Hjælp - skal have nyt lydkort

Generel lydteknik og hardware, bl.a. mikrofoner, monitors, hardware synths og effekter.
Nyt svar
Default avatar
Matingposition
Medlem
Indlæg: 2
Sted: Odense

Hjælp - skal have nyt lydkort

Indlæg af Matingposition »

Hej

Jeg er kommet i den situation, at min 11 år gamle mac døde og jeg skulle have en ny. Så langt så godt. Men en ny iMac betød også ny software (Logic X). Mit gamle firewire 400 lydkort (duet fra Apogee) kan altså ikke med den nye Mac - menge omformerstik er købt, men desværre. Drivere opdateres ikke og har ikke været det længe.

Til sagen: Sådan en seriøs studieamatør som jeg - hvad skal jeg investere i? Ny omgang duet eller et andet kort med flere indgange? Jeg vil jo gerne lave en fin lyd, så jeg tænker at de billige kort ikke duer? Jeg laver små produktioner med mit eget band - 3 mand powertrio.

Hvad er godt, hvad skal man holde sig fra. Kan Behringer bruges?

vh

Matingposition

Medlemsavatar
keen
Medlem
Indlæg: 1577
Sted: Aarhus, næsten.

Indlæg af keen »

Jeg bruger ellers en iMac med Apples Thunderbolt til FW800 dongle og så et FW800 til FW400 kabel til mit Apogee duet FireWire.

Det fungerer fint i mac OS High Sierra, på trods af at det ikke er officielt supporteret. Jeg har ikke lige fået opdateret til Mojave endnu.
Microsoft Certified og Apple fanboy!

Medlemsavatar
Holger  
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Hvad med Focusrite Scarlett? De har fin kvali med flere indgange.

Fortæl lidt mere om hvordan du indspiller, fx om antal simultane inputs og preamps.

Skal du op i noget endnu mere kvali, så kig på Lynx eller RME.

Default avatar
Matingposition
Medlem
Indlæg: 2
Sted: Odense

Indlæg af Matingposition »

Jeg indspiller kun et spor ad gangen, men påtænker en løsning, hvor jeg kan indspille for en powertrio. Har været i byen og købe et focusrite med 2 ind og 2 ud. Flere spor er hen ad vejen.

Nyt svar