Behringer X32

Generel lydteknik og hardware, bl.a. mikrofoner, monitors, hardware synths og effekter.
Morten78
Groupie
Groupie

Behringer X32

Indlæg Skrevet: 26. sep 2019, 16:59

Hejsa,

Er der én herinde (gerne i Jydeland), som arbejder på en Behringer X32? Jeg overvejer den stadig til hjemmestudiet, men kunne rigtigt godt bruge at røre lidt og snakke på tomandshånd, med én der kender den :)

Mvh, M
Brugeravatar
Hald
Forum Donator
Forum Donator
Sted: Vind / Holstebro

Re: Behringer X32

Indlæg Skrevet: 27. sep 2019, 08:06

Jeg går også og sværmer lidt om ideen.

Skriv evt nogle af de spørgsmål eller tanker du har, så kan de måske blive besvaret herinde.

Jeg kender nogle stykker med en X32'er i Jylland, men den ene bruger det ikke i studiet men kun til mindre hurtige live-opsætninger, og den anden er ikke på lydmaskinen og er nok mere musiker end studiemand.
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 10 år med ørene i Lydmaskinen -
Brugeravatar
twice
Producer
Producer
Sted: Skive

Indlæg Skrevet: 27. sep 2019, 12:45

Hej

Jeg arbejder på en x32 hjemme i mit studie, samt har også en når vi spiller ude.
Dog bruger jeg mit UAD Apollo til vokal indspilning, men syntes at X32 er god til studie, med alle dens routing faciliteter.
Mange vil nok mene at dens preamp ikke er god, men til synth m.m. Kan jeg ikke høre forskel
[color=#0000FF][u]www.contexttrio.dk[/u][/color]

Mac - Logic X pro - Uad Apollo 8 - Roland Rd800 - Kurzweil PC3K8 - Nord A1 - Neuman - AKG - Shure - Genelec
Brugeravatar
KimSteff
Producer
Producer

Indlæg Skrevet: 28. sep 2019, 22:59

Hej. Jeg har ligesom twice brugt X32 flere gange i studiet. Det er nemt og man får virkelig meget for pengene..
malmros
Forum Donator
Forum Donator
Sted: Islands Brygge

Indlæg Skrevet: 9. okt 2019, 19:20

Hej Morten.

Jeg har brugt x32 både live og i studiet
Mit setup er:
en x32 rack,
en Mac mini til live recording og waves plugins,
en s16 digital Stagebox,
en x-touch controller (den store med transport),
en iPad til fjernstyring,
en airport Express til wifi imellem x32 rack, iPad og MacBook Pro samt AirPlay til streaming af baggrundsmusik etc fra iphone
Det er et meget alsidigt setup, og det fede er at det er relativt billigt at opgradere efterhånden som behovet ændre sig.

Mit næste indkøb går på en midas M32, der er kompatibel til studiet. Halvdelen af den skal bruges til outboard gear, den anden til mic inputs.
Brugeravatar
Jan Holm
Executive Producer
Executive Producer
Sted: Aalborg, Denmark

Indlæg Skrevet: 19. nov 2019, 11:11

Jeg har også udvidet mit setup (synths, outboard ect) og tiden er løbet lidt fra udelukkende at have et stort interface. Kigger også på Midas M32R Live. Denne variant ser ud til at være udkommet i maj 2019 ifgl thomann. Nogle der ved hvad forskellen er på denne og så "den gamle" M32R.

Mit behov er udelukkende studiebrug og den skal kunne sidde i 19" rack. Findes der andre oplagte muligheder i samme spec kategori?
Sphion https://sphion.com
Produktion af lyd & video
Brugeravatar
Hald
Forum Donator
Forum Donator
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg Skrevet: 19. nov 2019, 12:14

Priserne har vist lige fået et hak ned nu de lige har lanceret deres Wing mixer.
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 10 år med ørene i Lydmaskinen -
Brugeravatar
Søren Dyhr
Forum Superstar
Forum Superstar
Sted: Rødovre

Indlæg Skrevet: 19. nov 2019, 19:37

Jan Holm skrev:Jeg har også udvidet mit setup (synths, outboard ect) og tiden er løbet lidt fra udelukkende at have et stort interface. Kigger også på Midas M32R Live. Denne variant ser ud til at være udkommet i maj 2019 ifgl thomann. Nogle der ved hvad forskellen er på denne og så "den gamle" M32R.

Mit behov er udelukkende studiebrug og den skal kunne sidde i 19" rack. Findes der andre oplagte muligheder i samme spec kategori?

Ja der også:

https://www.thomann.de/dk/presonus_stud ... ii_32r.htm

Hvis det er fanden om at få 32 kanaler ind samtidigt, den findes også i en 16 kanals version, som jeg faktisk ligenu er ejer af ... men måske gerne ville udskifte til en 24 kanals, fordi AVB stageboxen i min 16 ch setup overtager de indbyggede i stedet for at udvidde kanal antallet. Ikke fordi jeg ikke kan lave de fleste af mine produktioner med en 16 ch mixer, men ja så har jeg faktisk også en anden 16 ch udover den bare uden AVB.

Så faktisk ville du kunne købe min 16R III for en sveden pris .... ??? NSB16 stageboxen og et 50meters cat-6 kunne også indgå?

--sd

Tilbage til "Andet Udstyr & Lydteknik"