Allergi fri microport tape

Generel lydteknik og hardware, bl.a. mikrofoner, monitors, hardware synths og effekter.
juliusdh
Groupie
Groupie
Sted: Frederiksberg

Allergi fri microport tape

Indlæg Skrevet: 19. mar 2019, 08:55

Hej folkens

Jeg skal lave en musical her i slutningen af måneden. Da det er en børne musical og forældre er en faktor, så skal jeg bruge allergi-fri microport tape. Ville sennheiser LAV-100 tape være allergifri, eller hvilken tape skal jeg have fat i?
Brugeravatar
Old Dub Dude
Forum Donator
Forum Donator
Sted: 2200

Re: Allergi fri microport tape

Indlæg Skrevet: 21. mar 2019, 01:55

:twisted: brug en hvilken som helst tape og Sig at den er allergifri - jeg lover dig at alle ungerne overlever :twisted:
Mer bass i hi-hatten
k snabel-a daffydub punktum com
Brugeravatar
Hald
Forum Donator
Forum Donator
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg Skrevet: 21. mar 2019, 08:15

Børnene overlever helt sikkert, men jeg ved ikke om jeg ville overleve deres forældre svine mig til fordi deres lille guldæg har fået et lille udslet fra limen da de aldrig har leget i træer eller haft asfalteksem fordi de ikke måtte cykle alene før de blev 18 år og kun skulle spise afvejede glutenfri veganske speltboller mens de fik gennemgået hvilke sportsaktiviteter deres forældre skulle kører dem til i dag.

Ontopic :) Men hvis der er nogle anbefalinger til lavelier-tape er jeg også nysgerrig.
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 10 år med ørene i Lydmaskinen -
Brugeravatar
Graceville
Forum Superstar
Forum Superstar
Sted: 2300

Indlæg Skrevet: 21. mar 2019, 08:55

Lad dem selv sætte det på, ellers laver forældrene en Michael Jackson på dig.
[b]Arbejdssøgende[/b] inden for musikundervisning i sammenspil, guitar og sangskrivning, samt inden for social mentoring og misbrugsvejledning
Brugeravatar
amolin
Executive Producer
Executive Producer
Sted: Hobro

Indlæg Skrevet: 21. mar 2019, 12:25

Jeg plejer at bruge 3M Micropore tape. Dog mest brugt det til inear på forskellige musikere og sangere, men har også brugt det en del til headsets.
Det kan fåes på apoteket, jeg har prøvet at hente det kl midt om natten da en sanger klagede hårdt nok over hendes inears ikke sad fast ;)

https://www.med24.dk/medicin-og-medicare/plastre/englehud/micropore-3m-2-5cm-x10m-hudfarvet
EmilEmil
Producer
Producer
Sted: 2200

Indlæg Skrevet: 21. mar 2019, 12:33

som amolin også skriver, så virker det som om 3M micropore tapen er mest skånsom overfor huden...
De skuespillere der har sart hud insisterer altid på kun at få micropore på :)

Det er dog ikke den der sidder allerbedst, men så længe de ikke løber rundt og blir helt gennemblødte af sved, så vil jeg tro at den ville være fin til dit brug.
juliusdh
Groupie
Groupie
Sted: Frederiksberg

Indlæg Skrevet: 26. mar 2019, 08:44

Tusind tak for svar! Jeg går efter noget micropore.
Brugeravatar
Søren Steinmetz
Bag pulten
Bag pulten
Sted: Gislinge området

Indlæg Skrevet: 31. mar 2019, 22:53

Blanding:

Teka-Derm
Leuko plast
Sennheiser Lav-100

Benytter dem alle tre til musicals, Leuko primært bag øret og til at holde kablet i nakken.

Har skuespillere som har lidt issues med flere dage ad gangen med Teka-Derm eller Lav-100, men ved at veksle mellem de to var der ingen problemer.
(og så hjælper en god fed Aluo-Vera creme hver dag efter aftagning også på de steder der tapes)

Tilbage til "Andet Udstyr & Lydteknik"