scarlett 6i6 lydkort optager max ved -6dbFS

Generel lydteknik og hardware, bl.a. mikrofoner, monitors, hardware synths og effekter.
Nyt svar
Medlemsavatar
djgamerdude
Forum Donator
Indlæg: 63
Sted: Sebbersund

scarlett 6i6 lydkort optager max ved -6dbFS

Indlæg af djgamerdude »

Hej allesammen.

Jeg har lige købt en focusrite scarlett 6i6 (2. generation). Og når jeg optager på line in 3 & 4 fra min dj pult når signalet i min DAW (live 10) ikke over -6 dbFS. Og det er ved fuld gain på masteren i min mixer i pulten. Hvordan kan det være? Det virker lidt underligt.
"Disco! Disco!" - The Zohan

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Kan der være noget med balanceret og ubalanceret? Line indgangene kunne godt være balancerede, mens din pult (med garanti?!) er ubalanceret.

Medlemsavatar
djgamerdude
Forum Donator
Indlæg: 63
Sted: Sebbersund

Indlæg af djgamerdude »

Det står det her i specs'ene til min mixer (en Pioneer DJM-350)

Standard output level / Load impedance / Output impedance
MASTER OUT........................................................ +2 dBu/10 kW/2.5 W
Rated output level / Load impedance
MASTER OUT................................................................ +18 dBu/10 kW

Jeg gik ud fra, at det var pro grade outputs, eftersom det er en pro DJ pult. ??
"Disco! Disco!" - The Zohan

Medlemsavatar
djgamerdude
Forum Donator
Indlæg: 63
Sted: Sebbersund

Indlæg af djgamerdude »

Og ja, det er unbalanced phone outs til balanced jack ins.
"Disco! Disco!" - The Zohan

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Brug ubalancerede kabler i begge ender.
Dvs. phono out til mono (TS) jack in.

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Eksempelvis sådan et her:
https://www.thomann.de/dk/cordial_cfu_15_pc.htm

Vil du ha' det kabel fra thomann i andre længder, så søg på cordial cfu pc

Medlemsavatar
djgamerdude
Forum Donator
Indlæg: 63
Sted: Sebbersund

Indlæg af djgamerdude »

Super. Tak for hjælpen. Det er også et kabel magen til jeg bruger. Men uanset kabel, så er der altså en forskel i signalstyrke?
"Disco! Disco!" - The Zohan

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Det kabel jeg linkede til er ubalanceret i begge ender. Der skal være 3 poler på et jack stik (TRS/Tip ring sleeve) for at det er balanceret. Polerne er adskilt af den sorte plastik-skive på stikket. Skiven kan være andre farver, dét er irrelevant for signal/type/blah.

Hvis du i forvejen bruger samme type kabel som jeg linkede til, ubalenceret i begge ender, så har jeg ikke nogen forklaring på dit tab af signalstyrke. Det skulle da lige være noget kalibrering i lydkort eller pult. Den slags kan måske ændres med en knap eller kontakt, eller i lydkortets software.

Medlemsavatar
Joachip
Forum Donator
Indlæg: 2639
Sted: Vesterbro

Indlæg af Joachip »

djgamerdude skrev:Og når jeg optager på line in 3 & 4 fra min dj pult når signalet i min DAW (live 10) ikke over -6 dbFS.
Er line in 1 & 2 anderledes?
Jeg laver også gratis plugins: www.robotplanet.dk/audio_plugins

Medlemsavatar
djgamerdude
Forum Donator
Indlæg: 63
Sted: Sebbersund

Indlæg af djgamerdude »

Hej Joachip. Jeg har en anden tråd, hvor vi diskuterer det samme: http://lydmaskinen.dk/viewtopic.php?f=2 ... 75#p701175

Og løsningen var simpelthen, at jeg havde blandet balanceret og ubalanceret sammen og ikke skelnet med hvad kabler jeg skal bruge hvor.
"Disco! Disco!" - The Zohan

Nyt svar