Korg Volca Modular

Generel lydteknik og hardware, bl.a. mikrofoner, monitors, hardware synths og effekter.
Nyt svar
Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Korg Volca Modular

Indlæg af Christoffer I. N. »

Opdateret med flere videoer.
https://www.korg.com/us/products/dj/volca_modular/

[soundcloudset][/soundcloudset]























Medlemsavatar
Razmo
Forum Donator
Indlæg: 4595
Sted: Denmark

Indlæg af Razmo »

Synes det er lidt sjovt at analysere sådan en reklame... alle andre Volca reklamer, der har maskinerne ligget ned, som det reelt vel er meningen at de skal...så kommer den her "Modular Volca", og hele vejen igennem skal den stå på højkant... ligesom man ser så mange modulare systemer gøre... jeg vælger at tro at det er helt bevidst valgt :D
[img]http://razmo.ziphoid.com/ANKH.gif[/img]
R.I.P. Mindeprofil

Default avatar
JeEA
Medlem
Indlæg: 508

Indlæg af JeEA »

Den siger mig absolut intet :-(
Men minilogue XD er sgu cool

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Fandt lidt flere videoer. Har stadig kun gloet den første Korg video.

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Eneste feature jeg gerne så tilføjet var en extern/audio in, derudover lyder dens features spændende og ret dyb.
En af de få Volcas der kræver 2 sides manual for at forklare basics..

Medlemsavatar
adgangfolmer
Medlem
Indlæg: 1155
Sted: Aalborg

Indlæg af adgangfolmer »

Synes også den ser sindsygt spændende ud. Det ligner umiddelbart en ret heftigt pakke - analog modular alá 0-Coast plus sequencer for under 2 kilo. den er svær at slå!
Audio in kunne have være sjovt, ligesom CV out også ville være fedt - mon CV in også virker den anden vej?
Stille og uroligt

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

adgangfolmer skrev:Audio in kunne have være sjovt, ligesom CV out også ville være fedt - mon CV in også virker den anden vej?
Uden at være 100% sikker vil jeg sige nej. Læs manualen for yderligere begrundelse.
CV in giver mulighed for 2 signaler ind via et stereo jack. det ene konverter 1V/Oct "pitch signal" som vi kender det fra almindelig modular til Volca Modulars interne reference, den anden konverterer et mere almindeligt CV signal til Volca Modulars interne standard.
Normale modulars bruger jo også +/- 12V forsyning og peak to peak på signaler er vist +/-10V, Volca'erne er alle 9V DC forsynet.

Det er umiddelbart kun Split sektionen der fungerer begge veje, grundet passivt design.

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

adgangfolmer skrev:analog modular alá 0-Coast plus sequencer for under 2 kilo.
~1600 kr umiddelbart, hos Gear 4 Music:
https://www.gear4music.dk/da/Indspilnin ... dular/2TH1

Medlemsavatar
adgangfolmer
Medlem
Indlæg: 1155
Sted: Aalborg

Indlæg af adgangfolmer »

Hmmm... nej det kan man nok ikke så (altså køre CV ud til andre modular-ting). Men på trods af, så synes jeg stadig der er smæk for skillingen. Er i hvert fald kraftigt på vej til at forudbestille en, selvom der egentlig ikke helt er plads i setuppet ;)
Stille og uroligt

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Er der ikke altid plads til en lille Volca? :-D

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Audio In er muligt.
Se denne video:



Der er en del andre Volca Modular videoer i deres "Patch of the week" serie. Her er playlisten:

Nyt svar