Faderport 8/16 ,.. hvorfor ingen fast pan-dial pr ch ?

Generel lydteknik og hardware, bl.a. mikrofoner, monitors, hardware synths og effekter.
Brugeravatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Forum Donator
Sted: DK/SE

Faderport 8/16 ,.. hvorfor ingen fast pan-dial pr ch ?

Indlæg Skrevet: 4. feb 2019, 15:32

Grænsen for features pr ch går selvf et sted

Men er jeg den eneste der finder manglen på en fast pan-rotary-encoder PR KANAL for tumpet og utilgivelig ?

Minimum to tryk, og så kun EN dial til det hele, man kan således ikke umiddelbart space et stereo signal gradvist ud med hver hånd på to dials samtidig, samt lignende basis trivia med hands-on to steder

(istedet for at lave 4-6 assignbare dials samt pans pr ch)

Controlleren er jo sådan set ellers stor, dyr, og klodset nok

øv

[rant over]
/Dub
Brugeravatar
SustainerPlayer
Forum Superstar
Forum Superstar
Sted: På kanten

Re: Faderport 8/16 ,.. hvorfor ingen fast pan-dial pr ch ?

Indlæg Skrevet: 6. feb 2019, 10:26

Det er lidt sjovt. Jeg har i mange år været forelsket i tanken om et "interface" i stedet for tastatur og mus. Så jeg har været igennem diverse controllere og mixere.

Jeg har også haft en original faderport. Men fandt ud af, at det eneste jeg faktisk brugte den til var at stille pan.
Alt andet brugte jeg alligevel tastaturet til - genvejene ligger jo på rygraden efter mange år - og alt kan jo sættes op, som man vil have det i Studio One.

Fik lige en ide nu - den må jeg lige prøve af senere.
Brugeravatar
Fabian
Forum Donator
Forum Donator
Sted: Redhotplanet.dk

Indlæg Skrevet: 6. feb 2019, 10:47

DUBTEMPLE skrev:Grænsen for features pr ch går selvf et sted

Men er jeg den eneste der finder manglen på en fast pan-rotary-encoder PR KANAL for tumpet og utilgivelig ?

Minimum to tryk, og så kun EN dial til det hele, man kan således ikke umiddelbart space et stereo signal gradvist ud med hver hånd på to dials samtidig, samt lignende basis trivia med hands-on to steder

øv

[rant over]

Kan godt se hvad du mener med kun een pan drejeknap, det handler vel om at den skal være kompakt og netop ikke klodset, he-he!
Men hvis man er pan-freak, kan man jo trykke på global Pan, og så har man pan-control på alle tilgængelige fadere/channels i fokus.
"Here’s to the crazy ones. The misfits. The rebels. The ones who see things different"
Brugeravatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Forum Donator
Sted: DK/SE

Indlæg Skrevet: 7. feb 2019, 08:54

Fabian skrev:
DUBTEMPLE skrev:Grænsen for features pr ch går selvf et sted

øv

[rant over]

Kan godt se hvad du mener med kun een pan drejeknap, det handler vel om at den skal være kompakt og netop ikke klodset, he-he!
Men hvis man er pan-freak, kan man jo trykke på global Pan, og så har man pan-control på alle tilgængelige fadere/channels i fokus.

Ja, bare ærgeligt, ville ellers have forkælet mig selv med en nem løsning til S1, istedet for multi BCR/BCF halløj
/Dub

Tilbage til "Andet Udstyr & Lydteknik"