed længere men har også stået stille de sidste 10 år.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Default avatar
eazy
Medlem
Indlæg: 83

Indlæg af eazy »

Det er en rigtig find maskine som jeg glæder mig til at få gang i. Tak til Jacob for handlen og tak NilsOlav og the 19thbear for tips.
Har I evt. nogle anbefalinger til hvilke bånd man skal købe?
På forhånd tak.

Nyt svar