Rahbek guitar demo

Generel lydteknik og hardware, bl.a. mikrofoner, monitors, hardware synths og effekter.
Nyt svar
Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Rahbek guitar demo

Indlæg af Smittefar »

Der er nogen stykker rundt omkring der gerne ville gøre lidt mere om denne. Nu får I den også.



Sent from my ONEPLUS A5010 using Tapatalk
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
Kimex
Forum Donator
Indlæg: 1535
Sted: Aarhus

Indlæg af Kimex »

Lækker guitar. Glæder mig at du er blevet glad for den. Og den har den kraft i pickupperne og det swag, som jeg kan lide ved Stratocaster. Selvom jeg er lidt i tvivl om den er klonet med en Telecaster. Men sindsygt lækker guitar. Jeg har selv en del strat modeller . En har jeg foræret væk og to har jeg fået sat nye pickupper i. og det har gjort en verden til forskel. derfor er det også interressandt at du fortæller hvilke pickupper der er i guitaren. Jeg har selv nogle JBE i min Fender Mex og i en Cruser By Crafter har jeg et sæt Fishman Fluence Aktive Pickupper.
PS. Jeg bruger dog lidt mindre rumklang. Smag og behag.

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Tak, ja det er lidt forskelligt hvor meget rumklang det skal have at leve af. Ingen tvivl om at pickupper betyder meget. Den her guitar er dog også min kraftigst ressonnerende elguitar. Det betyder helt sikkert meget for lyden. Den bliver jo aldrig en rigtig Tele lyd, men jeg synes, 'tele-indstillingen' giver en ekstra brugbar lyd.

Sent from my ONEPLUS A5010 using Tapatalk
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
donnievandango
Medlem
Indlæg: 497
Sted: Fyn

Indlæg af donnievandango »

Virkelig fed demo, du er både god til at forklare og spille;) Og virkelig fedt at du giver en svingom i dit setup af gear- thumbs up;)

Jeg kunne altså heller ikke lade være med at trække på smilebåndet da jeg så din første kommentar var af PhillipaQ, det er virkelig sødt. Hun skal nok blive til noget :-D

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Tak skal du have.

FilippaQ er ret cool. Hendes YouTube kanal er allerede ret stor. Jeg tror hun taler noget godt med sin målgruppe, og hun laver gode videoer.

Sent from my ONEPLUS A5010 using Tapatalk
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Nice. Fedt at det endte med en guitar, du er blevet glad for. Sådan et custom job er lidt af en satsning.

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Ja, det må man sige. Der er også mange detaljer der er ændret undervejs. Den eneste anke jeg har tilbage er, at den er en anelse tung, og at jeg ikke rigtig synes at TAs boost system lyder specielt godt i den her guitar. Det kan godt være, det giver en anelse mere output, men det gør også guitaren meget mørkere.

Sent from my ONEPLUS A5010 using Tapatalk
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Ret beset er mængden af output på en guitar tæt på ligegyldig - og i mange tilfælde lyder lav-output pickupper bedre. Så prøv evt. at lodde uden om det "system" (kender det ikke) og hør om det ikke er nok.

Det med vægten - det er bare fitness :-P

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Det er desværre også integreret i split-systemet, så det kan man ikke. Men jeg kan jo bare lade være med at slå det til. Som de siger, så svarer det lidt til at hælde flere vindinger på pickuppen. Det kan jo være fint nok, hvis man (guderne må vide hvorfor) gerne vil lyde lidt ligesom SRV.
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Nyt svar