Arturia DrumBrute Impact

Generel lydteknik og hardware, bl.a. mikrofoner, monitors, hardware synths og effekter.
Nyt svar

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Forstår det nok ikke helt. Den er 600,- billigere end dem større Drumbrute?

Medlemsavatar
AvS
Medlem
Indlæg: 4372
Sted: Valby

Indlæg af AvS »

Elsker at han lægger ud med: "A different sounding Drumbrute" De har vidst fattet at folk ikke var heeeelt nede med lyden af den første drumbrute. :) Synes også konceptet i den originale Drumbrute var fedt, men at lyden....not so much. Ikke dårligt lydende, men bare ikke helt fedt. Synes at Drumbrute Impact umiddelbart lyder noget federe. Kicket især er så meget federe.
SustainerPlayer skrev:Forstår det nok ikke helt. Den er 600,- billigere end dem større Drumbrute?
Jaaaeeh...er ikke helt med på din pointe?

Medlemsavatar
Joachip
Forum Donator
Indlæg: 2641
Sted: Vesterbro

Indlæg af Joachip »

Jeg har en MiniBrute synth, og synes dens envelopes har en kurveform der gør den utroligt uegnet til percussion. Den er alt for lineær. Ja, egentlig synes jeg ikke det lyder særligt fedt i særligt mange situationer. Det er virkeligt en af svaghederne ved den synth.

Så hvis den tidligere DrumBrute har været lavet med samme slags envelopes, så kan jeg godt forstå hvis folk har været skuffede. Jeg må vist lige lytte til demoerne af den her, når jeg er kommet hjem. Måske har de addresseret problemet.
Jeg laver også gratis plugins: www.robotplanet.dk/audio_plugins

Medlemsavatar
AvS
Medlem
Indlæg: 4372
Sted: Valby

Indlæg af AvS »

Har set Loopops video. Er virkelig vild med den kick. Til gengæld er jeg ikke helt fan af dens cymbal og hats. Overtonemønsteret er lidt for retro på en stueorgel agtigt måde. Minder mig også om overtonerne på en triangel.

Medlemsavatar
teevee
Medlem
Indlæg: 2012
Sted: Randers/Århus

Indlæg af teevee »

AvS skrev:Overtonemønsteret er lidt for retro på en stueorgel agtigt måde
Retro stueorgel agtigt, syntes jeg er godt / fedt! Det er jo en smagssag! :D
What?

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

AvS skrev:
SustainerPlayer skrev:Forstår det nok ikke helt. Den er 600,- billigere end dem større Drumbrute?
Jaaaeeh...er ikke helt med på din pointe?
Det virker lidt spøjst, at man lancerer produkter, der er så tæt på hinanden prismæssigt.

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35557
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Youtube flyder over med videoer om den nye Drumbrute Impact. Så mange at jeg ikke embedder.

Her er nogle fra første side af søgeresultaterne:
Sonicstate: Sonic LAB: Arturia DrumBrute Impact Analogue Drum Machine Review:


Telekom Electronic Beats: Stimming Reviews Arturia's DrumBrute Impact (EB.TV):


BoBeats: DRUMBRUTE IMPACT VS ORIGINAL DRUMBRUTE - Side by side comparison & sound demo:


Arturia DrumBrute Impact | First Look | Thomann:


mylarmelodies: Arturia DrumBrute Impact Drum Machine Jam with Modular:


Future Music Magazine: First Look: Arturia DrumBrute Impact:


Andertons Music Tech Dept.: Arturia DrumBrute Impact - First Look!:


LOOK MUM NO COMPUTER: Arturia Drumbrute Impact Live Jam:


Accurate Beats: DRUMBRUTE IMPACT! - FIRST LOOK! - ANOTHER ANALOG DRUM MACHINE FROM ARTURIA?!:


Accurate Beats: Making a hiphop beat on the DrumBrute Impact:

Medlemsavatar
AvS
Medlem
Indlæg: 4372
Sted: Valby

Indlæg af AvS »

Cool. Stimmings review er ret nice. BoBeats får som oftest alting til at lyde skod. :censored:

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35557
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Mit rationale med at liste det på den her måde er, at hvis man kan li' hvad youtuber X laver, så ser man vedkommendes video, istedet for at glo alle videoer igennem.
Jeg valgte derfor loopops video i første post, fordi jeg synes hans gennemgange er rigtig gode.

Medlemsavatar
Joachip
Forum Donator
Indlæg: 2641
Sted: Vesterbro

Indlæg af Joachip »

Jeg så nogen videoer af den i går, og det lyder som om dens decay kurver er meget bedre end minibrute. Men jeg synes måske det virker som om at sonicstate har ret i, at dens lyde ikke kan justeres helt nok, og at tingene kan komme til at lyde for ens. Men okay, den er virkeligt også billig.
Jeg laver også gratis plugins: www.robotplanet.dk/audio_plugins

Nyt svar