Nogen der har erfarringer med The T Amp fra thomann.de og SubZeo fra gear4music

Generel lydteknik og hardware, bl.a. mikrofoner, monitors, hardware synths og effekter.
Nyt svar
Default avatar
gasolin
Medlem
Indlæg: 304

Nogen der har erfarringer med The T Amp fra thomann.de og SubZeo fra gear4music

Indlæg af gasolin »

Jeg vil som allerede nævnt i en anden tråd gerne have lidt mere watt og vil gerne høre om nogen har erfarringer med The T Amp fra thomann.de og SubZeo fra gear4music.

Om de larmer (både fra blæserene hvis der er en, om de skal skiftes, men også fra transformeren, om den larmer), hvordan holdbarheden er, nogen af dem har f.eks 2x175watt i 8ohm ved 1 khz men hvor meget er det i 8 ohm 20-20.000hz, altså om de har den ønskede over 2x 100 watt i 8ohm 20-20.000hz,150 watt er bedre og perfekt ville være ca 200 watt pr kanal i 8 ohm 20-20.000hz, alt over 200watt er bare bounus, desuden kan de fleste brokobles så der er en evt opgraderings mulighed, hvis der ønskes 150-200watt 100% rene watt eller mere (forvrængning kan nemt ødelægge en højtaler derfor er rene watt ønskeligt hvis man kan li at spille høj musik og det skal lyde helt rent).

Hvad med en behringer A800, skal jeg bare købe sådan en og acceptere den lange leveringstid?

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

æh, hvad skal du bruge dem til?
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Default avatar
gasolin
Medlem
Indlæg: 304

Indlæg af gasolin »

Til at spille musik med, men også film,tv.

Har nogen 84 db 8 ohm højtaler og vil gerne have lidt mere effekt

Måske starte med 1 og så senere købe en til og brokoble dem, så vil jeg justere lyden til hvad jeg foretrækker og hvad mine højtaler kan tåle, som vil være en del under max effekten på forstærkeren, altså at forstærken langt fra skal spille så højt den kan, som gør at lyden altid er ren og klare, ingen forvrængning, skal ikke op der hvor grænsen er og hvor lyden begynder at blive agressiv.

Groft sagt mere effekt, skal ikke bruges med en subwoofer.
Senest rettet af gasolin fre 26. okt 2018 08:04, rettet i alt 1 gang.

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Så vi snakker hjemme i privaten og ikke foran 200 mennesker.
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Hvis det er til HIFI vil jeg holde mig fra T amp, de suser og er beregnet til PA formål.

Jeg tænker Behringer A500 eller A800
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Default avatar
gasolin
Medlem
Indlæg: 304

Indlæg af gasolin »

ja, det jo nemmere at finde noget med f.eks 200watt når det er en pa forstærker uden det koster en formue, en alm hifi effektforstærker eller integreret (en af de store lidt ældre topmodeller) på ca 200 watt er en del dyrer.

Er den med blæser kan jeg jo altid købe en blæser der er lidt mere støjsvag.

Default avatar
gasolin
Medlem
Indlæg: 304

Indlæg af gasolin »

Hald skrev:Hvis det er til HIFI vil jeg holde mig fra T amp, de suser og er beregnet til PA formål.

Jeg tænker Behringer A500 eller A800

Behringer A500 er ikke til at skaffe brugt og A800 er der mindste 3 ugers ventetid på, faktisk ved behringer ikke selv hvornår den udkommer.

A500 skulle være en ab forstærker og A800 en let class d forstærker, så der er lidt forskel på de to forstærker, dog er den nye en del billigere.

Medlemsavatar
Søren Dyhr
Medlem
Indlæg: 3826
Sted: Rødovre

Indlæg af Søren Dyhr »

gasolin skrev:Har nogen 84 db 8 ohm højtaler og vil gerne have lidt mere effekt
Man skal jo også huske at ingen almindelig svingspole kan tåle mere end 500w, selvom den almindeligste afbrænding sker på grund af klipning .... men der er også "power compression" at tænke på. Jo varmere svingspolen bliver jo mindre effektiv bliver højttalerens ydelse.

Jeg ville nok foreslå at du i stedet får fat i en JBL E120 enhed - der også findes som en Liberty 8 fra Beyma, og klister en Piezo over parallelt med en kondensator i serie, for at undgå piezoens egenklang. Systemet kan så bruges til blandet brug, både nærlytning og balle, med en relativ lille forstærker, ideelt set sætter du selvfølgelig er 1" horn på fra 3 Khz.

Men prøv ikke at få HiFi ting til at følge med en performance, for forstærkeren behøves ikke at være løsningen ... jo du får da afsat mere effekt men mest som varme.

--sd

Default avatar
gasolin
Medlem
Indlæg: 304

Indlæg af gasolin »

Bliver lige nød til at komme med en opdatering.

Gear4music havde tilbud,udsalg på subzero forstærker (har de stadig), deres Class d forstærker koster 1500kr for 225watt i 8ohm (ofte målt ved 1khz), det dyrer end den passiv kølet Behringer a800.

Jeg ville have mere power så lyden er mere ren,klar og forvræningsfri og det kræver lidt mere end de 100-150watt i 8 ohm fra 20 til 20.000h som er en fornuftig effekt til højtaler af min størrelse, så da der var kun 1 pizza til forskel på pa 600 og pa 900 (pa 900 var og er stadig den billigste) så jeg valgte pa 900 endnu mere effekt ca 75watt ekstra i 8ohm og dermed spiller den alt det musik jeg kan li (også det bas tunge) inden for den max lydstyrke jeg holde mig inden for, helt rent og klart uden forvræning eller buldre bas .

Jeg fik forstærkeren som skal have skiftet blæser(var ikke nogen overraskelse), fandt en billig og en dyr, så har jeg lidt at skifte med,prøve mig frem med. (den billige var så billig så jeg købte den som ekstra blæser lige under 30kr incl fragt kostede den).

Den har en super stor transtformator, den der store i midten eller mere til den ene side som er ansvarlig for vægten og som i en pa 900 er så stor som en kæmpe burger eller ca 20 cm i diameter, synes for prisen den er kæmpe stor, mindst 4-5 gange som en class d forstærker med samme effekt og 4x 10.00 mikrofarad elektrolytkondensatore.

Forstærkerne har rigtig flot finish og indvendigt ser den pæn ud, ingen mærkelige lodninger eller kabler, der er hvad der skal være både alm binding post og speakon samt 2 sæt xlr indgange.

Er imponeret over hvor ren og klar lyden er samt de ekstra krafter den har til at spille højt med før lyden bliver agressiv og forvrængende i de høje frekvenser, min forstærker om jeg pt bruger som forforstærker er også en gammel sagt fra 70'erne, spiller ok men kan godt høre nu jeg har en anden forstærker som er ny og 100% iorden, at den bør renoveres,optimeres med nye dele som den tænger til at få skiftet ud, f.eks elektrolytkondensator, men kan sagtens spille højt og lyden er god også dom forforstærker, bare ikke helt som da den var ny (effektdelen), er næsten sikker på den er 100% original.

Forsærkene er optimeret med et sæt billige kork fødder (har også sorbothan og sd fødder) som jeg havde og det ret tykke styrømkabel er skiftet ud med noget clearer audio Copper-line Alpha ONE strømkabel som jeg har brugt i mange år hver gang jeg har har haft en enhed de passer med og jeg købte 5 års garanti og 180 dages penge tilbage garanti for kun 80kr ekstra, istedet for standard 2 års garanti og 30 dages penge tilbage garanti.

Er overrasket over den spiller så godt, er der nogen fordel ved at skifte til Behringer A800 hvis ikke en af de ny indkøbte blæsere gir minder støj? (Kun 220 watt i 8 ohm og class D).

https://www.gear4music.dk/da/PA-DJ-and- ... erker/2J1I

Nyt svar