Strymon Volante

Generel lydteknik og hardware, bl.a. mikrofoner, monitors, hardware synths og effekter.
Nyt svar
Medlemsavatar
Graceville
Medlem
Indlæg: 2762
Sted: 2300

Re: Strymon Volante

Indlæg af Graceville »

Det går slag i slag. Så er der endelig faktureret & trukket på kontoen. Sååå kan der ikke gå så længe.
Medlemsprofil midlertidig deaktiveret af eget valg

Medlemsavatar
Graceville
Medlem
Indlæg: 2762
Sted: 2300

Indlæg af Graceville »

Så er den landet & det er sku fedt.

I videoerne viser de nogle lidt outrære ting den kan, men når den skal integreres i band, skal det nødvendigvis være mere subtilt.

Super fedt med slap back på rytmeguitaren, så den bliver mere tyk & varm til de mere singersongwriter ting.

Fedt at man kan graduere de forskellige gentagelser & også lave ping pong (det sidste har jeg ikke leget med endnu).

& et super inspirerende singersongwriter instrument, har allerede et par ideer.

Jeg skal strenge mig an for ikke at bruge den for overdrevet, især når der skal spilles i band. Dér vil den stå sin prøve & det vil tage lidt tid at få den implementeret.
Medlemsprofil midlertidig deaktiveret af eget valg

Medlemsavatar
Graceville
Medlem
Indlæg: 2762
Sted: 2300

Indlæg af Graceville »

Nogen der kan give et hint til, hvordan man sætter den op, så den syncer med tempoet i en DAW. Har indstillet den, men er der noget man skal gøre i DAW'en? I dette tilfælde i Logix X.

EDIT: ok, fandt ud af det: file -> project settings -> syncronisation -> midi -> √ Destination 1 -> Volante.
Medlemsprofil midlertidig deaktiveret af eget valg

Medlemsavatar
Morten B
Forum Donator
Indlæg: 6613
Sted: Søvind

Indlæg af Morten B »

Graceville skrev:Så er den landet & det er sku fedt.

I videoerne viser de nogle lidt outrære ting den kan, men når den skal integreres i band, skal det nødvendigvis være mere subtilt.

Super fedt med slap back på rytmeguitaren, så den bliver mere tyk & varm til de mere singersongwriter ting.

Fedt at man kan graduere de forskellige gentagelser & også lave ping pong (det sidste har jeg ikke leget med endnu).

& et super inspirerende singersongwriter instrument, har allerede et par ideer.

Jeg skal strenge mig an for ikke at bruge den for overdrevet, især når der skal spilles i band. Dér vil den stå sin prøve & det vil tage lidt tid at få den implementeret.
Tillykke med den. Min egen erfaring siger mig at jeg har en tendens til at overdrive når gearet er nyt, det finder naturligt sit spot efter lidt tid :)

Medlemsavatar
Graceville
Medlem
Indlæg: 2762
Sted: 2300

Indlæg af Graceville »

Tak!

Nu har jeg lige fundet ud af det der med CC# styring fra computeren. Det stikker helt af. Før jeg erhverver mig en expression pedal til live, skal jeg lige se, hvad de forskellige parametre kan. Ikke noget jeg har leget med før. Det er fedt.
Medlemsprofil midlertidig deaktiveret af eget valg

Medlemsavatar
Graceville
Medlem
Indlæg: 2762
Sted: 2300

Indlæg af Graceville »



Der begynder at dukke bruger-videoer op. Denne er fra marts men er ikke stødt på den før. Den kommer meget godt rundt i interessante settings. Fed udnyttelse af drum & wear + mechanichs. Oktaveringen (anden pedal) lyder osse stjerne godt.
Medlemsprofil midlertidig deaktiveret af eget valg

Medlemsavatar
Graceville
Medlem
Indlæg: 2762
Sted: 2300

Indlæg af Graceville »

Er igang med at arrangere en Mainstage 3 opsætning & det er lykkedes mig at styre Volanten fra min computer, så jeg kan lave både en sætliste, nogle indstillinger i Mainstage & lave (op til 300) presets på Volanten som bare popper frem, når jeg bladrer nedad i sætlisten & formled (intro - vers - omkvæd osv.) Det er åndsvagt fedt. Jeg drømmer allerede om en loop controller, så der er flere muligheder for at kombinere pedaler på alle mulige måder, men det her er jo åndsvagt fedt. Tror ikke jeg skal have nogen pedal fremover, som ikke har mulighed for midi-styring.
Medlemsprofil midlertidig deaktiveret af eget valg

Nyt svar