Trådløs Hifi

Generel lydteknik og hardware, bl.a. mikrofoner, monitors, hardware synths og effekter.
Nyt svar
Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Trådløs Hifi

Indlæg af Hald »

PÅ FORHÅND SORRY!!!

Jeg er glad for Apples Airplay, og jeg er sikker på at Denon og Sonos også er gode til det de laver, MEN!!

Jeg har en gammel analog forstærker som jeg ønsker at gemme væk, og så kommer spørgsmålet om man nu kunne flytte sin LP-afspiller (med indbygget RIA forstærker) til en anden lokation i huset, og sende lyden trådløst med en audio transmitter og receiver.

Min første tanke er at så dør lydkvaliteten og dynamikken.

Og så må det selvfølgelig ikke rigtig koste noget.

Kom gerne med inputs så jeg kan få den begravet eller blive positivt overrasket.
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35560
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Denons virker ikke ordentligt. Heller ikke selvom alt er kablet.
Det var mit bidrag. Jeg kommer ikke selv til at bruge den form for "smart" trådløs teknologi indenfor de næste (mange) år.

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Denons virker perfekt her, trådløst med Apple-produkter.

Blev ret overrasket over at det bare dukker op og virker fra alle mine Apple-enheder overalt i huset, iPad Pro oppe i soveværelset, iPhone i køkkenet, iMac med iTunes i biblioteket.

Min erfaring er at det f*cker på dual band netværk hvis begge enheder ikke er på samme bånd, dvs. enten 2.4 eller 5G.

Det er præcis samme problem jeg ser med AirDrop, som jo både bruger wi-fi og Bluetooth på samme tid. Skal køre på samme SSID og samme bånd.

Medlemsavatar
Thomas M
Medlem
Indlæg: 398
Sted: Ruds Vedby

Indlæg af Thomas M »

Argon og Tibo skal du måske kigge lidt på ;-)

Har selv en Argon Stream 2 liggende - bliver ikke brugt mere, da jeg har "opgraderet" med en Marantz NR-1508 AV-reciever med indbygget stream
Hvis Gaffatape ikke kan lave det, har du ikke brugt nok.

Nyt svar