Hvorfor er SSL 4000 konsollen så populær?

Generel lydteknik og hardware, bl.a. mikrofoner, monitors, hardware synths og effekter.
Nyt svar
Default avatar
bredal187

Hvorfor er SSL 4000 konsollen så populær?

Indlæg af bredal187 »

Hvorfor er SSL 4000 konsollen så populær? Hvad er der specielt ved den og hvorfor bliver den emuleret så ofte?

Jeg spørger ikke fordi jeg er hater, men fordi jeg ikke kan høre hvad de professionelle hører... Jeg ved godt at mange af tidens største albums er mixet på den, men kunne man havde gjort samme stykke arbejde på en anden konsol eller er den bare verdensklasse?

Enlighten me, sensei

Medlemsavatar
Gyraf
Professor i DIY
Indlæg: 658
Sted: Aarhus (Lyd-) Havn

Indlæg af Gyraf »

mener du mixeren? Den blev rasende populær fordi den havde rigtig god automatisering (og total recall, hvis det er installeret)

Jakob E.

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8693
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Hehe, en fed mixer blandt mange andre, som så blev kult fordi den OGSÅ kunne automatiseres, med fuldt recall,... fuldt forståeligt,... dengang

Nu er "4000" så kult igen, selv om netop automatisering og recall er en selvølge på plugs :-)

Nogen gange så bider historien lidt i sin egen hale
/Dub

Medlemsavatar
Morten B
Forum Donator
Indlæg: 6613
Sted: Søvind

Indlæg af Morten B »

Dynamik behandling spiller vel også ind? Var 4000 serien ikke først med kompressor og gate på alle kanaler? Correct me if I'm wrong.

Bus kompressoren i 4000 serien er vidst heller ikke til at komme udenom, historisk set.

Nyt svar