Klaverstemning

Generel lydteknik og hardware, bl.a. mikrofoner, monitors, hardware synths og effekter.
Nyt svar
Default avatar
karimb
Medlem
Indlæg: 1
Sted: Glostrup

Klaverstemning

Indlæg af karimb »

Kære forum

Jeg skriver påvegne af pensionatet Novavi for hjemløse. Vi har fået doneret et klaver og vi har brug for hjælp til at få den stemt. Er der en ildsjæl med overskud der vil hjælpe os med dette?

Vi håber der en, der vil hjælpe vores beboere <3

Bedste hilsner

Karim

Medlemsavatar
bryla
Forum Donator
Indlæg: 11442
Sted: Esbjerg

Indlæg af bryla »

Hej Karim,

Jeg vil på det kraftigste anbefale, at klaverstemning bliver foretaget af en professionel. Hvis man ikke ved hvad man gør, kan det ende meget mere ustemt end før eller man kan ødelægge klaveret. Det er en separat uddannelse, som man ikke har indblik i ved blot at være musiker eller pianist.

Jeg kender desværre ingen i nærheden af dig, men det kan være, andre Lydmaskinister gør :)
skriver noder

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Jeg vil også sige at det ikke er noget man skal lege med, der skal en til som ikke laver andet end stemme og lave klaverer.
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
adgangfolmer
Medlem
Indlæg: 1155
Sted: Aalborg

Indlæg af adgangfolmer »

Find nummeret på din lokale klaverstemmer, og spørg vedkommende, om han/hun vil donere en stemning - eller måske give noget rabat. Som de andre siger, så er det ikke bare sådan lige at stemme et klaver, så det kan hurtigt ende værre, end det startede.
Stille og uroligt

Nyt svar