Rimelige Trådløse Headphones

Generel lydteknik og hardware, bl.a. mikrofoner, monitors, hardware synths og effekter.
Nyt svar
Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8693
Sted: DK/SE

Rimelige Trådløse Headphones

Indlæg af DUBTEMPLE »

Findes der sådan nogle, "hifi", der er til at betale, og som har bare en smule "monitor-potentiale", samt "spille-instrument-potentiale"

Behøver ikke være "kritisk gode", men bare for at slippe for ledningen under daglig brug, hvor jeg spiller lidt spor ind til nye arrangementer, osv


Umiddelbart tænker jeg i prisområdet circa 500-2000 kr

Må IKKE tilføre latenzy !!! (Som Bluetooth f.eks. kan gøre)

Skal kunne spille højt, rent, og dybt,..

Gerne lukket, og velisoleret, men ikke et krav,..

Helst store puder, med god plads til ørene

God, dyb, og veldefineret BAS incl sub, et ultimativt krav,.. (ikke noget med en fattique bas i stil med f.eks. HD540)
Senest rettet af DUBTEMPLE man 3. dec 2018 11:57, rettet i alt 1 gang.
/Dub

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Umiddelbart tænker jeg nej..

På den ene side kunne et sæt Bluetooth måske godt lyde godt, men selv de bedste jeg har hørt ville jeg ikke stole på i en mix situation (de har ofte for meget bas og lidt hypet diskant), man kan selvfølgelig lærer deres særheder ligesom med andre monitors, men der kommer latency, så med instrument vil jeg sige no-go!

Hvis du allerede har et par gode hovedtelefoner kan du måske overveje at bruge dem sammen med et trådløst In-ear system, altså hvor du køber en god sender og modtager, sætter dine hovedtelefoner til det, og så er du kørende. Det burde være uden forsinkelse og jeg vil også tro at lydkvaliteten i dag er rimelig fornuftig, dog tvivler jeg på at det er ligesom en kablet løsning.
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8693
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Hald skrev:Umiddelbart tænker jeg nej..

På den ene side kunne et sæt Bluetooth måske godt lyde godt, men selv de bedste jeg har hørt ville jeg ikke stole på i en mix situation (de har ofte for meget bas og lidt hypet diskant), man kan selvfølgelig lærer deres særheder ligesom med andre monitors, men der kommer latency, så med instrument vil jeg sige no-go!

Hvis du allerede har et par gode hovedtelefoner kan du måske overveje at bruge dem sammen med et trådløst In-ear system, altså hvor du køber en god sender og modtager, sætter dine hovedtelefoner til det, og så er du kørende. Det burde være uden forsinkelse og jeg vil også tro at lydkvaliteten i dag er rimelig fornuftig, dog tvivler jeg på at det er ligesom en kablet løsning.
Tak, for input, mine billige Bluetooth typer fra Lidl kunne selvfølgelig bruges, med BT-sender, men adder typisk latency, så ikke spille-venlige

Retter lige OP så der star "uden latenzy"

Kender ikke til de trådløse systemer du nævner, men har nu fundet ud af der faktisk finds nogle Analoge RS120 Sennheiser

https://cdon.dk/hjemme-elektronik/sennh ... -p15652947

https://hwt.dk/test/4168/sennheiser-rs1 ... st-headset
/Dub

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

https://www.thomann.de/dk/inear_overvaagning1.html

(findet det lidt morsomt at monitor er blevet oversat til overvågning på deres side)
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8693
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Hald skrev:https://www.thomann.de/dk/inear_overvaagning1.html

(findet det lidt morsomt at monitor er blevet oversat til overvågning på deres side)
Tusind tak for linket !

Har lige pløjet det igennem, disse systemer ligner grundlæggende hinanden, og er åbenbart ikke så langt oppe i den seriøse ende så man gider specificere audio-data på noget af det, men tog en af de mellemste systemer og fandt, ved at dykke videre til producentens egen side, at der dels er en del THD, samt frekvens område kun ned til 60 hz, osv,..

https://www.ld-systems.com/en/in-ear-mo ... -wireless/

Og så er der den der boks på størrelse med den pakke cigaretter, man skal have placeret, og at man stadig skal rende rundt med en ledning ned til denne, ville gerne være helt fri for alt det,..

Så. altså, tvivler på conceptet, men anyway, så blev det afsøgt, og det er fint,... VIDERE !!! :)


Lige nu er der vist kun de analoge Sennheiser, samt eventuelle arts-fæller til dennne ???

Og så kan der selvfølgelig bruges Bluetooth når der ikke direkte skal ind-spilles på instrumenter, men kun mixes, editeres,..m.m.

Gode "monitoragtige" BT-headphones er jeg stadig nysgerrig om ???
/Dub

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8693
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Lidt info fra Sennheiser hvis nogen skulle være interesserede:
HP.JPG
HP.JPG (263.03 KiB) Vist 283 gange
/Dub

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8693
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Endelig fik jeg sat lidt flere tal på, IKKE KUN BLUETOOTH GIVER PROBLEMER !!!

Kun de små RS120-typer køre ægte analogt,.. med en acceptable latency på 1 mS :)

De store og mere lækre bøffer bruger et digitalt system, med latency på 45 mS, selv om det ikke er Bluetooth :(
HP2.JPG
HP2.JPG (121.59 KiB) Vist 282 gange
/Dub

Nyt svar