Aston Microphones - Shield GN popfiltertest

Generel lydteknik og hardware, bl.a. mikrofoner, monitors, hardware synths og effekter.
Nyt svar
Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Aston Microphones - Shield GN popfiltertest

Indlæg af SustainerPlayer »

Gearslutz har lavet en slags test af popfilteret ...

Aston Microphones - Shield GN


(... grippy stuff ...)

Medlemsavatar
AvS
Medlem
Indlæg: 4372
Sted: Valby

Indlæg af AvS »

Lidt imponerende at få en anmeldelse af et pop-filter til at vare i 8min! :)

Jeg hører absolut ingen pop issues på hans optagelse uden popfilter, så testen virker ret meningsløs. Han står jo også næsten en halv meter fra mikrofonen. Ydermere ændrer det smarte popfilter godt nok meget på lyden, men måske det er ham som har klokket i det. Ikke den bedste test. :?

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Synes nu nok man kan høre forskel på med og uden filter.

Men ja - det undrer mig faktisk, at gearslutz lægger navn til "testen" ... men det er måske bare niveauet? Jeg kigger stort set kun derinde, når søgninger eller links fra andre sites bringer mig derind.

Medlemsavatar
Joachip
Forum Donator
Indlæg: 2641
Sted: Vesterbro

Indlæg af Joachip »

Han bruger godt nok meget tid på at ævle om alt muligt knald. Ikke underligt det tager så lang tid. Men ja, det går helt fint uden pop-filter, så hans test er meningsløs. Pudsigt, for det er da ikke svært at demonstrere den slags problemer hvis man vælger en mic der er mere følsom overfor det. Man kunne også have sagt noget om afstand mellem mic, pop-filter og menneske...

Men i det mindste får han da styr på den frygtelige rumklang når han først begynder at bruge den mic. Hvorfor lavede han ikke hele demoen i den mic? Det virker lidt useriøst i starten. Men Gearslutz har nu aldrig imponeret mig.
Jeg laver også gratis plugins: www.robotplanet.dk/audio_plugins

Nyt svar