Lundahl LL1521 og LL1517

Salg af udstyr.
Nyt svar
Medlemsavatar
marco  
Forum Donator
Indlæg: 950
Sted: Aalborg

Lundahl LL1521 og LL1517

Indlæg af marco »

Har en del af disse liggende.

LL1521 er en forgænger til 1540 og er en Line input trafo.

LL1517 er en Line output trafo.

For yderligere specs vil jeg anbefale Google. :)

LL1521 skal koste 200,- pr. Stk.
LL1517 skal koste 250,- pr. Stk.

Hvis du køber flere får du rabat. :-D

Liiiige en edit: de har siddet i udstyr og bliver loddet ud ved køb.. :-D

Mvh Marco
Senest rettet af marco tirs 7. feb 2017 14:26, rettet i alt 1 gang.

Medlemsavatar
Beier
Medlem
Indlæg: 268
Sted: Aalborg

Indlæg af Beier »

Når jeg søger efter specifikationer på LL1521, finder jeg kun pin-out på http://www.lundahl.se/faq-items/ll1521- ... -1-1-2-28/
End ikke dimensionen står der noget om, men opnåelig frekvensgang, forvrængning som funktion af signalstyrke eller anden elektrisk "performance" (fx kapacitet mellem viklingerne) kunne være rar at kende.

Jeg har søgt på Google efter "lundahl LL1521 spec OR specifications" (uden anførselstegn) samt "LL1521" alene (de 60 første resultater), uden at finde andet end salgsannoncer eller sniksnak ude data.
Jo, én salgsannonce med brugbare data: dimensions are approx. 38.5mm L x 21.5mm W x 16mm H.
The secondary is centre tapped. They can be used in reverse. They will take a 20V peak signal at 33Hz (w. primaries in series), and have a bandwidth (-3dB) of around 80kHz into a 20 kilohm load. [ref]

LL1540 har et rimeligt datablad på http://www.lundahl.se/wp-content/upload ... s/1540.pdf , men ingen steder ser jeg data for hvor forskellige de er udover vindingsforhold ("turns ratio"). Derudover under jeg mig over om Lundahl solgte LL1521 uden samme slags data for performance som de p.t. opgiver for LL1540, eller om de har valgt at være ligeglade med support til udgåede produkter der endnu ikke er forældede.

Medlemsavatar
RapIdo
Medlem
Indlæg: 391
Sted: Melomani studiet, Nørrebro

Indlæg af RapIdo »

Sparsom info fra deres hjemmeside. Nok fordi den er discontinued?

LL1521

The LL1521B is a high impedance line input transformer, very similar to the LL1540 but with a slight stepup. Turns ratio 1 + 1 : 2.28


Usage:
In+ pin 1 (left row, bottom pin when viewed from component side)
In- pin 3
connect pin 2 + pin 4
Out+ pin 5 (right row, bottom pin when viewed from component side)
Out- pin 8
Shields pin 6

Medlemsavatar
marco  
Forum Donator
Indlæg: 950
Sted: Aalborg

Indlæg af marco »

Beier skrev:Når jeg søger efter specifikationer på LL1521, finder jeg kun pin-out på http://www.lundahl.se/faq-items/ll1521- ... -1-1-2-28/
End ikke dimensionen står der noget om, men opnåelig frekvensgang, forvrængning som funktion af signalstyrke eller anden elektrisk "performance" (fx kapacitet mellem viklingerne) kunne være rar at kende.

Jeg har søgt på Google efter "lundahl LL1521 spec OR specifications" (uden anførselstegn) samt "LL1521" alene (de 60 første resultater), uden at finde andet end salgsannoncer eller sniksnak ude data.
Jo, én salgsannonce med brugbare data: dimensions are approx. 38.5mm L x 21.5mm W x 16mm H.
The secondary is centre tapped. They can be used in reverse. They will take a 20V peak signal at 33Hz (w. primaries in series), and have a bandwidth (-3dB) of around 80kHz into a 20 kilohm load. [ref]

LL1540 har et rimeligt datablad på http://www.lundahl.se/wp-content/upload ... s/1540.pdf , men ingen steder ser jeg data for hvor forskellige de er udover vindingsforhold ("turns ratio"). Derudover under jeg mig over om Lundahl solgte LL1521 uden samme slags data for performance som de p.t. opgiver for LL1540, eller om de har valgt at være ligeglade med support til udgåede produkter der endnu ikke er forældede.
Men de data er nok svære at finde så.. :-D - jeg har ikke mere liggende end det. Jeg har aldrig prøvet præcis denne model, men har andre Lundahl trafoer i mine DIY sager. Jeg har blandt andet 1540.

Versionen jeg har til salg er 1521D - ikke at det gør nogen forskel.

Medlemsavatar
Gyraf
Professor i DIY
Indlæg: 658
Sted: Aarhus (Lyd-) Havn

Indlæg af Gyraf »

..tror de manglende data er fordi de nævnte typer oprindelig er custom-lavede til et enkelt firma. Måske endda til eksterne specs?

Har du spurgt Per L.? Han er sædvanligvis meget åben omkring de ældre designs og deres historie...

Jakob E.

Medlemsavatar
marco  
Forum Donator
Indlæg: 950
Sted: Aalborg

Indlæg af marco »

Gyraf skrev:..tror de manglende data er fordi de nævnte typer oprindelig er custom-lavede til et enkelt firma. Måske endda til eksterne specs?

Har du spurgt Per L.? Han er sædvanligvis meget åben omkring de ældre designs og deres historie...

Jakob E.
Hey Gyraf

Jeg har skrevet til ham nu.. :)

Jeg har 20 stk af hver, som jeg har planket fra noget gammelt materiel - jeg håber at finde en køber, som siger "Jeg er ved at bygge noget, hvor jeg skal bruge så mange trafoer". :-D

Medlemsavatar
marco  
Forum Donator
Indlæg: 950
Sted: Aalborg

Indlæg af marco »

Op igen.. :)

Mvh Marco

Default avatar
Hofft
Medlem
Indlæg: 2
Sted: Oslo

Indlæg af Hofft »

Hei, Marco. "Jeg er ved at bygge noget, hvor jeg skal bruge 28 Line input trafoer". Men 20 er også OK...
Kan du sende meg et par bilder av kretskortene med LL1521?
Takk, Mvh Anders i Oslo

Medlemsavatar
marco  
Forum Donator
Indlæg: 950
Sted: Aalborg

Indlæg af marco »

Jeps.. Smid din mail i en pm!

Default avatar
Hofft
Medlem
Indlæg: 2
Sted: Oslo

Indlæg af Hofft »

Done!

Nyt svar