UAD Apollo eller apollo x

Generel lydteknik og hardware, bl.a. mikrofoner, monitors, hardware synths og effekter.
Brugeravatar
Frederik Braad
Gearslæber
Gearslæber
Sted: Aarhus

UAD Apollo eller apollo x

Indlæg Skrevet: 26. sep 2018, 19:10

Sidder og overvejer sådan et Apollo lydkort, så man kan få adgang til de dejlige UAD Plugins, samt min studie makkers Outboard gear.

Der er jo lige kommet nye modeller. Mit Spørgsmål er helt simpelt: giver det mening at købe en tidligere version?

f.eks. kan man få Apollo 8 Quard mk2 til 11.800 ex moms.

lyder i mine øre meget atraktivt i forhold til at skulle op og give mindst 2000 mere for de nyere modeller.

Eller er de nye modeller så meget federe?
Mix & Mastering Engineer
http://frederikbraad.com
Uddannet Lyddesigner fra Sonic College
Brugeravatar
adgangfolmer
Forum Superstar
Forum Superstar
Sted: Aalborg

Re: UAD Apollo eller apollo x

Indlæg Skrevet: 26. sep 2018, 20:36

Ift. lydkvalitet ville jeg ikke være bekymret ved at købe den "gamle" model, da det allerede er et rigtigt vellydende interface. Nu har jeg ikke lige nærstuderet de nye modeller, men ved første øjekast lignede det primært en opgradering på processor-fronten. Så du skal nok primært gøre op med dig selv, hvorvidt du kan leve regnekraften i den gamle model, eller om du bare skal have mest mulig processorkraft.
Stille og uroligt
Brugeravatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Lydmaskinist
Sted: Hørsholm

Indlæg Skrevet: 26. sep 2018, 20:48

Ja de 2k mere for en X er åbenlyst bare for 2 ekstra DSP'er.

Har du prøvet UAD plugins, ved du at du vil bruge det? Jeg er selv afhængig af at bruge dem efter ~11 år, men jeg vil ikke anbefale at låse sig til DSP løsninger.
Brugeravatar
Frederik Braad
Gearslæber
Gearslæber
Sted: Aarhus

Indlæg Skrevet: 26. sep 2018, 20:57

Jeg er ret sikker på at jeg gerne vil igang med UAD plugins. Da nærmest alt hvad jeg ser af selvstudie videoer fra de profressionelle går igennem de plugins.

kan faktisk få den nye apollo x 6 til 11.800 også kan jeg se.
Det er så ikke så mange in og out-puts, men så kan man jo lave en Adat løsning?
Mix & Mastering Engineer
http://frederikbraad.com
Uddannet Lyddesigner fra Sonic College
Brugeravatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Lydmaskinist
Sted: Hørsholm

Indlæg Skrevet: 26. sep 2018, 21:08

Frederik Braad skrev:kan faktisk få den nye apollo x 6 til 11.800 også kan jeg se.
Det er så ikke så mange in og out-puts, men så kan man jo lave en Adat løsning?

Ja, dog ender det jo nok med at blive dyrere hvis du ud i en Lynx eller nyere RME converter.
Brugeravatar
SustainerPlayer
Forum Superstar
Forum Superstar
Sted: Brøndby

Indlæg Skrevet: 26. sep 2018, 21:34

Frederik Braad skrev:Det er så ikke så mange in og out-puts, men så kan man jo lave en Adat løsning?

Men kan man udnytte DSP i UAD-kortet, når man bruger adat?
Brugeravatar
gs-dk
Forum Donator
Forum Donator
Sted: Frederiksberg

Indlæg Skrevet: 26. sep 2018, 22:55

Jeg havde samme tro på UAD, men bruger deres gode plug-ins mindre og mindre. Jeg er efterhånden ved at være helt cpu-kørende. Det giver hurtige bounce, flere tilbud og billigere plugs. Desuden bryder jeg mig ikke om, at man ikke kan videresælge noget.

Til indspilning er UAD super godt og jeg behøver ikke så mange ting for at få glæde af systemet.
Brugeravatar
donnievandango
Producer
Producer
Sted: Fyn

Indlæg Skrevet: 27. sep 2018, 08:12

Kære Frederik

Jeg vil lige påpege at Antelope også findes, jeg er selv blevet ret glad for det:) Prøv at tjek op for det her: https://en.antelopeaudio.com/
jacobheelund
Kaffedreng
Kaffedreng

Indlæg Skrevet: 3. okt 2018, 22:43

donnievandango du har ikke oplevet problemer med at software svigter, og med at kabler ikke bliver genkendt osv. ?
Jeg er selv på udkig efter enten Antelope eller UAD. Så det er rigtig dejligt at høre noget mere om antelope.

Tilbage til "Andet Udstyr & Lydteknik"