Moog One

Generel lydteknik og hardware, bl.a. mikrofoner, monitors, hardware synths og effekter.
Brugeravatar
gs-dk
Forum Donator
Forum Donator
Sted: Frederiksberg

Re: Moog One

Indlæg Skrevet: 12. okt 2018, 16:50

bredal187 skrev:Presets er for folk der ikke har sat sig nok ind i lortet til at kunne lave lydende on the fly ;-)

...driller, og så alligevel ikke.

Du har vist ikke været meget ude at spille:)
Brugeravatar
bredal187
Forum Superstar
Forum Superstar

Indlæg Skrevet: 12. okt 2018, 16:53

Nej. Det var også mest ment som dril og det er klart at komplekse opsætninger kræver presets. Men der sidder sgu nogle dygtige, kompente synth konger derude, der kan lave vilde ting on-the-fly :-)
WebudviklerHjemmesider til alleCall me, maybe?
Brugeravatar
gs-dk
Forum Donator
Forum Donator

Indlæg Skrevet: 12. okt 2018, 16:54

Som de temmelig sikkert gerne vil gemme til andre gode projekter:)
Brugeravatar
Razmo
Forum Donator
Forum Donator
Sted: Denmark

Indlæg Skrevet: 12. okt 2018, 17:04

Har lige talt... på REV2 skal jeg arbejde med 384 parametre for at lave et preset... jeg ville gerne se de konger rode med det "on the fly", specielt taget i betragtning at hele UI'et er bygget op til at editere et enkelt layer... skal de editere layer 2, vil alle knob ikke længere reflektere det nye layer, og går man tilbage igen til første layer vil det så heller ikke stemme overens længere... så det er noget nær umuligt at skabe detaljerede og komplekse lyde "on the fly"... hvis man antog at de kun brugte ét layer ville det måske virke lidt mere sansynligt selv om det ikke vil være "5 minute sounds"... selvfølgeligt kan man editere on the fly på de fleste, men så er man også næsten nødt til at begrænse sig til at tweake med langt færre parametre end hvad synth'en tilbyder... det er sikkert muligt "on the fly" at initialisere en patch, og så hurtigt tilføje lidt waveform selection, lidt Envelopes og LFOs osv. sådan på basic vilkår, ingen tvivl om det, men så er det jo også lyde derefter man får ud af det.

jeg siger ikke det ene er bedre end det andet... musik er musik... men i sidste ende handler det nok mere om, hvordan ens workflow er, og hvad man laver, end om man kender sin synth :) .. .ikke at jeg ikke ved du drillede, men synes bare lige jeg vil forsvare os preset mongere... bare fordi :D
[img]http://razmo.ziphoid.com/ANKH.gif[/img]
Brugeravatar
fugmann
Forum Donator
Forum Donator
Sted: 20 km nord for Kbh.

Indlæg Skrevet: 12. okt 2018, 20:03

Razmo skrev:Har lige talt... på REV2 skal jeg arbejde med 384 parametre for at lave et preset... jeg ville gerne se de konger rode med det "on the fly", specielt taget i betragtning at hele UI'et er bygget op til at editere et enkelt layer... skal de editere layer 2, vil alle knob ikke længere reflektere det nye layer, og går man tilbage igen til første layer vil det så heller ikke stemme overens længere... så det er noget nær umuligt at skabe detaljerede og komplekse lyde "on the fly"... hvis man antog at de kun brugte ét layer ville det måske virke lidt mere sansynligt selv om det ikke vil være "5 minute sounds"... selvfølgeligt kan man editere on the fly på de fleste, men så er man også næsten nødt til at begrænse sig til at tweake med langt færre parametre end hvad synth'en tilbyder... det er sikkert muligt "on the fly" at initialisere en patch, og så hurtigt tilføje lidt waveform selection, lidt Envelopes og LFOs osv. sådan på basic vilkår, ingen tvivl om det, men så er det jo også lyde derefter man får ud af det.

jeg siger ikke det ene er bedre end det andet... musik er musik... men i sidste ende handler det nok mere om, hvordan ens workflow er, og hvad man laver, end om man kender sin synth :) .. .ikke at jeg ikke ved du drillede, men synes bare lige jeg vil forsvare os preset mongere... bare fordi :D

Sådan!

Sent from my iPad using Tapatalk
Med venlig hilsen

Henrik

Billede

Forum Superstar
Forum Superstar

Indlæg Skrevet: 12. okt 2018, 21:08

Det jeg har hørt.fra dig, Razmo, er nærmere en komplet sang i et enkelt preset. Det er vildt nok
når jeg tænker presets er jeg mere ovre i pads, leads, bass tanken.

Er enkelt af dine presets er ofte nok til at dække alle tre kategorier på en gang
Brugeravatar
Razmo
Forum Donator
Forum Donator

Indlæg Skrevet: 13. okt 2018, 00:31

bredal187 skrev:Det jeg har hørt.fra dig, Razmo, er nærmere en komplet sang i et enkelt preset. Det er vildt nok
når jeg tænker presets er jeg mere ovre i pads, leads, bass tanken.

Er enkelt af dine presets er ofte nok til at dække alle tre kategorier på en gang

Både og... det handler om hvordan man bruger dem... de er skam lavet til ikke at æde hele frekvens spektrumet op... det hviler på brugeres at begrænse sig ;) ... de demo'er jeg laver, der spiller jeg over mange oktaver nemlig, og det er helt bevidst... alting lyder bedst hvis det meste af spektrumet er brugt op... så det handler om, at skal man bruge flere af lydene sammen, så skal man holde sit spil indenfor en bestemt del af keyboardet... så vil de fleste af preset'ne passe fint sammen faktik (er prøvet) ... men stående alene lyder de altid bedst spillet over hele keyboardet... jeg har en vane med (når jeg laver demo'er) at holde to keys nede i den laveste ende af keyboardet så der kommer en dyb drone-agtig lyd der tager bas området, og spiller så noget med højre hånd øverst på tangenterne (jaja, jeg ved godt der var en sætning der til den beskidte tråd ;) ) ...

Der er ingen af mine presets der fylder hele spektrumet ved blot at holde een tangent nede... og det er vigtigt, ellers er de stort set ubrugelige.
Brugeravatar
teevee
Forum Superstar
Forum Superstar
Sted: Randers/Århus

Indlæg Skrevet: 13. okt 2018, 11:03

Jeg har set flere på Facebook gear salgsgrupper, som skrev at de ville sælge ud for finansiering til Moog One.

Jeg håber, at det her er starten på en ny serie era for Moog med poly og multimbral enheder. :)
What?
Brugeravatar
Razmo
Forum Donator
Forum Donator

Indlæg Skrevet: 13. okt 2018, 11:44

teevee skrev:Jeg har set flere på Facebook gear salgsgrupper, som skrev at de ville sælge ud for finansiering til Moog One.

Jeg håber, at det her er starten på en ny serie era for Moog med poly og multimbral enheder. :)

jamen fanboys vil som regel sælge deres gamle mor for en MOOG, så det undrer mig skam ikke :lol: ...
Brugeravatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Lydmaskinist
Sted: Hørsholm

Indlæg Skrevet: 14. okt 2018, 12:15

Vildt at Moog har lavet så meget videomateriale til så dyr synth...
Derudover 2 videoer fra Sweetwater.

Brugeravatar
bredal187
Forum Superstar
Forum Superstar

Indlæg Skrevet: 14. okt 2018, 12:38

Jeg nåede kun igennem halvdelen af videoer, før jeg løb tør for toiletpapir. Når jeg har været nede og købe frokost, toiletpapir og taget mig en lur skal jeg igennem de sidste.

...min diller gør allerede naller :-/
Brugeravatar
fugmann
Forum Donator
Forum Donator
Sted: 20 km nord for Kbh.

Indlæg Skrevet: 5. nov 2018, 17:35

bredal187 skrev:Jeg nåede kun igennem halvdelen af videoer, før jeg løb tør for toiletpapir. Når jeg har været nede og købe frokost, toiletpapir og taget mig en lur skal jeg igennem de sidste.

...min diller gør allerede naller :-/

:lol: :lol: :lol:
Med venlig hilsen

Henrik

Billede

Forum Superstar
Forum Superstar
Sted: FishCorp

Indlæg Skrevet: 5. nov 2018, 18:26

.. jeg er vild med idéen om al den kontrol og stabilitet - men samtidig synes jeg faktisk at dens "grundlyd" ikke virker specielt inspirerende. Enten er det bare en sløj demo (på en hel klokke time), eller også skal man kæmpe noget for at få den til at "synge" - den lyder ret "flad" i mine ører ..

Check lige

Overstående er en random-arpeggiator jam med en lynhurtig patch (to square-osc'er med no. 2 detunet end smule) på min (for tiden) lettere glitchy jup8, og jeg synes altså - med al respekt for moog og deres "phat sound" - at der er mere karakter i det her .. og så er den oven i købet billigere :P ..
Rune Broup :: Producer / Tekniker / Synth-hvisker @ FishCorp
Brugeravatar
Razmo
Forum Donator
Forum Donator

Indlæg Skrevet: 8. nov 2018, 11:31

Jeg har set andre kommentere at de synes grundtonen er kedelig... jeg har dog på fornemmelsen at det handler om at folk forestiller sig en typisk MOOG Ladder monosynth karakter, hvilket IKKE er speielt attraktivt på en polysynth efter min mening... det kan hurtigt mudre sammen pga. dens meget fremtrædende lowend osv... så snart du spiller på flere tangenter ville det sikkert blive overkill.

AMOS siger det også selv i et af videoklippene... at de har smidt et state variable ind netop pga. dette... så spørgsmålet er om mange af de lyde i hører i de klip rent faktisk benytter state variable filteret måske? ... men også oscillatorerne i en mono-moog er jo ret beefy, så måske har de også her bevidst tyndet lidt i bunden for at undgå overkill?

Jeg ved i hvert fald fra min REV2, at selv med Curtis filteret, kan man nemt ende med at bunden bliver alt for fremtrædende... jeg savner faktisk tit et hipass filter pr. voice på min REV2 af netop den årsag.

Jeg tror at folk skal prøve at glemme at sammenligne ONE med deres MOOG monosynths og fokusere lidt mere på at denne synth skal kunne lave andet end MOOG bass og leads... det er altså ikke alt der skal rive tapetet af væggene i bass-response... please! :D

Tilbage til "Andet Udstyr & Lydteknik"