Iomega Zip 100mb disk LOCKED/skrivebeskyttet?

Generel lydteknik og hardware, bl.a. mikrofoner, monitors, hardware synths og effekter.
beatsbyrash
Kaffedreng
Kaffedreng
Sted: Frederiksberg C

Iomega Zip 100mb disk LOCKED/skrivebeskyttet?

Indlæg Skrevet: 12. maj 2019, 20:59

Hey guys
Er der nogen som har erfaringer med disse disks?
Jeg kan ikke ændre i dem eftersom de er skrivebeskyttet? Jeg har forsøgt at hente ældre iomega software men intet hjælper, jeg får simpelthen. Iomegas Zipdrive site er for længst lukket og slukket. Jeg har søgt youtube tyndt, men intet har dersværre givet pote.
Jeg bruger mine zipdisk til sampleren Akai MPC 2000xl, jeg har to forskellige zipdrev, et med usb (til min mac) og en til sampleren.
Håber nogen kan hjælpe.

Jeg krydser fingre :)
Brugeravatar
Joachip
Forum Superstar
Forum Superstar
Sted: Vesterbro

Re: Iomega Zip 100mb disk LOCKED/skrivebeskyttet?

Indlæg Skrevet: 12. maj 2019, 21:22

Wow, det spørgsmål havde jeg sikkert kunnet svare på med lethed for lidt over 20 år siden - for der brugte jeg dem flittigt.

På de gamle 3.5" floppy'er var der en lille plasticdims til at skrivebeskytte med. Det jeg prøver at huske nu, er om der var noget tilsvarende mekanisk på zip-disketter, eller om det måske er software.

Hvis det er software, kan det måske være et forsøg være at prøve med et andet OS. Hvis du f.eks. bruger linux/unix (og måske osx) kan det være den har mounted disken vha. en forældet implementation af NTFS som var i omløb rigtigt længe, og den er nemlig altid read-only. Man skal bruge "ntfs-3g" i stedet for. Hvis du er på Windows, ved jeg ikke hvorfor den kunne være skrivebeskyttet, ud over en eventuel hardware-ting.
Check mine gratis plugins ud: www.robotplanet.dk/audio_plugins
Brugeravatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Lydmaskinist
Sted: Hørsholm

Indlæg Skrevet: 12. maj 2019, 21:27

Joachip skrev:På de gamle 3.5" floppy'er var der en lille plasticdims til at skrivebeskytte med. Det jeg prøver at huske nu, er om der var noget tilsvarende mekanisk på zip-disketter, eller om det måske er software.

Af hvad jeg kan google mig til, så skal skrivebeskyttelsen fjernes i iomegas software.
Gravity Assist - First Contact - Mit første forsøg med programmet Paulstretch, fra April 2016:
https://youtu.be/d5gpvYRPglk
Brugeravatar
Nicolai
Forum Donator
Forum Donator
Sted: Vejle

Indlæg Skrevet: 12. maj 2019, 23:15

Sig til hvis du skal låne en disk eller to. Eller et drev... USB eller SCSI.
Jupiter: 8, 6, 4, MKS-80, 8000
Juno: 60, 106, MKS-50
JX: 10, 8p, 3p, MKS-30
JD: 800, 990 Vintage
D: 50, 550
JV: 2080, 1080, 880, 80
SH: 1, 1000, 2000
V-synth, FantomG7
(OB-8, Moog Voyager, Prophet-600, Trident2, PolySix, MS-20m, NordLead2, Virus osv osv)
Brugeravatar
SustainerPlayer
Forum Superstar
Forum Superstar
Sted: På kanten

Indlæg Skrevet: 12. maj 2019, 23:45

Iomegas software er vist kun til Windows?

Men det kan hentes her: https://download.cnet.com/IomegaWare-To ... 04980.html

Her er der en vejledning til at omgå kopibeskyttelsen. Det kræver en disk, du har adgang til:

https://securiteam.com/exploits/3O5Q1RFNFI/
beatsbyrash
Kaffedreng
Kaffedreng
Sted: Frederiksberg C

Indlæg Skrevet: 18. maj 2019, 16:23

Tak for hjælpen guys

Tilbage til "Andet Udstyr & Lydteknik"