Roland system 1 eller jd-xi ?

Generel lydteknik og hardware, bl.a. mikrofoner, monitors, hardware synths og effekter.
Nyt svar
Default avatar
JeEA
Medlem
Indlæg: 508

Roland system 1 eller jd-xi ?

Indlæg af JeEA »

Godmorgen og god jul til alle :-)
Jeg går og overvejer en synth og har luret på JX-8P, men
jeg tænker også på noget mere moderne.
Jx’eren er jo gammel og jeg har en dejlig Alpha Juno og begrænset plads.

Så kiggede jeg på system 1 og jd-xi.

Såvidt jeg ved er system 1 vel oudatet, men den er sgu ellers fed med mulighed for forskellige synths.

Jd-xi ser fristende ud plus analog linie, men med menu diving til envelopes. Altså knap så meget hands on, men fed er den.

Hvad synes i herinde på lydmaskinen, hvis i skulle vælge?

Godt nytår
Hilsen Jens

Medlemsavatar
Razmo
Forum Donator
Indlæg: 4595
Sted: Denmark

Indlæg af Razmo »

Skulle jeg vælge, tog jeg JD-Xi... System 1 er vidst kun monofonisk... den anden har også en monosynth, men er analog, og den digitale side er lavet med SuperNatural samples med polyfoni... så den er langt mere alsidig efter min mening... men det er vel smag og behag.
[img]http://razmo.ziphoid.com/ANKH.gif[/img]
R.I.P. Mindeprofil

Medlemsavatar
mik_c
Medlem
Indlæg: 974
Sted: Vesterbro

Indlæg af mik_c »

System 1 keys skulle være dårlige Keys.. Men lyder jo fint.. Men Roland har efter min mening haft en elendig historie med at vedligeholde drivers og ting.. Så ville være varsom med noget fra Roland der skal snakke sammen med en computer..

Default avatar
JeEA
Medlem
Indlæg: 508

Indlæg af JeEA »

Ok. Tak for info. Jeg er nok også mest til JD-XI’eren med sequenser og både rigtig analog samt digital synth og tromme spor.
Tror også den er bedre end JX-8P for mit vedkommende og mere alsidig er den bestemt

Nyt svar