Ekstern strømforsyning til sE 2200T

Generel lydteknik og hardware, bl.a. mikrofoner, monitors, hardware synths og effekter.
Nyt svar
Medlemsavatar
Seskho
Medlem
Indlæg: 1369
Sted: København

Ekstern strømforsyning til sE 2200T

Indlæg af Seskho »

Hej lydfolk!

Kan man bruge en hvilken som helst strømforsyning til en mic, så længe den har samme specs som den originale :?:

Jeg har en sE 2200T som bruger ekstern strømforsyning, og da jeg for kort tid siden satte den til efter at være pakket væk et stykke tid begyndte strømforsyningen at ryge, og har efterladt en grim afbrændt plastik lugt. Jeg tænker strømforsyningen er stået af, selvom der stadig var signal igennem inden jeg slukkede for den. Kan en defekt strømforsyning beskadige selve mikrofonen?

Kan det betale sig at finde nogen, der evt kan fikse strømforsyningen eller er det bedste at lede efter en ny? Jeg har ikke lige kunne finde nogen originale "sE T1" strømforsyninger, så jeg tænker jeg skal ud og lede efter en med samme specs.

På forhånd tak :)

Medlemsavatar
Madelaire
Forum Donator
Indlæg: 728
Sted: Sydfyn

Indlæg af Madelaire »

Seskho skrev:Hej lydfolk!

Kan man bruge en hvilken som helst strømforsyning til en mic, så længe den har samme specs som den originale :?:
I teorien: ja, men det kræver at specs er de samme helt ned til kablingen mellem psu og mikrofon. Det tror jeg er svært at finde, så i praksis: nej. Jeg ville i hvert fald ikke turde at eksperimentere mig frem :)
Hvis det ikke er til at opstøve en ny, ville jeg finde en der kan prøve at fixe strømforsyningen. Kan være det bare er en kondensator der skal skiftes

Medlemsavatar
Kimex
Forum Donator
Indlæg: 1535
Sted: Aarhus

Indlæg af Kimex »

Kan sE 2200t ikke drives af phantom power alene, som min sE 2200 a IIC mic ?

Medlemsavatar
Madelaire
Forum Donator
Indlæg: 728
Sted: Sydfyn

Indlæg af Madelaire »

Nej, der sidder et rør i (går ud fra det er det t’et står for= tube). Det kræver noget højere spænding end de 48v som pp giver

Medlemsavatar
Kimex
Forum Donator
Indlæg: 1535
Sted: Aarhus

Indlæg af Kimex »

Madelaire skrev:Nej, der sidder et rør i (går ud fra det er det t’et står for= tube). Det kræver noget højere spænding end de 48v som pp giver
Tak.
Mhst. strømforsyning, ville jeg kun købe hos et anerkendt firma. Jeg ved ikke om batteribyen.dk eller batterizonen.dk har nogle som er kompatible.
Dem kan du også kontakte og få råd.
Jeg ville f.eks. aldrig købe den slags som strømforsyninger, ladere, eller batterier på eBay.
Jeg ville heller ikke turde bruge en som tilfældigvis passer, men jeg ikke ved noget om.

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10824
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Står der et modelnummer på strømforsyningen?

Edit: Kan se at mange andre på GearSlutz desværre har oplevet det samme, men ingen skriver om nogen løsning eller erstatning.
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
Madelaire
Forum Donator
Indlæg: 728
Sted: Sydfyn

Indlæg af Madelaire »

Vil lige understrege: det burde altså ikke være raketvidenskab at diagnosticere og måske endda løse for én som kender til elektronik. Det er mit bedste råd.
Til gengæld vil jeg ikke tilråde at man selv roder med det hvis man er uerfaren, da der er tale om potentielt livsfarlige spændinger.

Medlemsavatar
Seskho
Medlem
Indlæg: 1369
Sted: København

Indlæg af Seskho »

Tak for svarene :) Jeg har ikke fået pillet låget af den endnu, så jeg kan ikke sige hvad der er brændt af. Det ser ikke ud som om man bare sådan lige kan opdrive en ny strømforsyning.

Jeg tror ikke jeg er kyndig nok til selv at kunne reparere den. Er der nogen der kender et sted, hvor de vil kunne fikse sådan noget?

Medlemsavatar
ThomasRiem
Forum Donator
Indlæg: 285
Sted: Kjøbenhavnstrup

Indlæg af ThomasRiem »

Først og fremmest: hvis du ikke ved, hvad du har med at gøre, så lad låget sidde på. Nogle af de ting, der foregår nede i en strømforsyning til rør er seriøst livsfarlige - helt bogstaveligt!

Dernæst, så tag den med til en musikforretning med et værksted. Personligt ville jeg slæbe den forbi BassLab, men det er fordi jeg kender Thomsen - der er skkkert osse andre.

Du skal så være forberedt på, at det koster lidt. Grunden til, at folk piver på nettet, er jo at sE og andet kineserguf er så billigt, at det sommetider er billigere at smide væk end at reparere... så få et tilbud, inden du slipper reparatøren løs,
C'est magnifique. Mais ce n'est pas la guerre....

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8659
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Hvis nogen skal kikke på den skal følgende være i orden:

1. Diagram og stykliste til apparatet skal være tilgængeligt
2. Komponenter skal kunne skaffes hurtigt og billigt uden bøvl
3. Man skal kende en kompetent tekniker der gider opgaven
4. Man skal være villig til at betale et sted mellem 500-1000 kr i timen, for reperationen
5. Man skal vide det godt kan tage et par timer eller mere
6. Skal der gives "tilbud" på en reperation skal der selvfølgelig også betales for et tilbud da dette kræver en fejlfinding før der kan gives tilbud, samt tid på at undersøge situation omkring stumper osv

Jeg er Elektronikmekaniker selv, og ville nok end ikke røre den hvis det var min egen, nu har du sagt der kom røg ud, så det giver end ikke mening at checke for alm løse forbindelser

Der er masser af de strømforsyninger der er defekte, så det eneste der giver mening IMHO er at bygge en ny strømforsyning fra bunden af, for dem der selv kan den slags,..
/Dub

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8659
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Man tager chancen, eller køber hos Thomann hvor der i det mindste er 3 års garanti i stedet for 2, det er nok sådan landet ligger, og derfor det ekstra års garanti er værd at tage med ;-)

(havde det været en Neumann el.lign. var det nok også endt op med at blive for dyrt)
/Dub

Nyt svar