PRS Guitars SE-modeller fabriks-rundtur i Surabaya, Indonesien

Generel lydteknik og hardware, bl.a. mikrofoner, monitors, hardware synths og effekter.
Brugeravatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Lydmaskinist
Sted: Hørsholm

PRS Guitars SE-modeller fabriks-rundtur i Surabaya, Indonesien

Indlæg Skrevet: 16. aug 2019, 20:26

Gravity Assist - Transmission0517 - Mit 2. Ambient nummer/soundscape, fra 2016:
https://youtu.be/ynDEMHINWhI
Brugeravatar
SustainerPlayer
Forum Superstar
Forum Superstar
Sted: På kanten

Re: PRS Guitars SE-modeller fabriks-rundtur i Surabaya, Indonesien

Indlæg Skrevet: 16. aug 2019, 20:47

Cool. PRS har virkelig en høj kvalitet på alle deres guitarer uanset prisniveau og oprindelsesland. Der er få andre mærker, der kan leve op til det.
Brugeravatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Lydmaskinist
Sted: Hørsholm

Indlæg Skrevet: 16. aug 2019, 20:51

SustainerPlayer skrev:Cool. PRS har virkelig en høj kvalitet på alle deres guitarer uanset prisniveau og oprindelsesland. Der er få andre mærker, der kan leve op til det.

Det er godt nok en blandet landhandel at læse kommentarerne, som med de fleste andre guitar-relaterede videoer. Nogle mener det er ren slavearbejde, andre roser deres kvalitet. Jeg kan se på Thomann at der findes både (meget) dyre og også ganske billige PRS guitarer, men det er svært at gennemskue hvilke der er SE modeller. Jeg synes jeg kan læse mig til, at det er de billigere af dem, eller hvordan?
Gravity Assist - Transmission0517 - Mit 2. Ambient nummer/soundscape, fra 2016:
https://youtu.be/ynDEMHINWhI
Brugeravatar
Smittefar
Forum Superstar
Forum Superstar
Sted: Søborg

Indlæg Skrevet: 16. aug 2019, 21:11

Hos PRS er alle guitarer undtagen SE bygget/samlet i USA

Sådan inden for en træsko længde er det vist

SE
S2 ~ Silver Sky
Core
Artist package
Wood Library
Private Stock

Sent from my ONEPLUS A5010 using Tapatalk
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump
Brugeravatar
SustainerPlayer
Forum Superstar
Forum Superstar
Sted: På kanten

Indlæg Skrevet: 16. aug 2019, 21:27

Christoffer I. N. skrev:Nogle mener det er ren slavearbejde, andre roser deres kvalitet.

Det udelukker ikke det andet. Det ene betyder heller ikke det andet.

Kvaliteten synes jeg ikke kan diskuteres.

Jeg er ikke i tvivl om, at den Asien-rundtur man har set guitarproducenter været rundt på de seneste 20 års tid også er pga. parametre såsom lønninger, arbejdstid, arbejdsmiljø mm. Der er sikkert også en masse andre grunde.

Om forholdene på PRS-fabrikken er "slavearbejde" har jeg ikke set noget konkret på. Men hvis der findes beviser - andet end udtalelser i kommentarspor, så er det da relevant at få med.

Christoffer I. N. skrev:Jeg kan se på Thomann at der findes både (meget) dyre og også ganske billige PRS guitarer, men det er svært at gennemskue hvilke der er SE modeller. Jeg synes jeg kan læse mig til, at det er de billigere af dem, eller hvordan?

De hedder alle noget med SE :) https://prsguitars.com/products/se/

Og ja - det er deres "billige" modeller.
Brugeravatar
bluefonia
Forum Donator
Forum Donator
Sted: Kerteminde, - sådan ca.

Indlæg Skrevet: 17. aug 2019, 22:17

Jeg har gennem årene fuldt en del guitarrelaterede foraer på nettet. Generelt synes jeg at have oplevet, at mange af de negative kommentarer vedr. guitarer fremstillet i østen oftes kommer fra folk USA, som er af den observans, at en rigtig guitar kun kan fremstilles i guds eget land og så måske et par få steder i Europa, Nødtvunget må de så også tilstå, at japanerne godt kan bygge kvalitet., men resten er noget andenrangs halløj. Ganske interessant eftersom flere US guitarfabrikanter ikke altid har styr på kvaliteten. (PRS hører man ikke dårligt om, men bl.a. Gibson har et noget flosset ry)
Jeg har haft guitarer bygget i Korea og Indonesien, - henholdsvis en Parker og en Squier Jazzmaster. Begge var rigtig fine instrumenter - Parkerén var ligefrem fremragende og Squierén var bedre end den Fender Jazzmaster 1965, jeg havde i mine unge dage. Har p.t. også en kinesiskbygget Eastman jazzguitar, som er et fremragende instrument.
Det er ganske givet, at arbejdsforholdene ikke er optimale i store dele af østen, men jeg er da heller ikke sikker på, at forholdene i guds eget land altid er på toppen.
iMac i7 3.4Ghz 32 Gb · MacBook Air · Apollo Twin · Adam A7X · Studio One 4.5/Logic Pro X · Vintage Design M73D MKll · RNC 1773

Tilbage til "Andet Udstyr & Lydteknik"